ایده‌ جدید می‌تواند جدید نباشد

ایده‌ جدید به معنای ایده نو و بکر نیست ، اما بسیاری از افراد که قصد شروع یک کسب و با ارائه یک محصول یا جدید را در سر میپرورانند غالبا تصور مینماند که حتما باید ایده جدید باشد، این در حالیست که که بسیاری از کسب و کارهای نوین، ریشه در ایده های قدیمی داشته ولی توسط فردی به روز گشته به اصطلاح Up-to-Date شده است. ما به عنوان مشاور به شما این تضمین میدهیم که ایده های نوی جدیدی از دل ایده های قدیمی مشیود به دست آورد/

ایده جدید

برای مثال، وقتی دوربین فیلم برداری اختراع شد، ناگهان یک ایده کاملا ناب و بدون هیچ پیشینه‌ای به ذهن مخترع آن نرسید، بلکه با علم به توانایی بشر به ثبت یک لحظه به فکر ثبت لحظات افتاد. و اکنون بر پایه همان ایده ناب اولیه به گوشی های تلفنی میرسیم که شرکتهای تولید کننده آن بر سر میزان کیفیت تصویر با هم در رقابت هستند، و دوباره مشاهده مینماییم که دروبین عکاسی و فیلمبرداری ، ایده نابی نبوده و قبلا اختراع گشته ولی شرکتهای تولید تلفن همراه با بروز رسانی دانش قبلی به یک هرچند کوتاه مدت، دست یافته‌اند. هنوز دنبال ایده‌ جدید هستید ؟

ایده شما میتواند جدید نباشد ایده جدید

باید توجه داشت که امروزه با پیچیده شدن ، حجم اختراعات پایه‌ای کمتر و کمتر شده و غالب های اثر گذار بر زندگی بشر امروز ( و نه همه آنها )، ایده‌ جدید بر اساس بهبود عملکرد یافته‌های پیشین می باشد. امروزه در بسیار از شرکتهای بزرگ بین المللی، واحد خلاقیت و نواوری در دل بخش تحقیق و توسعه در پی سه اساسی شکل گرفته است :

1- تقویت فرهنگ تفکر خلاق و نوآور در بین کارکنان

2 – بازبینی ایده های گذشته و بروز رسانی آن

3- ارائه ایده‌ جدید

ایده های ارائه شده توسط یک فرد کارآفرین همواره چهار بعد و یک موتور محرک دارد. فرد کارآفرین باید که علاوه بر داشتن ایده، بتواند آن را اجرا نموده و نماید، بر مسائل و مشکلات بازاریابی آن تسلط داشته باشد. تمامی عناصر ذکر شده باید بوسیله یک موتور محرک با نام اشتیاق Desire به یکدیگر متصل و ارائه گردد.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *