آگاهی از برند چیست ؟

آگاهی از برند Brand Awareness

آگاهی از برند بخشی از برند و به معنای آشنایی مصرف‌کننده با موجودیت و میزان در دسترس بودن محصول است. یعنی مشتری تا چه میزان یک محصول خاص را به یک برند ربط می‌دهد. به عبارت دیگر بخشی از بازار که آگاهی قبلی از برند دارند.

آگاهی از برند brand awareness

آگاهی از برند شامل بازشناسی یا شناخت برند و یادآوری برند است. شناخت برند یعنی توانایی مصرف‌کننده در تأیید یا شناخت آگاهی قبلی از برند وقتی که آن برند خاص را به او نشان داده‌شده یا زمانی که درباره آن برند از او سوال می‌شود. به عبارت دیگر مصرف‌کننده برندی را که قبلاً‌ دیده یا شنیده به‌درستی تمییز دهد.درحالی‌که یادآوری برند توانایی مصرف‌کننده در بازیابی برند از ذهن خود هنگامی‌که با طبقه محصول، نیاز برآورده شده توسط طبقه محصول یا نشانه‌های دیگری مواجه می‌شود. پس یادآوری برند نیازمند این است که مصرف‌کننده زمانی که نشانه‌ای می‌بیند یا به آن طبقه کالا اشاره می‌شود به درستی برند را از حافظه خود فرابخواند. به‌طورکلی شناخت برند از یادآوری آن از ذهن آسان‌تر است.

آگاهی از برند با سادگی نام برند و راحتی در تلفظ آن ارتباط مستقیم دارد. به عنوان‌مثال – کوکاکولا به عنوان کک شناخته‌شده است.

آگاهی از برند را در دو دسته می‌توان طبقه‌بندی کرد.

  • اندازه‌گیری میزان یادآوری برند : یعنی زمانی که دسته‌ای از کالاها به مصرف‌کننده نشان داده می‌شود بتواند برند شما را از بین لیست برندها شناسایی کند.
  • یادآوری سریع برند : هنگامی‌که در مورد طبقه محصول از او سؤال می‌شود برند شما اولین برندی باشد که در طبقه محصول به ذهن مشتری می‌رسد.

اهمیت نسبی یادآوری و بازیابی برند به میزان تصمیماتی است که مصرف‌کنندگان در مورد برند می‌گیرند چه آن برند حاضر باشد و چه نه. به عنوان‌مثال – در یک فروشگاه، یادآوردن نام تجاری Brand Name بسیار مهم‌تر از در دسترس بودن و حضور فیزیکی برند خواهد بود .در یک سناریو در جایی که برندها حضور فیزیکی ندارند ، یادآوری برند قابل‌توجه‌تر است (همان‌طور که در مورد خدمات و برندهای آنلاین می‌بینید)

ایجاد آگاهی برند برای ساخت ارزش ویژه برند، ضروری است. این شامل استفاده از کانال‌های مختلف مشهور برای تشویق مشتری به خرید است از جمله تبلیغات ، تبلیغات دهان‌به‌دهان، رسانه‌های اجتماعی مانند وبلاگ‌ها، حمایت مالی و غیره. برای ایجاد آگاهی از برند، مهم است که تصویر برند و شعار قابل‌اعتماد خلق کنید .برای انتقال پیام برند به مخاطب باید ثابت‌قدم بود. آگاهی برند قدرتمند منجر به فروش بالا و سهم بازار بالا می‌گردد.

آگاهی از برند را می‌توان به عنوان وسیله‌ای که از طریق آن مصرف‌کنندگان با برند آشنا می‌شوند و آن را به رسمیت می‌شمارند محسوب کرد.

مشاوره برندینگ / مشاوره برندسازی

5/5 - (18 امتیاز)