بازاریابی شبکه ای ( نتورک مارکتینگ Network Marketing  )

تعریف بازاریابی شبکه ای

ی شبکه ای یا چند سطحی Multi-level marketing  یکی از انواع بازاریابی است که از دید مخزن یابی آمریکا به این صورت تعریف می‌گردد :

نوعی از است که یک شرکت ، محصولات خود را بدون حضور واسط ( عمده‌ فروش / خرده‌ فروش ) و حتی بدون ، مستقیما به دست می‌رساند و اگر مشتری از خرید خود راضی بود، قادر است تا محصولات شرکت برای دریافت سود به دیگران معرفی نماید ( برای محصولات شرکت بازاریابی نماید ).

باید به تفاوت بازاریابی شبکه ای با بازاریابی هرمی توجه نمایید.

network marketing بازاریابی شبکه ای نتورک مارکتینگ بازاریابی چند سطحی Multi-level marketing 

روش کسب درآمد دربازاریابی شبکه ای

هر بازاریاب حاضر در بازاریابی شبکه ای یک وظیفه دارد  و آن ” افزایش فروش محصولات ” است تا بتواند کسب نماید. کسب درآمد به دو شیوه است :

  • کسب درآمد به ازای فروش مستقیم کالا به مصرف‌کننده .

  • کسب درآمد به ازای فروش از طریق زیرمجموعه.

 

روش بازاریابی در سیستم بازاریابی شبکه ای

در بازاریابی شبکه ای ، فرد بازاریاب‌ با استفاده از بازاریابی حضوری ( بازاریابی رودررو ) یا ات کلامی محصولات شرکت را می‌فروشد و تا محصولی فروخته نشود ، پولی بین شرکت و فرد حاضر در این شرکت جابجا نمی‌شود و پورسانتی نیز تعلق نمی‌گیرد.

 

 ویژگی‌های بازاریابی شبکه ای

 

  • کانال پخش و توزیع 

فروش محصولات از طریق یک کانال مشخص توزیع و پخش تعریف‌ نشده است. مسئولیت فروش محصولات به افراد غیر مشغول در سازمان (مشارکت‌کنندگان / بازاریابان ) منتقل می‌شود.

  • بازاریابان را صاحبان کسب و کار مستقل هستند.

بازاریابان را Independent Business Owners : IBO (صاحبان کسب و کار مستقل ) می‌نامند. درست است که محصول یک شرکت خاص را می‌فروشند اما برای خود کار می‌کنند و سعی دارند تا کسب و کار خود گسترش دهند.

  • فلسفه فروش

این روش بازاریابی و فروش دارای فلسفه فروش خاصی است که میگوید : تعداد بازاریاب‌ها را زیاد کن تا فروش افزایش یابد تا تو درآمد و سودت افزایش یابد.

  • تبلیغات

بازاریابی شبکه ای دارای تبلیغات وسیع نیست. تبلیغات در حد تبلیغات دهان به دهان است.

  • حقوق ثابت ندارد

شرکت از تعداد زیادی بازاریاب بهره می‌گیرد که نشده‌اند و به آنان تعهد نیز ندارد ( بیمه / اضافه‌کاری / … ) و فقط در ازای فروش به آنان پورسانت می‌دهد.

  • حمایت مالی

هیچ حمایتی مالی از سوی شرکت وجود ندارد و درآمد در ازای فروش است.

  • امتیاز حضور در شبکه

بازاریاب با حضور در شبکه میتواند محصولاتی را با تخفیف از شرکت دریافت و به مشتری بفروشد.

شباهت بازاریابی شبکه ای با بازاریابی هرمی

شاید گلدکوئست را یادتان باشد، بازاریابانش شبانه روز دنبال زیر مجموعه بودند. با پتو در ماشین جلوی در منزل فرد مورد نظر می‌خوابیدند تا بتوانند فرد را سریع به شبکه وارد نمودند. اصطلاحا فالو کنند.

این افراد بودند که پول خود را در بازاریابی هرمی گذاشته بودند و مجبور بودند که برای رسیدن به پول خود و بعد سود ، تلاش نمایند و به نوبه خود سرپرست یا بالاسری فرد تازه وارد میشدند.

در بازاریابی شبکه ای و بازاریابی هرمی،  این فرد به عنوان رابط یا سرپرست در شبکه حضور دارد و رابط بین شما فرد و بالاسری خود در شبکه است. این فرد وظیفه دارد تا به شما انگیزه تزریق و کمک فردی دهد تا شما فرد جدیدی را به سیستم وارد نمایید .

ورود هر فرد جدید به این نوع بازاریابی به معنای :

  • افزایش تعداد بازاریاب‌های شرکت
  • افزایش شانس فروش محصولات شرکت
  • افزایش شانس رسیدن به سود

در هر دو سیستم بازاریابی ، بازاریاب زمانی به درامد و سود مثبت دست پیدا مینماید که تعداد فروش کالای وی زیاد باشد که حتما نیاز به افرایش تعداد افراد زیر مجموعه خویش دارد.

 

تفاوت بازاریابی شبکه ای با بازاریابی هرمی

در سیستم بازاریابی هرمی ( مانند گلدکوئست ) ، محصولی در کار نیست و اگر هم باشد فقط یک توهم بزرگ در خصوص ارزشش آن محصول وجود دارد ( مثل سکه ، ووچر هتل در آمریکای مرکزی ، …. ) . در همین ایران افرادی در این شبکه‌های هرمی کار نمودند که بعد از سالها ، حتی محصولات خریداری شده خود را نیز دریافت نکردند.

هر فرد یک محصول می‌خرد و وارد سیستم شده و با فروش یک محصول فرد دیگر را وارد مینماید . خرید محصول ، فقط بهانه‌ای برای گرفتن پول از افراد جدید است.

در سیستم بازاریابی شبکه ای ، محصولاتی واقعی وجود دارد که یک شرکت تولید نموده و در اختیار بازاریاب قرار می‌دهد تا وی به مشتری بفروشند. فرد با فروش یک عدد از محصول به جایی نمی‌رسد. بلکه باید با فروش تعداد زیادی از محصولات به درآمد و سود برسد.

شرکت هرمی به اعضایش حق کمیسیون می‌دهد تا افراد جدید را وارد کنند.

شرکت‌های هرمی محصولی نمی‌فروشند و پول‌های مشتریان را در یکجا جمع می‌کنند و با آن کاری انجام نمی‌دهند.

این شرکت‌ها در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران غیرقانونی هستند؛ چون در ازای جذب افراد پول می‌دهند به‌طور اجتناب‌ناپذیر فرو خواهند پاشید .

اصطلاحا بازار به حالت اشباع رسیده است ( جمعیت مشتاقان عضو نشده  محدود می‌گردد و یافتن عضو جدید ناممکن شود ) و شبکه رشد نمینماید.

در این حالت  بجز عده‌ای که در بالای هرم هستند همه دست خالی می‌مانند یا به عبارتی پول خود را می‌بازند.

  • نتایج تحقیقات آژانس‌های نظارت بر مصرف‌کننده آمریکا : بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از بازاریابان حاضر در بازاریابی شبکه ای به درآمدهای بالا نمی‌رسند.
  • در کتاب Amway Forever آمده است : از ۳۳۰۰۰ بازاریاب حاضر در شرکت Amway's تنها ۹۰ نفر موفق به کسب درآمد در حد متوسط جامعه شده بودند و 99.7 درصد توفیقی نداشتند
  • نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۰ از فروشندگان شبکه Fortune در آمریکا نشان میدهد که درآمد ۸۴ درصد بازاریابان این شرکت از ۶۰۰۰ دلار در سال کمتر بوده  و ۳۰ درصد کل فروشندگان هیچ درآمدی نداشتند. توجه نمایید که در آمریکا یک فرد عادی ( کارمند یک سازمان ) باید درآمدی بین 70 تا 120 هزار دلار در سال داشته باشد.

تعریف بازاریابی شبکه ای نتورک مارکتینگ Network Marketing

سودآوری و درآمد در بازاریابی شبکه ای

در سیستم بازاریابی شبکه ای و بازاریابی هرمی ، بازاریاب باید تعداد افراد زیر مجموعه را بالا ببرد . اما مشکل کجا بروز میکند.

فرض که در سال 90 وارد یک سیستم بازاریابی شبکه ای شده‌اید و در حال حاضر 5000 زیر مجموعه دارید .

در سال 96 ؛ فرد جدیدی می‌خواهد به این شبکه وارد شود . این فرد باید به سرعت ، تعداد فروش را بالا ببرد تا درآمدش افزایش ‌یافته و سود نماید .

حال اگر اکثر افراد جامعه ( افراد به اندازه کافی دارای انگیزه ) در طی این 6 سال وارد این شبکه شده باشند ، این فرد جدید ، چگونه باید افراد جدیدی را عضو نماید ؟

با تعریف دولت ایران ، سیستم بازاریابی هرمی ، سیستمی است که بیشتر به جذب بازاریاب می‌ پردازد تا فروش محصول به مردم عادی – اما آیا در عمل این گونه عمل می‌شود ؟

با نگاهی به سیستم های موجود خواهید دید که تعداد بازاریابان این شرکتها از میزان فروششان بیشتر است.

رویای ثروتمند شدن با بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای هم مثل دیگر سایر ها نیاز به تلاش و برنامه دارد. بر اساس تحقیقات انجام در آمریکا و انگلیس ، تمام بازاریابان اولیه در شرکتهای هرمی و شبکه‌ای ( اعضای با سابقه ) سود خوبی کسب نموده اند و افراد جدیدالورود که در انتها و یا حتی میانه شبکه / هرم هستند سود چندانی نکرده و یا اصلا سودی نداشته اند.

پس درآمد فوق‌العاده با کار راحت برای برای همه اعضا به ویژه اعضایی که دیر به شبکه واردشده‌اند برای همه آنان غیرممکن است.

سیستم انگیزشی / تشویقی بازاریابی شبکه ای

اعضای قدیمی برای تحریک و تشویق افراد به کار بیشتر و دعوت دیگران ، همواره در تلاش هستند که این افراد را در سمینارها و گردهمایی‌هایی دورهم جمع نموده و تمام حرفه‌ها را تکرار کنند تا جوانه انگیزه در آنان خشک نشود. مثلا از یکسری از نمادها و شعارها استفاده می‌نمایند .

از یکسری جملات که میتواند به افراد جوان جویای درآمد زیاد و کار راحت تحریک کند. حتی فردی که سرمایه زندگی خود را از دست داده و به دنبال یک مسیر یک شب برای رسیدن به میلیون‌ها تومان پول است، را میتواند مجددا فعال نماید.

سیستم انگیزشی بازاریابی هرمی و بازاریابی شبکه ای

سیستم انگیزشی بازاریابی هرمی و بازاریابی شبکه ای دقیقا یک چیز و شبیه به هم است .

” کسب درآمد بالا و آزادانه ! “

در جلسات معرفی ( پرزنت ) شبکه بر نکات زیر تاکید میشود :

  • نیاز به هزینه‌ای از سوی شما نیست
  • نمی‌خواهی خودت باشی
  • زمان کاری شما منعطف است
  • هدف‌گذاری کن تا فلان خانه و ماشین را یک‌ساله بخری
  • مازاد درآمدت را میتوانی صرف فلان کارکنی
  • درآمد شما سقف ندارد
  • مالیات نمیدی
  • تنها مانع شما خود شما هستید
  • سودآوری سریع است
  • خودت ، رویاتو بساز

 

کلام آخر :

بازایابی شبکه ای یک روش بازاریابی است که نیاز به تلاش زیاد دارد. یک شبِ به پول زیاد نخواهید رسید و بر اساس گفته متخصصان بازاریابی در آمریکا ، این روش بازاریابی برای شرکت بسیار سودآور است ولی عملا افراد میانه شبکه و تازه واردین به درآمدهایی رویایی دست نخواهند یافت.

اگر شما چنین تلاش و پشت کاری دارید، چرا کسب‌و‌کار خودتان را راه اندازی نمی‌نمایید و قصد دارید برای لیدرها و شرکت کار کنید . مواظب زمان باشید. زمان هرگز بر نمی‌گردد.

 

 

مشاوره بازاریابی

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
59 دیدگاه در بازاریابی شبکه ای چیست ؟ آیا وارد بازاریابی شبکه‌ای بشوم ؟ بازاریابی هرمی چیست ؟
  1. محسن کفعمی خراسانی 2 شهریور 1398 در 2:33 ب.ظ پاسخ

    خیلی عالی بود ممنون بسیار ب من کمک کرد خودم نتورکرم ولی ن بازاریابی شبکه ای بلکه استارت آپ و این مطالب خیلی خیلی ب من کمک می کند ممنون سپاسگزارم

  2. ممنون بابت این مطلب بسیار مفید بود

  3. چطور برای خودم کار کنم و کسب و کار خودم را راه بیاندازم؟ این قضیه برای اکثریت قریب به اتفاق جامعه غیر ممکن است.
    بازاریابی شبکه ای در ایران بسیار جوان است و تمام افرادی که امروز وارد این شبکه می‌شوند و به رشد خود در طی حداقل پنج سال آینده ادامه دهند در راس هرم خواهند بود. در ایران فعلا کمتر از نیم درصد مردم و کمتر از یک دهم درصد فروش کل کشور از طریق این شبکه صورت می‌گیرد پس اگر در نهایت 10 درصد مردم عضو این شبکه شوند که احتمالا بیشتر از این خواهد بود. هر فردی که امروز وارد شبکه می‌شود میانگین بین 100 تا 200 زیر مجموعه و چند صد میلیون فروش خواهد بود و میتواند درآمد ثابت بین 10 تا 20 میلیون داشته باشد. البته به شکل میانگین چون در این بین افراد تازه وارد شبکه شده بسته به میزان تلاش خود می‌توانند میزان فروش بسیار متفاوتی داشته باشند.
    با تشکر

    • درود. سپاسگزاریم که نظر خود را با ما در میان گذاشتید.
      محاسبات در دنیای واقعی اینگونه نیست. این مواردی که شما فرمودید تنها ارزوهای لیدرها است که موجب ایجاد انگیزه در تازه واردین میشود . تزریق امید برای رسیدن به فردایی بهتر.
      امروز تلاش کن ، که ما بیشتر درآمد داشته باشیم ، فردا نوبت تو است. این فردا چه زمانی خواهدرسید ؟!!!

  4. آقا دمت گرم خیلی خوب توضیح دادید استفاده کردیم از چاله به چاه نیافتیم

  5. ممنون از مطالب

  6. سپاس

  7. مطلب خوبي بود ولي نكته اينجاست كه درآمد يك فرد 1. از فروش خود و 2. تربيت فروشندگان و درحقيقت ساختن سازمان فروش است . لذا در آمد شما از شما به پايين است و ربطي ندارد شما كي به شبكه پيوسته ايد و در آمد شما از 7 نسل سازمانتان است. مثلا شما به ازاي فروش سازماني 50ميليوني پاداش 3 ميليوني و بازاي فروش سازماني 100 ميليوني پاداش 7 ميليوني ميگيريد.
    متاسفانه اطلاعات راجع به بازاريابي شبكه در ايران بسيار اندك است حتي در ميان نخبگان. و بدتر از آن هم اطلاعات ناقص! البته ماهم اوايل اينگونه بوديم ولي اطلاعات صحيح را از كتابها كسب ميتوان كرد نه از سايتهايي كه يك فرد نوشته. و اگر نويسنده خود ميدانست كه چطور در ازاي تلاش كافي ميتوانست به هدفهايش برسد حتما همين كار را ميكرد

  8. فقط میتونم بگم ممنونم.مقاله تمیزی بود.

  9. رامین خیابانی 15 آبان 1398 در 2:39 ق.ظ پاسخ

    اقامرسی واقعن این کلام اخرمنو اگاه کرد اگه پشت کاری دارم وسه حرفه خودم تلاش کنم مرسی شما با این اطلاعات من رو ۱ سال به جلو کشیدن متشکرم انشالاه که موفق باشید

  10. سلام من فکرمیکنم اطلاعات شماراجب بازاریابی شبکه ای کامل نیست.چون هرفرددرآمدش بستگی به تلاش خودش داره زیرمجموعش بیشتربشه کالابیشتربفروشه پورسانت بیشترمیگیره.لطفاتحقیق کنید.تنهاراه پول درآوردن همین است وگرنه بایدده سال کاربکنی تابتونی یه ماشین بخری ولی شک نکن توبازارشبکه ای تلاشت روزیادکنی یک ساله به طورمثال ماشین میخری.ممنون

  11. مطالب تو عالی بود مرسی فقط یه سوال
    شرکت بادران کستران میخواد شعباتشو تو افغانستان باز کنه بنظر تون چجوریه خوبه بهشون بپیوندیم یا نه ؟

  12. به مخاطبیت مقاله ارائه شده پیشنهاد میکنم حتماً بیشتر تحقیق کنن و صرفاً به مطالب ارائه شده فوق اکتفا نکنن. منطقیه که افرادی که زودتر وارد بازاریابی شبکه ای میشن سود بیشتری هم ببرن پس حسود نباشیم. مطمعناً افرادی که تازه شروع میکنن هم باید تلاس کنن که زیرمجموعه و شبکه خودشون رو گسترش بدن و این امر یک شبه اتفاق نمیفته.در حال حاضر در ایران این بیزینس نو پا هست و تو همین سالها افراد زیادی هستن که به استقلال مالی و زمانی رسیدن و افراد زیادی هستن که در این مسیر قرار دارن و درامدهای عالی کسب کردن. بسیاری از از همین افراد که در این بیزینس فعال هستن در ۲ سال فعالیت به درامد ماهانه ۵ الی ۱۰ میلیون تومانی که بیشتر از حقوق یک کارمند ۲۰ سال سابقه هست رسیدن و با قدرت شبکه رو به رشد خود درامدشون تصاعدی رشد میکنه. تجربه نشون داده که هر پیشرفت و نواوری از ابتدای وجود بشر تا کنون با مقاومت و مخالفت همراه بوده و بیشتر افرادی که دانششون کامل نبوده یا به دلیل ضعف در خودشون در اون زمینه موفق نبودن د. مقابل کلیات موضع و جبهه میگیرن. یک فرد ورشکسته هیچ وقت خودش رو مقصر نمیدونه. این موقعیت جدید و نوپایی هست که میتونه اقتصاد کشور رو هم متحول کنه. پس از تمام کسانی که بدون داشتن اطلاعات تخصصی و از سر ناآگاهی ممکنه مانعی برای پیشرفت مخاطب بشن درخواست میشه مخاطبین رو گمراه نکنن . از کسانی که میخوان در خصوص بازاریابی شبکه ای بیشتر بدونن هم توصیه میشه که آگاهانه تحقیق کنن و از افراد موفق در این زمینه اطلاعات کسب کنن.توجه کنیم که در هر بیزینسی هم افراد موفق وجود داره هم افراد ورشکسته پس مشکل از بیزینس نیست.

  13. تنهاترین راه نجات مردم از این شرایط داغون اقتصاد کشور و تعداد بالای افراد بیکار فقط و فقط تجارت بازاریابی شبکه ای اگر کسی تو این سیستم به معنای واقعی اصول درست آموزشی و حرف هایی که بالاسری ها میزنن عمل کنه قطعا سازمان خوبی رو تشکیل میده با درامدهای بالا..من ۱ ساله دارم بازاریابی شبکه ای کار میکنم و جدا از پول درس زندگی قدرت اعتبار احترام و… خیلی چیزهای دیگه تو این سیستم یاد گرفتم که تا ابد به درد زندگیم میخوره و اون هایی ک ممیام بی دلیل و مدرک حرف های مفت راجب بازاریابی شبکه ای میزنن و نظر میدن برن وضعیت مملکت رو تا ده سال اینده نگاه بکنن که تجارت های الکترونیکی جای عصر صنعتی و کهنه رو میگیره و نتوورک هم ی روزی فراگیر میشه.اون افرادی که واقعا با دلو جون و عشق در نتوورک خودشون رو تغییر دادن و چسبیدن به کار درک میکنن صحبت های منو و من الان یک جوونه ۲۵ ساله تمام آینده و حال خودم رو مدیون شرکت بیز و تیم اِیس تیم هستم.
    امیدوارم هر شخصی که فکر میکنه خیلی زرنگه و میاد برای تحقیق کردن راجب بازاریابی شبکه ای تو این سایت ها میچرخه و ذهن خودش رو الکی منفی میکنه حتما این پیام من رو بخونه که دوست عزیز برای تحقیق کردن راجب شرکت و تیم نتوورک فقط و فقط از افراد موفق تو اون تیم تحقیق کن نه توی گوگل و هزارتا افراد شکست خورده ک ذره ای از ام ال ام و بازاریابی شبکه ای درکی ندارن و چون خودشون نتیجه نگرفتن میخان بی عرضگی خودشون رو توجیه کنن و بقیه رو منفی کنن.اگر اهرم و تصاعد رو درک کنی عاشق تجارتت میشی و هیچوقت راجبش بد نمیگی و با دل و جون کار میکنی و از خوبی هاش میگی.
    جهان سومی ها آدم های منفی گرایی هستن و فقط نکات منفی رو جذب میکنن به خاطره همین ذهنیت های کوتاه و بسته هست که همچنان جهان سومی هستیم و عادت دارن به بردگی کردن و عرق ریختن و درامد های زیر خط فقر.
    بیدار شین از این خاب مزخرف جهان داره سمت اینترنت و شبکه میره و هنوز هم همه منتظرن تا این شرکت ها جمع بشه در صورتی که چ بخاین چ نخاین تا ۴ ساله دیگه بازاریابی شبکه ای همه گیر میشه و همه راهی جز تجارت الکترونیک ندارن.
    خواهشا برین تاریخچه ی افراد موفق و ثروتمندان دنیا رو بخونین ک همه از طریق شبکه سازی اوج گرفته ان و بعد بیاین رو هوا نظر بدین.نتوورک راه سریع پولدار شدن نیست اما راه مطمئن برای پولدار شدن به شرط رعایت کردن اصول و آموزش هاش.
    شرکت بیز و تیم اِیس تیم قدرتمند ترین و پرفروش ترین تیم بازاریابی شبکه ای ایران شناخته میشه و شما منفی باف ها بشینین همچنان اوج گرفتن نتوورکر هارو تماشا کنین.
    یاعلی بدرود

  14. از شرکت های بازاریابی شبکه ای و اون کلاس های انگیزشی شون متنفرم، خصوصن پنبه ریز. **** ها.

  15. سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان علی الخصوص جناب آقای حمیدنژاد.لطف کنید بجای این حرفها واظهارنظرهای پیشرفته دریک کلاس نوشتارزبان فارسی شرکت کنید تا املای کلمه خواب را به اشتباه خاب ننویسید.واقعا برای کسی که ادعای فهم وکمال از بازاریابی شبکه ای و به روزبودن رو داره غلط املایی داشتن در نوشتاربه دور ازذهن هستش.

  16. دقیقا بالاخره یه زمانی میرسه که دیگه شبکه اشباع شده و عملا دیگه نمیشه کسی رو عضو کردکه از طریقش بشه به درآمد رسید
    بازاریابی شبکه ای تمامه

  17. دولت باید جلوی اینگونه کسب و کارهای حبابی رو بگیره.
    هزینه و زمانی که افراد صرف می کنند واقعاً غیرقابل بازگشت هست.
    امیدوارم بجای اینکه چندین سرهنگ در شبکه های تلویزیونی به توضیحات و تبلیغات درمورد این شبکه ها بپردازند (کلیپهایی که معمولا توسط شرکت ها به افراد داده میشه)، به سوی دستگیری عاملان این فسادها قدم بردارند.

  18. عالی بود
    ممنون

  19. خدا نگذره از این بازاریابی شبکه ای . واسه پر کردن کیسه خودشون رویاسازی واسه ما میکنند اما در اصل رویای خودشون به حقیقت می پیونده. لامصب 10 میلیون مفت و مجانی با یک کارت الکی میگیره از تو و سه عضوت بعد 100 بهت پورسانت میده. لعنت به فسائ

  20. پراکنده گویی در خصوص بازاریابی شبکه ای یا فروش مستقیم به جایی نخواهد رسید. هر ساعت که کسی برای یک شغل شروع به تلاش کرد نتایجش به دیدگاهش از آن شغل محدود خواهد شد. یک کارمند یا کارگر می تواند با خلوص نیت و صداقت برای کارفرما کارکند ولی رشد در ساختار کارمندی و کارگری محدود است.
    یک مغازه دار می تواند با ساعت ها باز نگه داشتن مغازه درآمد داشته باشد و در صورت بسته بودن مغازه درآمدی نخواهد داشت.
    یک پزشک متخصص جراح تنها در صورت حضور در اتاق عمل درآمد دارد با بالا رفتن سنش کم کم چنین درآمدی را از دست خواهد داد به خاطر همین از درآمد جاریش برای سرمایه گذاری استفاده می کند (مانند خرید ملک) تا از عواید آتی و مستمر آن بهره ببرد. کاری که کارمندان و کارگران و مغازه داران زیرک هم انجام می دهند تا از درآمد غیر خطی هم سود ببرند و با تورم رشد کنند.
    شغل های نام برده در ازای گذاشتن زمان به طور مستقیم درآمد دارند (درآمد خطی) و اگر با زیرکی از درآمدشان در سرمایه گذاری استفاده گردد مفهوم درآمد غیر خطی یا اهرم خواهند داشت، چیزی که فروش مستقیم یا بازاریابی شبکه ای به خوبی استفاده می کند و با ورود در هر زمانی، می توان همکاران خود را انتخاب و با گسترش آن در طول زمان به نتایج تصاعدی دست یافت که دور از ذهن های بی حال، شکست خورده و مایوس می باشد.
    بازاریابی شبکه ای خوب است

  21. متاسفانه در ایران علاوه بر مشکل هرمی بودن و افزایش تصاعدی تعداد بازاریابان که قطعا کار یافتن مشتریان جدید و افزایش زیرمجموعه را مشکل و مشکلتر می کند.
    مشکلات بازاریابی شبکه ای
    1-عدم اعتماد و بدبینی مردم به بازاریابی شبکه ای و فعالیت ها که البته کاملا قابل توجیه است.
    2-ارائه کالاهای با برندهای ناشناخته در بازار رسمی و سنتی و دلیل منطقی آن این است که مشتریان نتوانند مشابه آنرا در بازار بیابند و قیمت واقعی آن را بدانند و شرکت بتواند با قیمت های بالا ، که هزینه مالیات و پورسانتها و ….. را جبران کند ، کالا بفروش برساند.
    3-ارائه کالاهایی که برای مشتریان چندان ضروری نیستند و فقط بدرد کسانی می خورند که پول اضافه داشته و بخواهند برای سرگرمی ، کنجکاوی و یا بالا بردن سطح کلاس زندگی خود آنها را خریداری کنند که البته شامل اکثریت مردم ایران نخواهد شد .
    4-کالاها با قیمت بالاتر از کالاهای مشابه در بازار فروخته می شوند ،اصولا خلاف منطق است که با حذف واسطه ها و فروش مستقیم ، قیمت کالا افزایش یابد!!! و با توجه به نوع کالاهای موجود در این شبکه ها و عدم نیاز فوری و ضروری مشتریان به آنها و وجود داشتن کالاهای مشابه ، شناخته شده و با قیمت پایین تر در بازار قطعا استقبال مردم برای خرید این کالاها پایین می آید.
    5-متاسفانه مدیران این شرکتها در ایران فقط به سود بالا و مقطعی فکر می کنند و با انتخاب کالاهای خاص و فشار به بازاریابان آنها را وادار می کنند که ، با اصرار شک برانگیز کالاهایی که مشتری تمایلی به خرید آنها ندارد را به او بفروشند و همین باعث بی اعتمادی بیشتر خواهد شد ،
    اینجا ایران است!!!!!! اگر کالایی واقعا ضروری باشد و کیفیت و قیمت مناسبی هم داشته باشد را که با اصرار به شما نمی فروشند!!!! این نوع کالاها سهمیه ای است!!! برای این کالاها باید صف بگیرید!!! پارتی و آشنا داشته باشید !!!!! و تمام شهر را باید بدنبال آن بگردید!! و ……………
    با این وضعیت بنظر نمی رسد افراد زیادی بتوانند از این روش درآمد مشروعی کسب کنند .
    بازاریابی شبکه ای

  22. با سلام. متاسفانه در این مقاله نگاه علمی به تجارت بازاریابی شبکه ای نشده است؛ اولاً نویسنده موضوع اشباع را مطرح فرمودند که دست کم در ایران به این زودی و به این راحتی اتفاق نمی افتد و در مجموع این تجارت به گونه ایست که در مقاطع مختلف با خدمات متنوع تر امکان جبران عدم رشد شبکه را با فروش مستقیم بیشتر و سودآوری برای اعضا به وجود می آید. در آینده نزدیک بحث بر روی بازاریابی شبکه ای جای خود را به بحث بر روی شرکت های بازاریابی شبکه ای خواهد داد. حضورمقتدرانه شرکت های بزرگ بازاریابی شبکه ای دنیا پس از 80 سال موید این گفته هست.
    دوماً نکته آخر که به نوعی ضربه آخر را بر پیکر جویندگان اطلاعات در خصوص این تجارت وارد کرد البته جویندگان غیر جدی و سطحی، موضوع “راه اندازی کسب و کار خودتان” هست که نویسنده نگفتند با چه مبلغی و چه ریسکی می توان یک کسب و کار ابتدایی حتی راه اندازی کرد؟ ایشان اشباع که شاید چندین سال طول بکشد تا به وقوع بپیوندد را ریسک بزرگ دانستند اما از ریسک بالای کسب و کارهای امروزی غافل ماندند.
    نگاه کنید واقعیت امروز این است؛ دو تا بز گوش پهن را امروز در سایت دیوار سرچ بزنید بالای 12 میلیون قیمت خورده حالا با این دو تا بز می شود چه کار کرد؟ یک نفر بخواهد روی گاری فلافلی راه اندازی کند با همه مصیبت هایش باید دست کم 60 میلیون تومان پول داشته باشد بعد همه وقتش را دنبال همان 60 میلیون خودش بدود! لکن در این تجارت شما بدون ریسک و بدون هزینه امکان تجارت پیدا می کنید که از این حیث برای کشور ما که در بحران به سر می برد اتفاق خوش یمنی خواهد بود.
    بازاریابی شبکه ای با فروش مستقیم هزینه های زیاد واسطه ای را حذف می کند و این سود آزاد شده را تحت نظارت قانونی طبق پلن درآمدزایی بین تولید کننده، شرکت و بازاریابان تقسیم می کند. کالاهای مصرفی هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند و در این مقطع بیشتر روی برندینگ محصولات کار می شود و مراحل تخفیفات و مصرف هم از راه خواهند رسید.
    و البته ابعاد آموزشی و مهارت سازی در این تجارت نقطه عطف آن هست که از دید نویسنده و بسیاری از مردم به ویژه کسانی که حتی مدارک تحصیلی بالا هم دارند پنهان مانده است و یا ارزش آموزش و مهارت را نادیده گرفته اند. چه بسا افراد با توانمندی که در این سیستم به دست می آورند می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و گرنه کمتر کسی در ابتدای شروع این تجارت خود توانایی های لازم برای اداره کسب و کار خود را دارد و با آموزش و حمایت های تیمی و گروهی ذهنیت کارآفرینی به دست می آورند.
    توصیه می شود جویندگان با نگاه ژرف تری موضوع را بررسی کنند…

  23. بازاریابی شبکه ای . نت ورک همش الکیه نرید دنبال این کارها. کلی خرید کنید بعد از چند ماهه به زور محصولات خودتو بفروشید. تازه پول خودت می یاد تو حسابت. نفعش واسه تو نیس باید بگردی واسه خودت عضو پیدا کنی. وقت با ارزش رو صرف چنین کارهای الکی صرف نکنید. واقعا خیلی مسخره اس

  24. ممنون وسپاس گذارهستم ازاین آگاهی واطلاعات واقعی

  25. بازاریابی شبکه ای یک علم و یک تجارته و در مورد یک علم وسیع و تجارت گسترده به نوشته های یک فرد نمیشه استناد کرد. چرا به دنبال صحبت های افراد شکست خورده در این تجارت هستید؟ چرا از کسی که توی این سیستم موفق شده کسب تجربه نمی کنید؟ چرا بی عرضگی یک نفر دیگه رو به خودتون نسبت می دید؟

  26. سلام‌بر استاد عزیز
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    با این‌بخش از صحباتون کاملا موافقم ک شمایی که اینقدر انگیزه بالا و توانایی در خودتون میبینید که میتونید چیزی رو تبلیغ کنید پس چرا روی کسب و کار خودتون تمرکز نمیکنید
    بازم سپاسگزارم

  27. آفرین که ماهیت گلد کویست و گلد ماین را رو می کنید

  28. مسعود اصراری 29 مهر 1399 در 12:02 ق.ظ پاسخ

    با سلام خدمت همه عزیزان
    من خودم در بازار یابی شبکه ای فعالت کرده ام
    چند نکته که خیلی به نظرم مهم است را برایتان باز گو می کنم امیدوارم مفید باشد
    1- لیدر ها معمولا درباره در آمد ها اغراق می کنند این گونه نیست که هر کسی وارد بازار یابی شبکه ای شد بعد از مدتی پولدار است
    2- در دورهمی ها سوار بر احساسات جوان ها می شوند و با نشان دادن بالادستی ها و خودرو هایشان افراد را ترغیب می کنند که وارد این کار شوند در صورتی که افرادی در این سیتم موفق می شوند که بتوانند کالاهای شرکته ا () معمولا گرانتر از بازار است ) بفروشند که این کار بسیار سختی است و همچنین زیر مجموعه های آنها هم باید بتوانند بفروشند
    3-کالای این شرکت ها معمولا گرانتر از بازار است و توسط برخی از افراد زیر فروشی هم صورت می گیرد که مصرف کننده به راحتی می تواند زیر قیمت مصزف کننده و حتی برخی مواقع نصف قیمت کالا را خریداری کند

    در هر صورت اگر فروشنده نیستید به هیچ وجه وارد این کار نشوید و وقت و سزمایه خود را هدر ندهید

  29. سلام .
    دنبال نتورک نرید من رفتم شرکت بیز ، خلیج فارس یه مشت آدم آشغال اند که فقط وقتی میری از این کار
    تعریف میکنن و میگن بیا اینجا خوشبخت شو و به هدف هات تو زندگی برس ولی فقط میخوان بری زیرومجموعشون شی
    یه خریدی بزنی که پورسانت گیرشون بیاد ، بهشون گفتم منصرف شدم تا تونستن زور زدن که نگهم دارن ولی وقتی قاطع گفتم نه
    خود واقعیشون و نشون دادن خیلی بد برخورد کردن ، در مورد برگردوندن جنس ها هم گفتن نمیشه هر کار دوست داری بکن به ما
    ربطی نداره همون اول نمیگن اگه پول بدی بخری بعد منصرف شی جنس ها رو ازت پس نمیگیریم و پولت و بهت برنمیگردونیم

  30. یوسف جلال آبادی 4 آذر 1399 در 9:25 ق.ظ پاسخ

    استفاده بردم از این همه تنوع نظر و نگاه و زاویه دید-بسیار عالی
    احترام میگذارم به همه عزیزان
    بدون شک هر کلامی که افراد بیان میکنند از منظر نگاه اون افراد کاملا صحیح است و گرنه دلیلی ندارد اینجا افراد کلامی خلاف نظر خودشون بیان کنند
    مطالب هر شخص بر اساس اندیشه و تاریخچه و مشاهدات و تحلیل خود شخص است
    بازاریابی شبکه ای عزیزان یک تجارت و کسب و کار است که به اثبات رسیده و در دنیا در حال اجرا می باشد و کاملا قانونی و درست است
    ولی اینکه پلت فرم و مدل اجرای این بازاریابی چگونه باشد متاسفانه مدل استاندارد و جامع هنوز به ثبت نرسیده است
    همین مدل های اجرایی که شرکت ها پیاده میکنند متاسفانه در خیلی از موارد ( بالغ بر 95 درصد ) با رویکرد منافع مادی 99 به 1 برای خود شرکت و بازاریابان در حقیقت است البته واقعیت که مدل ها را مرور میکنیم و در نگاه اول شاید سهم شرکت در این مدل کمتر از 30 درصد باشد ولی در حقیقت اگر دقیق بررسی شود اینگونه نیست که میتوانم برای هر مدلی برای شما این موضوع را باز کنم.
    متاسفانه در بازاریابی شبکه ای که ماهیت اصلی آن ورود بازاریابان بدون ریالی سرمایه است در شرکت های فعال موجود در دنیا بخصوص کشور ما رعایت نمی شود و به دلایل مختلف و بهانه های مختلف که خود میدانید سعی در ورود افراد بازاریاب با سرمایه اولیه قصد شتاب دادن به روند درآمدی و سود را داشته باشند که متاسفانه مشکلات خاصی را بوجود می آورد که در دست نوشته های بعضی از عزیزان کاملا مشهود بود.لذا برای اینکه بازاریابی شبکه ای مسیر منطقی و علمی خود را طی کند و از این فرصت بدست آمده ما و کشورمون از غافله تجارت بین المللی عقب نیفتیم باید ابتدا مدل های استانداردی تهیه و ثبت و ارائه شود تا برای همه افرادی که وارد این کسب و کار میشوند بدون استثنا منفعت داشته و درآمد کسب شده هم منطقی و عادلانه تقسیم شود در حقیقت هزینه های تبلیغات سنتی که حدود 30 تا 40 درصد قیمت هر محصول است. تماما به بازاریابان اختصتص یابد نه برای شرکت یا اشخاص خاص و نه بصورت تجمیعی و تصاعدی نامحدود برای افرادی که سرشاخه هستند . متاسفانه دلیل اصلی نارضایتی افراد اختلاف سطح درآمدی بسیار زیاد بین سرشاخه ها با افراد تازه وارد است و این اختلاف بیش از 10000 برابر در طول فعالیت 4 الی 5 سال عادلانه به نظر نمیرسد و این عامل اصلی شکست اینگونه بازاریابی های شبکه ای بعد از نهایت 10 سال مفید خواهد شد -البته در این فرایند شرکت و سرشاخه ها که اکثرا از خود شرکت هستند بیشترین سودها را خواهند کرد و این نداشتن محدودیت سود دلیل اصلی آن همین است بالغ بر 90 درصد منافع به خود شرکت و افراد اصلی خواهد رسید و 10 درصد الباقی با نمودار درختی به سرشاخه های پایینتر خواهد رسید به زبان علمی بگم نمودار توزیع درآمد نمایی e^-mx است ; که ضریب m هم بالاست در حالی که باید در مدل استاندارد نمودار i 1-e^(-mx) باشد.
    سخن پایانی:
    بازاریابی شبکه ای کسب و کار جدید و درآینده گسترش خواهد یافت البته در کشورهایی که قوانین و استانداردها و سطح آگاهی کاملا علمی و بروز باشد ولی در کشورهایی که این زیر ساختار رو نداشته باشند باعث عقب افتادگی از این میدان وسیع تجارت و کسب و کار خواهیم شد و در کل کشور متضرر خواهد شد.
    به امید روزی که ما ایرانی ها به اون درجه از درک و فهم و فرهنگ برسیم که معنای کلمه مسلمان رو درک و عمل کنیم
    متاسفانه یک نفر اگر نگاهش ملی نباشه و بی انصاف باشه و منافع شخصی خودش رو به مردمش ارجح بدونه میتونه هزاران نفر رو متضرر کنه
    چیزی که به وفور در کشور ما متاسفانه رخ میدهد
    تنها راه اینه که هر چه سریعتر بازاریابی شبکه ای استاندارد سازی بشه و خارج از استاندارد هیچگونه فعالیتی صورت نگیرد و تلاش در راستای توسعه استاندارد ها صورت بگیرد.
    انشالله
    برای همه شما آرزودارم روزهای بهتری در پیش رو داشته باشین
    وضعیت زندگی همه بهتر شود و همه در کنار هم خوب و خوش و شاد زندگی کنیم
    ارادتمند همه شما خوبان
    دکتر یوسف جلال آبادی

  31. با سلام خدمت تمامی عزیزان
    بنده خودم یه مدت کوتاهی ست که وارد این شغل شدم ولی بااینکه هنوز به درآمددلخواهم نرسیدم بااین همه ایمان دارم هر کسی تو هرکاری که بخواد و تمام سعیشو بکنه میتونه موفق بشه شده حتی کنار خیابون پفک بفروشه.هرکاری زحمت خودشو داره و اکثرا ما ایرانیا فقط کارمند یکی دیگه شدن رو انتخاب میکنیم.چون هم راحتتره و هم مسئولیت چندانی نداری.من چندین شغل عوض کردم و درآمد خیلی از کارهارو هم میدونم ولی بااین همه بازم نتونستم سر کارای قبلی بمونم.چون هرکاری سختیای خودشو داره.نتورک برای آدمای راحت طلب نیست.یه کسی رو میخواد که شبانه روز به اهدافش فکر کنه براشون بجنگه.نه تنها بلکه هرکاری که بخوای بکنی باید بجنگی وگرنه ورشکست میشی.تو نتورک ورشکستگی وجود نداره فقط باید یه مدتی شبانه روز فکرو ذکرتو بذاری برا گسترش شبکه ت.اونایی هم که تشویقت میکنن هم برا خودشونه و هم برا شما.چون باید اول شما به درآمد برسی بعد اونا بتونن به یه پولی برسن.من هم کسی رو دیدم که 5 میلیون درآمد داره وهم کسی که پونصد میلیون.پس بستگی به تلاشت داره که چقد درآمدت باشه

  32. درود و عرض ادب
    من چند مدتیه علی‌رغم شغل کارمندی و درآمد بالا در شغل کارمندی، جایگاه اجتماعی وارد نتورک مارکتینگ شدم و دارم فعالیت می‌کنم که دوست دارم تجربیات خودم تو شغل سنتی و کارمندی که حقوق و دستمزد می‌گیرم و نتورک که درآمد جایگزین حقوق دستمزدم شده در اختیار دوستان و عزیزان قرار بدم
    نتورک با بازار سنتی زمین تا آسمون فرق داره،
    نتورک یه علم ۷۰ به بالا ساله است و روز به روز در حال رشد و فراگیری هست، اینکه می‌گم علم چون به شخصه زمانی تونستم نتورک رو درک کنم و به درآمد برسم که متوجه روح اون شدم و به طور اصولی شروع به فراگرفتن علم نتورک شدم، نه‌ تنها علم نتورک رو درک کردم بلکه روح اونم وارد زندگیم شد، هدفمند شدم، نگرشم تغییر کرد، به بینش رسیدم، دگرخواه شدم و…
    چرا فکر می‌کنند تنها راه نجات و رسیدم به اهداف بازار سنتی و شیوه‌های قدیمی ست؟
    چرا الان ما بجای چاپار، پیک، تلگراف‌ و… از موبایل و استارت‌آپ استفاده می‌کنیم؟
    چرا از طب سنتی به جای علم پزشکی استفاده نمی‌کنیم؟؟؟
    چند درصد افرادی که وارد نتورک شدن و به دید علم نتورک بهش نگاه کردن و دنبال اصولش‌ رفتند، شکست خوردند؟؟
    چرا افراد فکر می‌کنند، نتورک راه یک شبه پولدار شدنه؟
    چرا نمی‌خوان قبول کنن نتورک یه برنامه جامع و کامل برا ثروتمند شدنه؟؟؟
    اریک وور پدر نتورک دنیا چرا دیدگاهی کاملا متفاوت تو این زمینه داره؟
    چرا نمیرید کتاب اعجاز کار پاره وقت از جیم ران رو بخونید؟
    بیایم واقع گرا باشیم و بین سنتی بودن و علم نتورک تحقیق کنیم و با آگاهی کامل و بدون قضاوت نظر بدیم
    بیایم برای یکبار که شده هدفمند بشیم، هدفدار بشیم
    نتورک جای افرادی هست که دنبال رشد و پیشرفتند، افرادی که حاظرن بهای بزرگی و ثروتمند شدن رو بپردازن
    سرمایه ما تو نتورک پول نیست، وقت و انرژی هست
    دلیل نمیشه اگه کسی تو نتورک شکست‌ خورد بگیم نتورک بده، نتورک روح داره، نتورک علم‌ه
    بیایم نگرشمون رو عوض کنیم، بیام از زاویه دید مناسب به فرصتها نگاه کنیم و با پشتکار، شهامت شروع و در مسیر موفقیت ماندن رو کسب‌ کنیم،
    بیایم با تکنولوژی همراه و همگام بشیم، به جای غر زدن به موفقیت دیگران به خودمون بیایم
    رشد کنیم، رشد کنیم، هدفمند بشیم به خودمون و اهدافمون متعهد باشیم
    بیایم ترموستات ذهنی‌مون رو ببریم بالا، ارزشمند بشیم
    نتورک همه چی به ما میده،
    پارادایم شیفت بزنیم، قبل از اینکه تو دنیای نتایج دنبال مسئله باشیم، بریم سراغ منبع، منبع وجود گرانبهای ماست، منبع درون ماست،
    اول خودمون رو SMARTB کنیم، بعد اهدافمون
    با افتخار یه نتورکرم و به اون افتخار می‌کنم، افتخار می‌کنم که نگرشم نگرش یه نتورکره

  33. درود به همه
    من تازه می‌خوام وارد بازاریابی شبکه ای بشم ولی هنوز تصمیم نگرفتم
    تمام دیدگاه های افراد رو خوندم و همه به نظرم درسته بلاخره هر کی یه دیدگاهی تو جلساتی که در همین بازیابی میذاشتند منظورم بیز بیشتر لیدرها و بالا سری خیلی رویایی و خیالی صحبت میکردند
    به خصوص کسانی حالا به دلایلی شغل و دارمد خوبی ندارند یا ورشکست شدند یا تو زندگی به فکر پولدارشدن هستند خیلی تحت تاثیر حرفاشون قرار می‌گیرند

    بیشتر کار اونا در ابتدا مقایسه وضعیت کنونی شما با مثلاً مدیر اون شرکت که مثلاً ماهی ۸۰میلیون درآمد داره یا مثلاً ماشینیش بوگاتیه خوب این حرفا به خصوص روی جوانان خیلی تاثیر می‌ذاره ولی خوب درست نیس بلاخره اونی که ماهی ۸۰میلیون درمیاره یه شبه نبوده که حداقل باید هشت سال مستمر تلاش کنی تا به این جایگاه برسی .

    مورد دوم یه جورایی زیرمجموعه بودن کاره ینی تو یه بالاسری داری باز اون بالاسری داره همین جوری به بالا بعد شما کالا رو می‌فروشی زحمتش برای شماس ولی شما مثلاً ۲۰۰هزار تومن حقوق میگیری رییست مثلا۲۰ میلیون خوب این یکم ناعادلانه است

    حرف آخرم رو که بخوام بزنم نمی‌خوام بگم این بده و آینده نداره ولی متأسفانه تو کشور ما هنوز درست جا نیفتاده و روش کار یکم پیچیده و نامعلومه برای افراد و تعریف مشخصی براش فعلا تو ایران نیست بازاریابی شبکه ای

    فقط اینو بگم اگه میخوایین هرکاری رو شروع کنین اولش تحقیق و پرس و جو کنین اما از منبع درست نه از خود شرکت ها (هیچیکی نمیگه ماست من ترشه ) چه از کسانی که تو این شغل فعالیت میکنند چه میکردند چه موفق بودن چه شکست خوردن با بالا پایین کردن مسائل تصمیم بگیرین به نظرم هنوز این شغل تو ایران کار داره که درست و اصولی جا بیفته

  34. والا منم کارمندم با رودرواسی و اصرار همکارم کلاساشو رفتم و کد نمایندگی گرفتم ولی چون اینکاره نیستم فروش کالا برام سخته مخصوصا عضو گیری و معتقدم کالاها گران هستن و برای نماینده فروش سودچندانی نداره و تخفیف خوبی نمیدن بنظرم کار استارت آپ خ بهتره

  35. آیا هر شخص که یک کار را شروع میکند ۱۰۰%موفق میشود
    خوب این یک گپ واضح است هر کس هر قدر تلاش نماید همان اندازه در امد کسب میکند
    آیا هر شخص که سوپر مارکت جور کرد در آن بهترین میشه در هیچ شغل دنیا نیست همگی به موفقیت برسد
    خوب اینکه یک گپ واضح هست که افراد که زود تر یک کار را شروع میکند اید زود تر و بیشتر کسب میکند ودر زمن قسم که خود شما گفتید تو برای خودت کار میکنی نظر به زحمات تان پول کسب میکنی

  36. اولا که بازاریابی شبکه ای برای محصولی باید باشه که به قولی نه تبلیغ بشه نه از جای دیگه ای به جز بازاریابای شرکت بشه محصول رو تهیه کرد ،من یه بار برای بیز پرزنت شدم و وقتی چیپس یا دم نوش و یا …. و … رو میشه بی واسطه از بقالی سر کوچه هم خرید چرا بازار هدف بیاد خودشو معطل بازاریاباش کنه؟
    شما تا حالا دیدی آیفونو تو ماهواره تبلیغ کنن؟ نه .چون مراکز پخشش فقط و فقط از طریق بازاریاباش و مراکز اصلی فروششه!

  37. دوستان پیشنهاد منی که یک سال عضو بیز بودم رو بپذیرید و خواهشا وارد بازاریابی شبکه ای نشید.
    اولا اجناسی که بهتون برای فروش میدن اصلا اجناس معروف و خوبی نیستند و اکثر مردم حتی اسم مارکشون هم نشنیدن و به همین دلیل خیلی از اجناس روی دستتون باد میکنه و مجبورید الکی بخرید و خودتون استفاده کنید.
    دوما قیمت اجناس بالاتر از قیمت واقعی و قیمتیه که مردم خودشون توی بازار میتونن پیدا کنن و بخرن و در حقیقت با فروش با این قیمت شما در اصل در حال انجام کلاه برداری هستید از مردم بدبخت
    سوما وعده هایی که سر تیمی هاتون در ابتدای ورود بهتون میدن و شستشثی مغزیتون میدن، الکیه و صرفا یک سری آمار و ارقام و احتمالاتی میدن که شمارو جو گیر کنن ولی احتمال رسیدن به این ارقام زیر ۱ درصده
    چهارما زمانی که شما صرف خرید کالاها و بعد فروششون میکنید واقعا ارزشش رو نداره و نود و پنج درصد سود به بالایی ها میرسه و چون با قیمت بالا در حال فروش یک جنس بنجل هستید ، زمان زیادی ازتون گرفته میشه و سود خیلی کم
    گول حرفاشونو نخورید و خام نشید.اینا یاد گرفتن جوری حرف بزنن که شستشوی مغزیتون بدن و فکر کنید وارد نشدن به این کار بزرگ ترین اشتباهه زندگیتونه درصورتی که بهترین تصمیم زندگیتون همینه که اصلا سمت اینکار نرید و وقت و سرمایه خودتون رو به هدر ندید

  38. من علی رحمت هستم

    همکلاسیم و پدرش چند تا از بچه ها رفتن تو کار بازاریابی شبکه ای
    به من گفتن بیا همون همکلاسیم 7 ماه است دارن میرن من موندم چکار کنم، برم نرم، تازه اگه واقعی نبود نمیگفت بیا کمکت میکنم، من گفتم 3 میلیون پول دارم اما حداقل 5 میلیون داشته باشی، من گفتم ندارم گفت بیا 5 میلیون کمکت می کنم،
    الان موندم چکار کنم،

  39. درمورد کثیف ترین کاری که شرکت بیز میکنه یعنی فروشگاه اینترنتی برای خودش داره مقاله ای بنویسید.
    اگه خودش فروشگاه اینترنتی داره دیگه واسه چی اسمشو گذاشته بازاریابی شبکه ای

  40. با سلام
    دوستان به متن تمام پاسخ ها توجه کنید . کسانی که یک نتورکر موفق شدند بدون کوچکترین بی احترامی به مشاغل دیگر فقط از شغلشان دفاع کردند چون یک نتورکر واقعی میداند تمام مشاغل در دنیا قابل احترام هستند و اگر عده ای در آن موفق نشدند بخاطر بد بودن آن شغل نبوده . با ورود به دنیای نتورک و آموزش و رعایت اصول کار به یک دیدگاه باز با کلی احساس خوب(عزت نفس، قدرت، احترام، موثر بودن و …) دست پیدا میکنید که در مشاغل دیگر وجود ندارد بگونه ای که پس از مدتی دیگر سود آوری الویت ادامه کار شما نخواهد بود بلکه رشد شخصیتی و مهارت هایی که بدست می آورید شما را وادار به ادامه کار میکند. در هیچ شغلی نمیتوان به اندازه بازاریابی شبکه ای در زندگی و سرنوشت یک فرد تاثیر گذاشت به شرط اینکه کار را درک کنی و با جون و دل انجامش دهید. بهتر است قبل از اینکه آگاهی کافی در مورد یک شغل و یا درک درستی از آن نداریم چیزی نگوییم که آینده یک آدم بخاطر آن تغییر کند . در یک جمله : ریسک انجام ندادن بازاریابی شبکه ای با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه از ریسک انجام ندادنش بسیار بیشتر است. برای موفقیت بیشتر توصیه میکنم از بازاریابی شبکه ای شرکتهایی که در سطح بین الملل فعالیت میکنند و کاملا قانونی و استاندارد عمل میکنند استفاده نمایید.

  41. با سلام
    دوستان من مطالب ارسالی را مطالعه کردم .
    با توجه به اینکه در هر شغلی سختی وجود دارد و باید تلاش کرد تا به نتیجه ی مطلوب رسید .
    من خودم وارد این مجموعه شدم ولی به سبب کم تلاشی ام و علاقه نداشتن موفق نشدم ولی برادر زاده ام به دلیل تلاش شبانه روزی و انگیزه ی قوی بسیار زیاد موفق شد و تحول اساسی در مسایل مادی زندگیش و نگاه و نگرشش به زندگی و تغییرات مثبتی که ما شاهد هستیم .
    با ورود به این مجموعه کسب کرد . آرزمندم همه موفق باشید .

  42. دوستم منو با یک شرکت نتورک آشنا کرد.آوایل فکر می کردم دوستم بهم اهمیت داده که منو با این شرکت آشنا کرده،خودش هم همینو میگفت و می‌گفت که چون تو مهم بودی برام زودتر آشنا کردم تا تو دایرکت من بشی و باهم بترکونیم.من احمق ۵ میلیون هم خرید کردم و تا چند ماه هم هی جلسات شرکت میکردم.آشناهام خیلی مخالف بودن.و من از اینکه به فامیل چیزی نگفتم و پرزنت نکردم خیلی خوشحالم.چون الان واقعا پول من هیچ شد.شاید بگید کالا خریدم ولی کی کالا رو دو یا سه برابر می‌خره.آبروم جلو خانوادم رفته.اشتباه خودم بود و عجولانه تصمیم گرفتم فکر کردم بعد چند وقت یک دوست پیدا شده بهم اهمیت میده نگو طرف برای منافع خودش میخواسته.
    ۵ میلیون شاید پول زیادی نباشه ولی برای من دختر جوان که ماهی یک تومن حقوق داره ،خیلی ارزش داره.حداقل می تونستم قرض هامو بدم باهاش.
    واقعا نرید تو این کار.نمی گم کسی موفق نشده ولی درصد موفقیت یک نفر شاید یک درصد بیشتر نباشه.یعنی ۹۹ درصد آدم ها تو این کار شکست می‌خورند و از شکست این ۹۹ درصد هست که اون یک درصد پول به جیب می‌زنند.عملا نوعی کلاه برداری مدرن هست.

  43. سلام عرض و ادب خدمت همه عزیزان،
    دوستان خیلی از نظراتتون رو مطالعه کردم و واقعا حرفای قشنگی زدید.
    اما هیچ کدوم به واقعیت مهمی که داخل ذهن انسان هست روی نیاوردید،
    ذهن انسان تشکیل شده از نورون و سیستم های عصبی هستش و مدام در حال ساختن و فرستادن و دریافت اطلاعات،احساسات،و رویا پردازی هستش،
    در طول تاریخ هزارن مثال و افراد مشهور وجود داره که میشه بهشون اشاره کرد،
    به هرچی که فکر کنی همون میشه حتی افرادی در این دنیا و جهان هستی وجود دارن ک با راهای خلاف به درجه های بالا رسیدن،چون توی ذهنشون هدفی وجود داشت و بعدش مهم نیست که مسیری که داری میری خلاف باشه یا قانونی،
    و اینکه حتی توی بازاریابی شبکه ایی(باینری)و غیر قانونی (درضمن در کشور ایران)بسیاری از افراد بودن و هستن که درآمد های خیلی بالایی دارن به همراه مجموعه ،
    درسته میشه پول در آورد از هر راهی
    اما فرق مهم بین mlm یعنی multy level marketing و بازاریابی شبکه ایی به سیستم باینری اینه که:
    بازاریابی شبکه ایی ؛mlm:تشکیل شده از تعدادی سنگ بنا هستش و لازم به ذکر هستش که هیچ سیستمی با دروغ و فریب درست پیش نمیره و نهایتن تا یه جایی پیش میره
    و اینجا باید اصلاح کنم افرادی که داخل هر نوع بازاریابی شبکه ایی فعالیت میکنن میتونن افراد و جلسه پرزنتشون رو با دروغ یا فریب پیش ببرند یا با صداقت و روراستی ،.که توجه کنید این کاملا به خود شخص و پرزنتور و فرد مورد مظرتون ربط داره
    و اصل سیستم ام ال ام صداقت و روراستی هستش، پس نمیشه مستقیم به این موضوع اشاره کرد که همه افراد بازاریاب دروغگو و فریبکار هستن
    بلکه اون شخصی که صنعت ام ال ام و بازاریابی شبکه ایی رو پرزنت میکنه میتونه چه راست بگه چه دروغ و فریب اینو بده که یک ساله و چند ماهه میلیاردر بشه یا نه
    سیستم بازاریابی شبکه قشنگ ترین و زیبا ترین سیستم داخل هر نوع فعالیت و کاریه
    چون بستگی به سیستم داره و افراد و لیدر های با شرفمندانه ،
    اینطوری که بعضی افراد فکر میکنن نیست،چون معمولا داخل شبکه های ام ال ام و قانونی لیدر ها تمام افراد خانواده و دوستانشون همکاری و هم مسیرشون هستن و کوچک ترین دروغ و نیرنگ میتونه ب زودی افشاح بشه و کل سیستم رو منحل کنه،
    پس دوباره تکرار میکنم سیستم ام ال ام پایه و بنای غلطی نداره چون ب جز :هدفمند بودن-تشویق به شخصیت بهتر شدن،بالا بردن سواد رسانه ایی-مطالعه_احترام به خانواده (پدر و مادر)و نزدیکان-و کم نخواستن در این دنیا )چیز دیگه ایی بنا نشده،
    شما داخل این سیستم تشویق به تمام این ها میشید تا در واقع به اون شخصیت و به اصطلاح آدمش تبدیل بشید
    و از اونجایی که در این دنیا عدالتی وجود داره که کاملا حق به حق دار میرسه،شخصی که آدمش بشه قطعا به موفقیت میرسه،
    بله عدالت وجود داره نگران این موضوع نباشید که چ اتفاقای داخل ایران و دوربرتون میوفته که فکر کنید عدالت با شما یار نیست
    ن اصلا اینطوری نیست
    شما دارین چوب و انعام افکار و عقایدتون رو میخوریت
    حال میتونه خوب باشع یا بد
    پس الکی ماستارو قاطی قیمه ها نکنید….!!!!
    نتورک مال همه هست
    اما همه مال نتورک نیستن
    اینکه یه شخصی داخل کنکور رد میشه بنا بر این تیست ک هیچ کس دیگه کنکور ندع ،درسته دیگه ن مگه؟
    یا داخل هر کشوری بسیاری از کودکان و نوجوانان هستن ک برای فوتبالیست برتر و دعوت به تیم ملیو بازی کردن در تیم های پر ستاره تلاش میکن
    و همه این ها از کلی آزمون و فیلتر رد میشن که تعداد خیلی کم و محدودی قبول میشن،حالا باید گفت فوتبال ب درد نمیخوره؟
    ن عزیزم این طرز فکر توعه ک ب درد نمیخوره و باید اون ذهنیتو عوض کنی چون نمیتونی با موج و صنعت جدید همراه باشیو ذهنت همینطوری ک افکار منفی داری منفی میمونه و کل عمرو زندگیتو با افکار منفی بع پایان میرسونی و رسالت خودتو تو این دنیا پیدا نمیکنی،
    آره قبول دارم نتورک مغزو شستشو میده،مگه ماشین کثیتو کارواش نمیدن؟
    یا چرک یا کثیفی بیش از حد رو پولیش واکس نمیزنن؟
    بله مغزی که ز قبل کثیف شده باشهم باید تمیز بشه
    جالب توجه اینه یسریا میگن ؛جرا فقط داخل نتورک دروغ میگن یا میکن تو میتونی ،تو موفق میشی،تو پولدار میشی،تو به اهدافت میرسی
    عزیز دلم؟انتظار جی داری؟ تو نمیتونی،تو بی عرضه ایی،تو باید همون کارگر بمونی برای ی نفر کار کنی،این دنیا ب درد نمیخوره،کار چیه،پول جیه،انتظار اینارو داری؟ پس واقعا نتورک و صنعت ام ال ام به دردت نمیخوره،چون نتورک ادم ردیو دیوونه میخاد که کار هرکی نیست
    در اخر:یا تو موفق میشی
    یا هرچی میگی راست میگی…
    با تشکر از اینکه وقت گذاشتید.

  44. برداشتتون کاملا اشتباه هست سالانه چند نفر به سن قانونی میرسن چند نفر متولد میشوند بازاریابی شبکه ای در صورتی که شرکت معتبر و پایدار باشه صددرصد برد هست ولی متاسفانه تو ایران نمیزارن هیچ شرکتی از یه حدی بزرگتر بشه

  45. دیدگاه *به جای صرف عمرتون در خدمت دیگران، یک تخصص هر چی میخواد باشه (اگه چیزی باشه که علاقه شخصی تون هست که عالیه) یاد بگیرید. در طی چند سال، حتما موفقیت به طور چشمگیر به سراغ شما خواهد آمد. این دست مطالب یک شبه پولدار شدن و یک ساله و … به درد نمیخوره قطعا و یقینا. مطمئن باشین اگه واقعی بود از من و شما زرنگتر و با هوش تر و با سرمایه بیشتر زیاد هستن که از این فرصت ها نگذرند.
    روی خودتون سرمایه گزاری کنید. فقط خودتون

  46. سلام درود ،بازاریابی شبکه ای بهترین شغل هست و چیزی که مهمه شما با چه برندی کار می‌کنی ،محصولت چیه و قانون اون مجموعه چیه این خیلی مهمه ،من میبینم بعضی شرکتها باید محصول رو ازشون بخری ببری بفروشی،این اسمش بازاریابی شبکه ای نیست دیگه معلومه عزیزم دارن محصولشون را با بالاترین قیمت بهت میفروشن ،من خودم از افراد بازاریاب شبکه ای هستم ولی این مدلی که جنس رو بیارم خونم با بالاترین قیمت این درست و اصولی نیست ،بازاریابی شبکه ای بهترین شغل هست واکه واقعا مهارت فروش رو نداری آموزش ببین واز این فرصت استفاده کن ،خدا رو شکر محصولی دارم میفروشم که تو سبد غذایی خانوار هست ،وبعد از ۷ ماه کار با زیر مجموعه ۷ نفری درآمد بالای ۱۰ میلیون دارم ،وزیرمجموعه راضی دارم ،که میگن کجا ما همچنین درآمدی را بدون سرمایه داشته باشیم ،دعاگو هستند ،مگه بده این ،خیلی هم عالیست ولی هوشیارانه وبا تحقیق برین جلو ،این خیلی مهمه

  47. از نظر من همین که مجبور به اغراق در تعریف یک محصول و همچنین فشار اوردن به زیرمجموعه برای خرید بیشتر بشیم نوعی وارد کردن مال شبه ناک به زندگی است شاید پولدار بشیم ولی بدونین اون مال مال بابرکتی برایمان نخواهد بود

  48. آیا کسی در مورد شرکت پنبه ریز تجربه ای داره ؟ یکی از دوستان همسرم پیشنهاد داده وارد سیستم فروش شبکه ای این شرکت بشه ، اما نمیدونیم واقعا کار درستی هست یا خیر ؟ *

  49. سلام من وارد بازار شبکه ای شدم کاملا کلاهبرداری هست جنس ۱ میلیونی میدن ۸ملیون خودشون گفتن از گوگل اطلاعات بگیر پول مو خوردن همش بهم دروغ گفتن تا ثبت خرید بزنم پول که رفتم بعد فهمیدم چقدر کلاهبردارن اینا

  50. انشلا خدا لعنت کنه این کلاه بردارها رو انشلا نون بزنن تو زهر بخورن انشلا از پای خانوادشون در بیاد

  51. چند روز پیش به مادر من برای وارد شدن به این شبکه پیشنهاد شد که جلسه بزرگی هم گذاشته بودند که قشر ضعیف رو تشویق به بازاریابی کنند بماند که اون شخصی که مدیر جلسه بود پول نداشت تا مترو بره از زمان آشنایی دوست مادرم با ماشینش اون رو میرسوند مترو و از مترو میروسند محل تجمع در نهایت بعد از سخنرانی نفری سه میلیون از تک تک بازاریابا میگیرن که جنس بهشون بدن و این جنسها نه تاییده بهداشتی داره نه شناخته شده است کالای بنجل و آشغال رو باید کم کم به قشر ضعیف سیصد هزار تومن بفروشن مثل شیشه پاک کن نانو اینا اگر موفق بودند و دزدی نبود به مغازه ها میفروختن که پولشون قلمبه دستشون بیاد ولی چون هدفشون افراد ناگاهه موفق هم میشند یکی از همین شرکتها به اسم شرکت بادران بعد از سالها فعالیت دستیگر شد و تمام افراد سر شبکه ای هرمیشون دستگیر شدند اونها هم اتفاقا محصول میفروختن و به نظر اصلا خلاف نبود ولی در اصل خلاف بود خیلی ها هم بعد از هفت هشت سال کار قبل گرفتنشون هنوز دنبال یه لقمه نون بودند این شرکتها قشر ضعیف و ناآگاه رو هدف قرار میده الهی که حرومشون باشه که از بدبختها و ناآگاها میدزدند در ضمن اینقدر پیگیر گول زدن هستن که عین گولدکوئست شب و روز دنبالتون میکنن مراقب باشید همش دروغه اینا اسم شرکتشون رو باید بزارن بدبختیت رو با زیرمجموعه گرفتن بنداز روی گردن ضعیفتر از خودت تا اونا بیوفتن توو خیابون زیر جوب بخوابن ولی تو راحت باش چون زیرمجموعه داری خیلی راحت میگن بی وجدان باشید کردم بیچاره و بی نوا رو گول بزنین وجدان مردمم میدزدند مراقب باشید گوش نکنین همش دزدیه هیچکس دستمال نانو رو دویست هزارتومن ازتون نمیخره اینا فقط دنبال زیرمجموعه هستن بیشتر محصولاتشون غیرقانونی و ناشناختس اگه محصولتون پوست یکی رو نابود کنه یا موهاش رو نابود کنه اون بدبختا دستشون به شرکت اصلی نمیرسه که شکایت کنن چون همش محصولات تقلبی با برچسبهای تقلبیه مغازه دارها فرق بین تقلبی و جنس نا شناس خوب رو میفهمن به خاطر همین ازشون هیچی نمیخرن چون مغازشون پلمپ میشه اگه همچین جنسهایی بفروشن

  52. با دیدگاه آقای جهان کاملا موافق هستم امیدوارم مردم آگاه باشند مخصوصا قشر ضعیف اینجور شرکتها دلسوزی برای بازاریاب ندارند هیچگونه بیمه و ضمانتی ارائه نمیدند بازاریاب رو به استانهای دیگه میفرستند با هزینه خود بازاریاب و مهمتر اینکه به شدت ترویج بی وجدانی و بی انصافی میکنند خواهش میکنم گول شرکتهای ناشناس با جنسهای تقلبی و قیمت بالاتر از بازار رو نخورید شرکتهای معتبر بازاریاب نیاز دارند پولم از شما نمیگیرند شبکه ای هم نیستند گول تبصره های قانونی که میارند رو نخورید اینها قانون و حق مردم رو دور میزنند و کاری با ذهن بازاریاب میکنند که بازاریاب بی وجدان میشه و گول سفسطه اگه کار بلد باشه اگه باهوش باشه اگه زحمت بکشه اگه دانش داشته باشه خودش پولدار میشه رو میخورند و بعد از یه مدت فکر میکنند این سفسطه حقیقته دروغه ولله چون اینها اگر محصولاتشون منصفانه بود و شناخته شده بود به مغازه دارها میفروختند ولی میدونند مغازه دار ازشون نمیخره چون میدونه غیرقانونی و بسیار گرون و ناشناختاست اینکار برای قشر بی بضاعت و ضعیف مثل طوفان خونه خراب کن هستش کسی که آخر مجبور میشه وجدان خودش رو بفروشه که جنس پنجاه هزار تومنی رو پنج برابر بیشتر به فروش برسونه و در آخر روز کل سودش فقط پورسانت دو هزارتومنیه دست از سر قشر ضعیف و آسیب پذیر بردارید پولش میشه خرج دوا درمون خانوادتون خدا رو خوش نمیاد اگر نتونه بفروشه پولش رو پس نمیدین راحت ازش کلاه برداری میکنین میگید جنسها مال خودت ما پولت رو نمیدیم و وقتی اون شخص میره بازار جنسها رو بفروشه بهش فاکتور خرید جنس مشابه رو نشون میدن و میفهمن پنج قلم جنسش میشده دویست تومن ولی اون شخص سه میلیون بابتش پول داده به این میگن دزدی خدا رو خوش نمیاد

  53. نظرات خیلی احساساتی و یک طرفه هستش،
    اسمش روشه: بازاریابی*
    اگه مهارت و فن و دانش پیدا کردن بازار و فروش دارید، یا بهش علاقه مند هستید، مسلما تو بازاریابی شبکه ای هم موفق می‌شید و توسط هم گروهیاتون ساپورت می‌شید.
    افرادی هم هستند که ذاتا تو چیزایی غیر از فروش خوبن. و اصلا مهارتی توی ساخت و پیدا کردن بازاری برای محصولی رو ندارن.
    شما چه بخوای کنار خیابون محصولی رو بفروشی، چه پشت سیستم، لازمش ذهنیت فروشندگی هستش.
    مابقی مسایل شاخ و برگ اضافیه.
    بازاریابی شبکه ای هم مثل هر چیز دیگه، محاسن و معایبی داره.
    افراد اول باید شناختی از خودشون داشته باشن.
    اهل کار گروهی هستی؟
    توانایی متقاعد کردن و جلب اعتماد داری؟
    اصلا اهل صحبت کردنای طولانی هستی؟
    اگر نیستی هم هیچ ایرادی نداری، مسلما مهارت و توانایی های خاص خودتو داری.
    به جای رویا بافی یا حمله کردن به بقیه، یا از ریشه تخریب کردن یه فرصت ،تو هرچیزی بهتره اول نقاط ضعف و قدرت خودمون پیدا کنیم.

  54. تا وقتی مظلوم هست، ظالم هست.
    وقتی برای انتخاب شغل این همه عجز و التماس و قسمو آیه ضمیمه میشه، معلومه که زیر خط فقر جامونه.
    حالا چه واسه تایید چیزی، چه واسه تکذیب….
    بشینید ببینید چند چندین با خودتون، بعد مثل یه بالغ انتخاب کنید.
    به جای اینکه به قرض و بدهیهای خودساختتون فکر کنید….

  55. چند نکته راجع به بازاریابی شبکه ای:

    اولا جنسهاشون خیلی گرون تر از جنس های موجود در بازار با همون کیفیته یعنی شرکت عملا با روغن خودشون سر خودشونو چرب می‌کنه

    دوما: این کار یه نوع بیگاری و برده داری جدید هست هیچ تعهدی به بازاریاب هاشون ندارن و مجبورن همه محصولات رو با آب و تاب تعریف کنن و بفروشن و بیشترین سود هم عاید شرکت میشه یعنی هر کسی تلاشی که این بازاریاب های شبکه ای انجام میدم اونم انجام بده می‌تونه تو بیابون به مردم شن بفروشه پس فروش قطعا ملاک خوب بودن و عامه پسند بودن جنس نیست.

    سوما: کاملا نسلی پول پرست و فرصت طلب پرورش میدن یعنی فرد حاضره سر اعضای خانواده اش کلاه بذاره و جنس های که ارزونتر و بهتر میتونن از بیرون بخرن تو پاچه شون کنند آخه آدم حداقل به خانواده اش رحم کنه این ویژگی بازاریابی شبکه ای خیلی ترسناک و آسیب راست

    چهارما: بازاریابی شبکه ای زمانی خیلی میتونست جواب بده که اینترنت و فضای مجازی اینگونه رشد نکرده بودن و واسطه های پول خوبی به جیب میزدن امروزه اکثر شرکت ها و کارخانجات خودشون مستقیما فروش اینترنتی دارن و خیلی از برندها به فروش از تولید به مصرف روی آوردن نمونه اش فروشگاه های هفت و افق کوروش و شیرین عسل و دیلی مارکت و … که مستقیماً از کارخانه به فروشگاه می‌رسونه پس دوران بازاریابی شبکه ای تمام شده حتی اگه قبلاً خوب بود و اینکه عده ای از دوستان میگن هنوز اول راهه فک میکنم بیشتر می‌خوان خودشونو توجیه کنند

    پنجما: بازار با کارکرد عرضه و تقاضا کار می‌کنه این نمودار تصاعدی که در پرزنت واسه شما می‌کشن و توضیح میدن حتی اگه تمام مردم از این شرکت خرید کنن باز به اون سطح از درآمد و پوشش نمی‌خورده

    ششما: متاسفانه و بازم متاسفانه جامعه هدف این شرکت های کشورهای با بحران بیکاری همانند ایرانه که خیلی از جوان‌ها آرزوی کار خوب و پردرآمدی دارند و از احساسات و رویاهای این افراد سواستفاده میکنند با وعده های اغواگرانه باعث میشن خیلی از افراد کلا از خودشون زده بشن و اعتمادبه نفسشون از دست بره در کشوری که اوضاع اقتصادی خوب نیست طبیعتاً فروش محصولات لوکس و گران قیمت هم توجیه نداره اما برای شرکت بازاریاب ها یک مصرف کننده هستند یعنی حتی اگه یکبار هم خرید انجام بدن اون به ۵۰ درصد از هدفش رسیده

  56. شما فقط کار و توضیح دادین و معایبش رو‌گفتین اصلا از مزایا حرفی زده نشده ،کار کارمندی و کارگری همیشه هست اما یکبار پریدن به آدم آیب نمیرسونه بدترین حالت ممکن اینه برمی‌گردی سر جای خودت اما یک درصد اگه برسی چی ؟!!

    آنهایی که از اشباع بودن میگن وقتی نیاز های روزانه برطرف میشه چه اشباعی…
    دوستان به جای خواندن این مقاله ها راجع به قدرت بازاریابی شبکه ای و کتاب های معتبر با مقالات خارجی اطلاعات کسب کنین تنها پیشنهاد م به شما عزیزان

  57. قابل توجه اوناییکه میگن بقیه کارها برای کارفرما کارمیکنی یکم فک کنی میفهمی که اینجام برا یکی ینیمدیر شرکت داری کارمیکنی محصولات مال خودت که نیستن

  58. مشکل اصلی بنده با این نوع بیزینسها قیمت دو برابری فروش محصولاتش هست که توسط اعضایش به فروش میرسد درسته که این شغل در ایران نو پاست اما بالاخره یک نقطه اشباعی داره وپر واضح است که در مرحله اشباع رده های پایین هرم که اکثرا هم از قشر ضعیف هستند متضرر خواهند شد و تمامی اعضای سود برده شریک این ضرر هستند چون تبلیغ کالایی را برای خرید زیر مجموعه کرده اند که با قیمت واقعی به فروش نرسیده است بنابراین درامد اینچنینی به عقیده من مشروع نیست


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *