روش و چگونگی انتخاب برای رنگ وب سایت ، رنگ و رنگ سازمان

انتخاب رنگ برند مناسب و زیبا بسیارمهم است زیرا رنگ برند اثر مهم بر درک برند توسط مشتری خواهد داشت.

انتخاب ی بسیار حساس است. اضافه نمودن رنگ به اجزای بازاریابی ، تنها هزینه زمانی دارد ، زیرا باید در خصوص رنگ تصمیم‌گیری نمود.

انتخاب رنگ برند اگر بخواهد به صورت علمی و موشکافانه صورت پذیرد، خود یک فرایند چالش برانگیز است.

علاوه بر رنگ‌های اصلی برند که جزء هویت بصری برند است، می‌توان رنگهای متعدد دیگری را استفاده نمود، اما تناسب نامناسب بین برخی رنگ‌ها می‌تواند، از قدرت رنگ‌های اصلی بکاهد.

انتخاب رنگ برند brandcolor

در انتخاب رنگ برند با حداقل نمودن تعداد رنگ ها و حداکثر نمودن اثربخشی

زمان انتخاب رنگ برند ، اصلی به یادماندن رنگ‌ها در حافظه ان بالقوه و مشتریان بالفعل است. رنگ‌هایی که تداعی کننده برند ( جزئی از تداعیات برند ) است.

اگر قصد دارید تا رنگ‌ها در یاد مشتری بماند ، نباید لیست بلند بالایی از رنگ را با برند سازمانتان گره زنید. در عوض دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب نمایید.

 

چگونه دو رنگ اصلی برند را انتخاب نماییم

یکی از روش‌ها انتخاب رنگ برند ، استفاده از خدمات مشاوره برندینگ است. راه دیگر ، استفاده از وب سایت هایی که برای انتخاب رنگ برند به شما کمک می‌نماید.

در سایت ما یک لیست کامل از انواع رنگ وجود دارد که شما را از هر سایت دیگر بی نیاز خواهد نمود.

همچنین میتوانید از این دو وب سایت نیز استفاده نمایید :

اگر خصوصیات مخاطب خود را می‌شناسید، می‌توانید با انتخاب رنگ خاص، به مخاطبتان نشان دهید که او را به درستی درک کرده اید. یادتان باشد که هدفتان انتخاب دو رنگ است.

برای مثال به این رنگ‌های زیر دقت نمایید. رنگ‌هایی را در طیف یکسان هستند، انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ برند اصلی

در این رنگ‌ها ، هر جفت دارای تونالیته یکسان هستند. هر رنگ با جفت خود دارای تونالیته روشن ، تاریک و یا خنثی است.

انتخاب رنگ برند اصلی کمرنگ

در بین این جفت رنگ‌ها ، یک رنگ تیره و یک رنگ دیگر کم مایه ( رنگ‌پریده ) است. یا به نظر میاید یکی زیر نور خورشید قرار گرفته و شفاف تر شده ، دیگری انگار در سایه قرارگرفته است. این رنگ‌ها باهم ارتباط جالبی نتوانسته‌اند برقرار نمایند. بنابراین انتخاب رنگ به صورت درستی صورت نپذیرفته است.

در هنگامی که با طراح حرفه‌ای و با تجربه ( منظور ما یک فتوشاپ کار نیست . منظور کسی است که تحصیلات دانشگاهی وی در حوزه گرافیک بوده و در دنیای گرافیک ، حرف برای گفتن دارد ) کار نمایید، خواهید دید که دو رنگ با تن‌های متفاوت را انتخاب می‌نماید.

اما اگر ریسک‌پذیر نیستید، دو رنگ از تن‌های رنگی مشابه انتخاب نمایید. برای این منظور می‌توانید از ابزار موجود در سایت paletton.com استفاده نمایید.

در این ابزار ، سعی نمایید که رنگ‌ها را با یکدیگر جفت نمایید تا به بهترین جفت. در قسمت مثال ؛ می‌توانید کاربرد رنگ را در عمل نیز مشاهده نمایید. بعد از انتخاب دو رنگ اصلی ، شروع به استفاده از آن در تمام عناصر بازاریابی خودنمایید.

 

  • رنگ کمکی را انتخاب و اضافه نمایید

آیا حاضرید به مرحله بعدی بروید ؟

در مرحله اول دادیم که چگونه دو رنگ اصلی را انتخاب نمایید. در این مرحله نوبت انتخاب رنگ کمکی به رنگ‌های اصلی است. یک عنصر رنگی که از سایر عناصر جدا است و می‌تواند در هرجایی استفاده شود.

این رنگ پررنگ تر یا تیره تر و یا به نوعی متفاوتتر از دو رنگ اصلی است. هنگامی‌که دو رنگ اصلی انتخاب شده است ، انتخاب رنگ کمکی بسیار ساده‌تر است.

مثال :

یک اسکرین شات از یک وب سایت به توضیح این مطلب بیشتر کمک می‌نماید.

انتخاب رنگ وب سایت

وقتی به تصویر بالا نگاه می‌نمایید. از چشمتان از بالا شروع به حرکت به پایین نموده و بر روی دکمه Get Started  باقی می‌ماند. این به خاطر این است که این تنها نقطه در سایت است که دارای رنگ روشن و شفاف‌تر است. رنگ‌های اصلی تضعیف شده هستند، در نتیجه رنگ کمکی به‌راحتی خودنمایی می‌نماید. برخی وب‌سایت‌های از رنگ‌های متعددی استفاده مینمایند ، در نتیجه بین تمام ‌رنگ‌های شفاف و چشم‌گیر درون یک صفحه ، نوعی جنگ و رقابت برای جلب توجه بیننده حکم‌فرماست.

برای مثال به همان وب‌سایت با رنگهای متفاوت توجه نمایید. در بین این همه رنگ روشن و شفاف ، دکمه Get Started گم‌شده و توجه شما را کمتر جلب می‌نماید. در حالیکه برای صاحب وب‌سایت ، دکمه‌ای برای دستیابی شروع فرایند است .

انتخاب رنگ سایت

با این طراحی ؛ هیچ یک از این گربه‌های توسط هیچ‌کس به سرپرستی پذیرفته نمی‌شود، فقط و فقط برای اینکه وب‌سایت توسط یک گرافیست طراحی نشده و کار به دست یک برنامه‌نویس وب سپرده‌شده است.

 

چند نکته از یک تحقیق علمی در مورد انتخاب رنگ برند

  1. اثرگذاری ات رنگی در حدود 42% بیش ازهمان با طراحی سیاه و سفید است .
  2. انتخاب رنگ برند مناسب میتوان موجب بهبود 40% وضعیت برند در بازار شود .
  3. رنگ موجب افزایش قدرت یادگیری بین 55 تا 78 درصد میگردد.
  4. 92% مشتریان معتقد هستند که رنگ تصویر میتواند بیانگر کیفیت تصویر باشد.
  5. 90% افراد احساس مینمایند که رنگ مییواند در جذب مشتری جدید به انان کمک نماید.
  6. 90% مشتریان ، معرفی کالاها و خدماتی که با اسناد و مدارک رنگی معرفی شده اند را بهتر بیاد می آورند.
  7. 83% معتقدند که رنگ میتواند آنان را موفقتر نشان دهد.
  8. 81% تصور مینمایند که رنگ میتواند به آنها یک دهد.
  9. 76% معتقدند که انتخاب رنگ برند مناسب میتواند ظاهر کسب‌و‌کار یک سازمان را در نزد مشتری متشخص‌تر ، بزرگتر و قابل قبول‌تر نماید.

 

مطالب مرتبط :

 

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

رنگ وب سایت , انتخاب رنگ برند , روش انتخاب رنگ برند , انتخاب رنگ لوگو , نحوه انتخاب رنگ برند , انتخاب رنگ سازمان , رنگ برند
5/5 - (11 امتیاز)