مشاوره برندسازی ( مشاوره برندینگ ) مشاوره برند | ایجاد نام تجاری

مشاوره برندسازی . مشاوره برندینگ Branding

برندسازی و برندینگ

برندسازی یا برندینگ Branding فعالیت‌های مربوط به مدیریت برند است که قسمت مهمی از فرایند کسب و کار است.

بنابراین برندینگ و مدیریت برند در هر کسب و کار و بدون در نظر گرفتن اندازه آن بسیار مهم است زیرا که با بازار ارتباط برقرار نموده و در مورد کسب و کار و محصول شما به بازار اطلاعات می‌دهد.

سازمانها برای موفقیت در برنامه ریزی و اجرا به کمک یک مجموعه مشاوره برندسازی یا مشاوره برندینگ حرفه‌ای خواهد بود که با ایجاد یک نام تجاری قوی ، از یک سو بتوانند به ایده‌های برندینگ، جامع عمل پوشانده و از سوی دیگر بتوانند بر افزایش سطح فروش اثر معناداری داشته باشند.

برندسازی بر هزینه محصول ، بسته‌بندی ، بازاریابی و استراتژی‌های تبلیغاتی ، کانال‌های توزیع ، و سایر موارد تاثیر مستقیم خواهد داشت. ایجاد نام تجاری گامی است در جهت ایجاد یک هویت و به رسمیت شناخته شدن سازمان در بازار رقابت است. 

branding consultant مشاوره برندسازی مشاور برندسازی

برند و برندینگ

برند Brand ( نشان تجاری، نماد تجاری، علامت تجاری ) یک مفهوم کلیدی در محافل بازاریابی است، می‌توان از آن به عنوان سکوی پرشی که می‌تواند کسب و کار شما روبه‌جلو و موفقیت ببرد و به شما یک مزیت رقابتی بدهد، یاد نمود.

نام تجاری قوی که به‌درستی و به روش علمی تعریف‌ شده باشد، باعث افزایش فروش ، ایجاد وفاداری مشتری، ایجاد ارزش برای نام تجاری و مهم‌تر از همه،کاتالیزوری برای رشد کسب و کار خواهد بود از طریق ایجاد انگیزه در مصرف‌کنندگان برای خرید محصول شما.

اجزاء برند

برند که معمولاً با آرم، نشانه، نام و یا تصویر است و مصرف‌کنندگان با دیدنشان به یاد شرکت و محصولات آن افتاده و به‌اصطلاح همراه با تداعیات برند خواهد بود.

اما درواقع ، نام تجاری نیز شامل عوامل دیگری است ، که شامل آن دسته از ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که باعث تشخیص محصول شرکت از محصولات رقیب و یا محصولات نزدیک می‌گردد، که البته آن نیز به کیفیت محصول و سیاست‌های شما درزمینهٔ نحوه انجام کار تجاری شما، و اینکه شما چگونه توسط دیگران درک ( درک مشتری از کسب و کار ما ) شده‌اید.

لوگو و تصویر برند بخش مرکزی برند است و ضمنا لوگو ، رنگ و طراحی نقش اساسی در تصویر برند و اینکه مشتری آن را به یاد بیاورد دارند.

مدیریت موفق برند نیازمند قدرتمند کردن ارتباط تصویر برند و مشتری در تمام زمان‌هاست. هرگونه تغییر در تصویر برند اعم از رنگ، لوگو یا تصویر باعث تغییر وفاداری مشتری می‌شود که در نتیجه این امر بر روی تصمیم خرید مشتری تاثیر گذار است.

وقتی‌که مصرف‌کننده تصویر یک برند را درک کند و یک تجربه خوب یا بد را با آن مرتبط کند آنگاه مدیریت درک مشتری به یک بخش مهم از مدیریت برند تبدیل می‌شود.

با تغییر در تکنولوژی و سبک زندگی، توقعات مشتری نیز تغییر می‌نماید. مشتریان انتظار یک تصویر برند مدرن و به روز را دارند که مطابق با شرایط امروز باشد و نه آنچه از مد افتاده است.

لوگوها و تصاویر برند باید اصلاح شوند تا به روز شده و با مشتریان تطبیق یابند.

لوگوها باید المان‌های برند قدیمی یعنی رنگ و تصویر و غیره را به شکل اصلاح‌شده داشته باشند اما الگوی کلی آن باید برای مشتری آشنا باشند.

بنابراین مشتریان همچنان تصویر و برند قدیمی را به یاد میاورند.

اثر برندسازی بر کسب‌و‌کار

بی‌هیچ تردیدی ایجاد نام تجاری  ، به‌ویژه برای کسب و کار کوچک بسیار حائز اهمیت است.

مصرف‌کنندگان همیشه مایل به خرید محصولات بوده‌اند که به آن اعتماد دارند. تعریف درست یک نام تجاری خوب و قوی، مزیت رقابتی پایداری به شما می‌دهد.

ایجاد نام تجاری این اجازه را می‌دهد تا شمارا برای محصولاتتان هزینه بیشتری متقبل شده اما باایمان به اینکه مصرف‌کنندگان حاضر است پول بیشتری خرج نماید و وفادار به برند باقی خواهد ماند، و خرید آن را به قیمت بالاتر خواهد پذیرفت.

تقویت پایدار نام تجاری ، پاسخ مثبت از مصرف‌کننده را به دنبال خواهد داشت.

  • رمز حفظ مشتری و افزایش مشتری یعنی افزایش سهم از بازار پس از افزایش بهای تمام‌شده محصول برای مشتری، تنها در برندسازی یا ایجاد برند است.

نام تجاری یک‌راه برای جذب مشتریان جدید است.

زمانی یک مشتری نزد شما می‌آید، که در مورد محصول و کسب و کار شما شنیده باشد و شما می‌توانید در مورد خرید این محصول از شما ، مطمئن باشید .

هنگامی‌که شما برای اجرای مبارزات بازاریابی(اجرای کمپین‌های بازاریابی) اقدام می‌نمایید، در واقع شما به‌سادگی شروع به جذب تعداد زیادی از مشتریان نموده‌اید. بچه‌های بازاریابی وقت خود را با کسانی صرف خواهند نمود که معتقد هستند منجر به پیدا نمودن خریدارانی جدی خواهد شد.

همان‌طور که توضیح دادیم، نام تجاری یک‌راه مؤثر برای تسهیل رشد کسب و کار شما است.

وقتی اجرای برندینگ با موفقیت همراه باشد، نام تجاری به شما یک موقعیت استراتژیک در بازار خواهد داد، و در نهایت منجر به سود افزایش خواهد شد و آن ناشی از هجوم مشتریان جدید، و ادامه حمایت از سوی مشتریان کنونی خواهد بود.

  • ایجاد نام تجاری ، وفاداری به نام تجاری و ایجاد ارزش، در جهت جذب مشتریان جدید، باعث افزایش توان ایستادگی در زمان رقابت خواهد شد. این‌ها همه مؤلفه‌های کلیدی در تضمین سودآوری مستمر کسب و کار شما است.

برندینگ برندسازی Branding مشاوره برندینگ مشاوره برندسازی

مشاوره برندسازی داخلی

برندسازی داخلی به معنای کمک به تمام اعضای سازمان است. کمک به بازاریابان و مدیران بازاریابی، به اهداف و ارزشهای والای سازمان ، اعتقاد به داستان برند، مشارکت در حمایت برند (بیان داستان برند ) –در خلال تمام فعالیتهای روزانه کاری.

 

مزایای مشاوره برندسازی

  1. ارزش افزوده برای سازمان خواهد داشت.
  2. تلاش کمتری برای جذب مشتری و جلوگیری از گرایش به سایر برندها نیاز خواهد بود.
  3. افزایش اعتماد مشتری.
  4. تشخیص دسته بندی جغرافیایی مشتریها در سطح بازار.
  5. توانایی فروش محصولات با قیمتهای بسیار بالا.
  6. ایجاد تمایز به محصولات مشابه.
  7. توانایی جذب سفارشات تجاری را افزایش میدهد.
  8. کیفیت درک شده را مدیریت می نماید.

 

مشاور برندسازی بر دو عامل اساسی توجه و برای آن برنامه ارائه می‌نماید :

  • ارزش احساسی برند
  • ارزش عملیاتی برند

مشاور برندسازی باید بتواند ارزش احساسی  برند که از طریق شاخص‌های کیفی به دست آورده و نتایج ملموس کمی تبدیل نماید.

مشاور برندسازی باید بتواند ارزش عملیاتی برند که از طریق شاخص‌های کمی به دست آورده. مشاور برندسازی باید بتواند از هر دو شاخص به ارائه گزارش وضعیت موجود برند و ترسیم وضعیت آتی برند دست یابد.

 

نحوه ارائه خدمات مشاوره برندینگ  / مشاوره برندسازی

یکی از شرکت‌های مهم و بین‌المللی در تعریف استانداردهای استراتژی برند و برندینگ ، شرکت معظم Interbrand اینتربرند آمریکا با است.

این شرکت با داشتن چند هزار کارمند در سراسر دنیا و بیش از 30 دفتر در پنج قاره، در حوزه مارکتینگ ، صاحب‌نظر بوده و سهم عظیمی در گسترش علم برندینگ در دنیا داشته است.

تیم مشاوران مدیریت ایران، با توجه به نمایندگی انحصاری از CMCG، توانسته است تا با تجربیات علمی و عملی خود به نحو شایسته‌ای این استانداردها را کسب و پیاده‌سازی نماید.

تیم مشاوران مدیریت ایران قادر است تا در 3 حوزه اصلی مدیریت برند با افراد حقیقی و حقوقی همکاری نماید:

 

برای آشنایی با فرایند مدیریت برند و نیز نحوه ارزش‌گذاری برند به صفحات تخصصی آن در سایت ما مراجعه نمایید : مدیریت برند  و  ارزش‌گذاری برند

 

خدمات تیم مشاوران مدیریت ایران IRANMCT در حوزه مدیریت برند و برندسازی :

  • مشاوره و ارائه برنامه مدیریت استراتژیک برند
  • تهیه و تدوین اساسنامه استراتژی برندینگ CIG
  • تهیه جداول کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس CIG
  • برنامه ریزی استراتژی برندینگ آنلاین/ وب برندینگ Web-branding

 

Branding , Brand Management , مشاوره برندینگ , برندینگ , ایجاد نام تجاری , برند , نام تجاری , مدیریت برند , مشاور برندینگ

برندسازی , حفظ نام تجاری , آموزش برندسازی , برندینگ فردی , برندینگ سازمانی , برندینگ شهری , Brand building , برندینگ شخصی, برندسازی مکان و برندسازی اشخاص

, تدوین استراتژی برندینگ , تعیین هویت برند , مشاوره برندسازی, برندینگ افراد اشخاص ,  مشاوره برندسازی مشاوره برندسازی برندینگ

برند سازی مکان  , برندسازی شخص , برندسازی اشخاص , برندسازی محصول مشاور برندینگ ، مشاوره برند ، مشاور برند

4.7/5 - (17 امتیاز)