آمیخته بازاریابی 4E

آمیخته‌ بر اساس تجربه 4E Mix ) 4E =  4 Experience )

اصطلاح ” آمیخته بازاریابی” در اوایل دهه 1950 توسط نیل بوردن در دفتر ریاست انجمن ی آمریکایی مطرح شده است. آمیخته بازاریابی یکی از کلیدی‎‌ترین واژه‌هایی است که هر بازاریابی باید بر آن اشراف داشته باشد. و اساسا هر تئوری بازاریابی بر اساس آن شکل گرفته است. تصمیمات اصلی یت بازاریابی را می‌توان در یکی از چهار دسته زیر یعنی محصول، قیمت، محل (توزیع) و ارتقاء طبقه‌بندی تعریف نمود.

بازاریابی رشته‌ای است که دائما در حال تکامل است. اگر این چنین نباشد ، به مانند شرکتی خواهد بود که برای مدت طولانی بر یک ثابت تاکید مینماید و پس از مدتی از بازار خود عقب خواهد افتاد. یک نمونه از این تکامل، تغییرات اساسی در ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی است. در نگاه سنتی ، آمیخته بازاریابی4p یا 7p هستند اما یکی از نسل‌های متاخر بازاریابی بر اساس تجربه Experience که به آن ” آمیخته بازاریابی 4E ” می‌گوید . آمیخته‌بازاریابی 4E بیان مینماید که اگر تجربه تغییر کرد همه چیز باید تغییر نماید و در واقع آمیخته‌بازاریابی 4E ، ایجاد یک تجربه لذت بخش از محصول برای است.

آمیخته بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه آمیخته‌بازاریابی 4E

آمیخته‌بازاریابی 4E

  • تجربه Experience

در این قسمت از آمیخته بازاریابی ، تمرکز شرکت بر ایجاد یک تجربه مناسب در خصوص استفاده از محصول است.

  • تبادل Exchange

برنامه ریزی بازاریابی شرکت در جهت ارائه کالا به ازای قیمتی کاملا متفاوت و جذاب نسبت به رقبا برای ایجاد یک تجربه خرید لذت بخش.

  • هرکجا Every Place

برنامه‌ریزی بازاریابی به دنبال ارائه یک تجربه یکسان در تمام ‌ها/ نقاط تماس ممکن برای تماس با مشتری است.

  •  مبلغ Evangelism

برنامه ریزی بازاریابی باید بر جلب توجه موثر و خود خواسته مشتری به سوی باشد و دیگر پروموشن‌های روتین ، جلب توجه مناسب را در پی خواهند داشت. پس مشتری در نقش مبلغ میتواند بسیار کمک کننده باشند.

 

مطلب مرتبط :  

آمیخته‌بازاریابی

تیم مشاوران ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *