بازاریابی بانک‌

نظام بانکی کشور نیازمند تحول در حوزه بازاریابی ( بانک‌ و خدمات بانکی )  است اما تحولی که مبتنی بر ارائه راههای نوین خدمات بانکی به منظور بهره‌گيری از تحولات و دانش روز بانكداری و افزايش انگيزه در مشتريان می باشد.

از مهم‌ترین معضلات بانکی‌های کشور، عدم هماهنگی با تغییرات نوین جهانی می‌باشد و این مورد به علت عدم تخصص و دلسوزی ان کلان این بانک‌ها می‌باشد.

بازاریابی بانکی Banking Marketing

به این معنا که این مدیران، خود را بخشی از سیستم بانکی ندانسته و به قول معروف “تعلق خاطر” به بانک نداشته و به بانک به محلی برای دریافت حقوق ثابت، پست و مقام می‌نگرند.

در بهترین مورد تنها سعی دارند با زدن بچ سینه و یا شرکت در جلسات بیهوده، خود را بخشی از و مغز متفکر سیستم بانک نشان دهند.

در حالی که این مدیران فراموش نموده‌اند که ان‌ها بخشی از بدنه تکنوکرات بوده و به قول معروف باید دست به آچار و متخصص باشند.

مهم‌ترین مشکلات مدیران بانکی در حوزه بازاریابی بانک‌

  • عدم برخورداری از دانش مدیریت مرتبط به علوم ی که در دنیای خدمات به آن بازاریابی خدماتی Service Marketing گفته می‌شود . متاسفانه مدیران عالی بانک‌ها ، نهایتاً دارای تحصیلات مدیریت علوم بانکی هستند که بدون هرگونه ارتباط تخصصی به مبحث بازاریابی نوین خدمات بانکی می‌باشد.
  • عدم استفاده از تجربیات شرکت‌ها و مؤسس‌های مشاوره خدمات بانکی حرفه ای.
  • افراد بی تجربه و با سطح علمی پایین برای کار بر روی علوم بازاریابی بانکی تخصصی و فقط به صرف داشتن حداقل نیازمندی‌های استخدامی .
    ( سن. جنس. تحصیلات دانشگاهی . کارت پایان !!! )
  • حضور مدیران بازنشسته از سایر بانک‌ها که در زمان خدمت و در بانک خود به توفیقی دست پیدا ننموده‌اند .
  • عدم وجود یک مدیریت بازاریابی بانکی تخصصی مستقل در اغلب بانک‌ها و محول نمودن این مهم به بخش اعتبارات.
  •  سرمایه گذاری بر “بنچمارک Benchmark” و عدم توجه مدیریت و نوآوری.
  • عدم استفاده از سرمایه فکری کارکنان موجود برای ایجاد خدمات نوین.
  • علاقه به ایجاد یک سنگر در پیرامون خود. این مدیران دوست دارند تا خود را دست نیافتنی و بسیار مهم و فردی پر مه نشان دهند.

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد تقریباً این مشکل تمامی بانک‌های ایرانی است. ما ارائه و بیان مشکلات و نقد سازنده و عدم تخریب فرد خاصی می‌باشد، تا شاید بتوانند آن‌ها را مورد قرار داده و سیستم بانکی از این حالت رخوت در حوزه مدیریت و به خصوص مدیریت بازاریابی بانکی خارج نمایند

بازاریابی خدمات بانکی Bank Marketing

مشاوره بازاریابی

4.7/5 - (12 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *