پشت پرده اقتصاد جهانی

واقعا پشت پرده اقتصاد جهانی چه خبر است ؟ شاید برخی تصور مینمودند که اقتصاد جهانی در دستان چند کشور محدود است ولی باید به واقعیتی توجه نمود.

برای پاسخ به این سؤال ، “چه کسی جهان را کنترل می کند؟” در این مطالعه شبکه های مالکیت ، ه شدن آن به گره ها (مانند بنگاه ها ، مردم ، دولت ها ، بنیادها) ، پیوندها (درصد مالکیت) و ارزش مورد بررسی قرار گرفت. به طور کلی ، این مطالعه به بررسی:

  • 13 میلیون روابط مالکیت
  • 43000 شرکت فراملی
  • 600000 گره
  • 1 میلیون پیوند
    نقاط نمایانگر شرکتهای فراملی  و پیوندها ، نشانه ارتباط بین آمخاشت.

در این اکوسیستم شرکت های فراملی ، یک حاشیه و یک مرکز وجود دارد – یک شبکه متصل که حدود 75 درصد از کل بازیکنان را شامل می شود. این مرکز را هسته می نامیم. این هسته حاوی 1300 گره بسیار  است. در حالی که تنها 36٪ شرکتهای فراملی در این هسته قرار دارند ، آنها 95٪ از ارزش کل شبکه را تشکیل می دهند.

پشت پرده اقتصاد جهانی

این تصویر به تصور هسته کمک می کند.

نویسندگان این مطالعه همچنین به هر بازیکن در این سیستم درجه ای از نفوذ را اختصاص داده اند. و به طور کلی ، آنها دریافتند که 737 سهامدار برتر توانایی کنترل 80٪ از کل شرکتهای فراملی را دارند. این سهامداران برتر بیشتر موسسات مالی در ایالات متحده و انگلیس هستند. 10 مورد اول در لیست:

1. بارکلی plc
2. شرکتهای گروه سرمایه
3. شرکت FMR
4. AXA
5. شرکت خیابان استریت
6. JP Morgan Chase & Co.
7. گروه حقوقی و عمومی plc
8. شرکت پیشتاز پیشتاز
9. UBS AG
10. شرکت مریل لینچ و شرکت

لیست کامل : World-Financial-Control-Companies.xls

اما یافته های آنها حتی عمیق تر می شود. 146 بازیکن برتر در هسته – که فقط 24٪ از کل گره های مورد مطالعه را نشان می دهند – توانایی کنترل حدود 40٪ از ارزش شرکت های فراملی را دارند. این درجه بالا از اتصال به این معنی است که نه تنها همه ما تحت تأثیر تعداد معدودی قرار داریم بلکه این که پریشانی آنها می تواند مانند آتش سوزی گسترش یابد.

حالا شما پاسخ دهید : پشت پرده اقتصاد جهانی چه خبر است ؟

اقتصاد جهانی و سیاستهای آینده جهان در دستان 737 بانک ، شرکت مالی و اعتباری معتبر در جهان است .

در تصویر زیر، نقشه ای از آن تهیه شده است و نقاط تیره در این نقشه، همان شرکت های اصلی و عمده بوده که در این لیست آمده است. شرکت ARCLAYS PLC از کشور انگلیس در صدر این لیست میباشد. لیست کلیه این شرکت ها را برای دانلود حاضر نموده ایم.

 نقشه اقتصاد جهانی

Barclays PLC : یک بانک و مؤسسه مالی معتبر بین‌الملی است که در سال ۱۶۹۰ میلادی تأسیس شد. دفتر مرکزی بانک بارکلیز در شهر لندن، پادشاهی متحده قرار دارد. این بانک، یکی از مهم‌ترین بانک‌ها در بریتانیا محسوب می‌شود. شاخهٔ سرمایه‌گذاری بانک بارکلیز در بازارهای بین‌الملی سهام، بانک سرمایه‌گذاری Barclays Investment نام دارد. نام قبلی این شاخه Barclays Capital بود.

ویدویی در این مورد

4/5 - (1 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *