استارتاپ Start Up چیست ؟

در لغت به معنای شروع ناگهانی یک فرایند یا یک عمل است.

استارتاپ استارت اپ استارت آپ Start-Up

استارتاپ کمپانی ( شرکت نوپا )  چیست ؟

در دنیای کسب و به شرکت‌ها یا مشارکت تازه متولدشده یا نوپا گفته می‌شود.

این قبیل کسب و کارها که در جهت ابداع یا بیان راه‌حل بهتر به دنبال یک مدل کسب و کار که دو عامل اساسی “قابلیت توسعه” و “تکرارپذیری” را داشته باشد، راه‌اندازی می‌شود. این شرکت‌های نوپا در فاز تحقیق و توسعه برای بازاریابی قرار دارند.

زمان، عامل اساسی در سرنوشت این نوع ساختارهای کسب و کار است. زیرا که باگذشت زمان ایده اولیه آنان و بوی کهنگی گرفته و یا ممکن است:

  • رقبا آن را سریع‌تر به بازار ارائه نمایند.
  • توان و تمایل، فرد یا تیمی که بر روی آن مدل کار می‌نماید، به سمت صفر میل نماید.

– قابلیت توسعه : به این معنا که بتوان کسب و کار را بتوان نظر جغرافیایی، مالی، نیروی انسانی و سایر ابعاد، توسعه داد

– تکرارپذیری: به این معنا که مدل کسب و کار را باید بتوان بارها و بارها تکرار نمود و را افزایش داد. یعنی محصول یا را بتوان به تولید انبوه رسید.

تکرارپذیری و توسعه‌پذیری یک مدل کسب و کار، امکان رشد سریع و رسیدن به سودآوری برای سازمان را فراهم می‌آورد.

 

برای درک بهتر مطلب به مطالعه موردی در خصوص یک استارتاپ به نام  “نت نظر دات کام” توجه نمایید:


چندی پیش جوانی در آلمان یک خلع در بازار کسب و کار ایران را احساس نمود.

صورت‌مسئله‌اش این بود :

در ایران وب‌سایت جامعی که تعامل زنده با مخاطب داشته باشد و بتواند مانند یک مشاور حرفه‌ای در دنیای اینترنت عمل نماید، وجود ندارد.

NetNazar-logo

ایده نت نظر به دلیل تجربه شخصی این وب‌سایت به نام “حامد”، زمانی که برای یک مراسم عروسی به ایران سفر نموده، به ذهن وی رسید.

زمانی که یافتن کسب و کارهای قابل‌قبول و شرکت‌های موردنظر برای وی سخت بود و زیرا به عنوان یک فردی که از خارج از آمده بود، کسب و کارهای ایرانی شهر خود را نمی‌شناخت و مجبور بود تا در مورد هر چیزی و هر کاری، اطلاعات خود را طریق خانواده و یا دوستان دریافت و یا به‌روزرسانی نماید.

فعالیت‌های اقتصادی بسیار زیادی در ایران وجود دارد، ولی متأسفانه اطلاعات زیادی از آن‌ها در دسترس نیست.

به این دلیل حامد تصمیم گرفت تا به کاربران کمک نماید تا کسب و کارهای موردنیاز خود را در هر زمان و مکان یافته و اطلاعات مرتبط با آن کسب و کار را در دنیای اینترنت فراهم نمایند تا در کوتاه‌ترین زمان، بهترین انتخاب را انجام دهند.

برای دستیابی به این مهم، وی به دنبال تحقق ایده خود رفت و سایتی تحت عنوان “نت نظر دات کام” NetNazar.com را راه‌اندازی نمود.

درواقع نت نظر خیلی بیشتر از آن چیزی است که گفته شد.

نت نظر مکانی برای کاربران است که می‌توانند از طریق آن‌همه نوع کسب و کاری که در زندگی روزمره خود نیاز دارند را یافته و بررسی نمایند.

برای همه انواع کسب و کارها از رستوران تا آرایشگاه، تا نمایشگاه اتومبیل، تا مطلب دکتر و وکیل یا کافی‌شاپ.

نت نظر یک دایرکتوری جامع با توجه به موقعیت مکانی است.

در حال حاضر عمده تمرکز نت نظر بر روی کسب و کارهای تهران، پایتخت ایران است ولی تفکر جامع برای حل مشکلات و یافتن بهترین کسب و کارها در هر شهر و شهرستانی، یکی از اهداف آینده نت نظر است.

نت نظر یافتن مشاغل و فعالیت‌های مورد نیاز کاربر را تسهیل می‌کند، ساعات کاری آن‌ها را نمایش می‌دهد و امکان تماس با مشاغل و ‌ها را برای کاربران را فراهم می‌کند.

نت نظر یک برنامه تحت وب بسیار سریع است که به کاربران امکان تماس سریع با سرویس موردنظر را می‌دهد، سرویسی که به دنبال آن می‌گردند، سرویسی که در دسترس است و نزدیک‌ترین به آن‌ها است.

netnazar-map

بخش‌بندی مشتریان در استارتاپ نت نظر

نت نظر مشتریان خود را دو دسته تقسیم نموده است

1- مشتریانی که تمایل به معرفی کسب و کار خود در سایت نت نظر دارند.

این‌گونه مشتریان باید کسب و کارهایی باشند که برای کیفیت بالا ارزش قائل هستند و به دنبال ارزان‌ترین پیشنهاد نمی‌باشند.

نت نظر به دنبال مشتریانی است که کیفیت بالای سرویسی که به آن‌ها ارائه می‌شود را درک نمایند. پس نت نظر خود را در بخش معرفی خواهد نمود.

2- مشتریانی که تنها از سرویس‌های نت نظر به صورت یک کاربر ساده استفاده می‌نمایند که شامل کلیه کاربران ایرانی و غیر ایرانی خواهد بود.

نت نظر به دنبال همکاری با کسب و کارهایی است که تائید شده باشند و از طرف کاربران دیگر پیشنهادشده باشند.

هر کسب و کاری که توسط نت نظر شود در پروسه سخت تأیید شدن توسط تیم نت نظر باید مورد تأیید واقع گردد.

در این پروسه تیم نت نظر از مکان موردنظر بازدید کرده و عکس و فیلم تهیه می‌کند و از این طریق میزان اعتبار شرکت موردنظر را بررسی و تأیید می‌نماید که حتماً مشتری مدار بوده و برای مشتریان خود حس خوبی به ارمغان آورند.

بیانیه نت نظر برای حضور و ارائه خدمات به مشتریان در این بخش از بازار

“ما بسته تبلیغی پیشنهادی خود را برای معرفی محصولات و خدمات مشتریانمان فراهم می‌نماییم و با توجه به نوع فعالیت مشتریان از رستوران و کافی‌شاپ گرفته تا دکتر وکیل و مدرسه، پیشنهاد ی خود را با توجه به موقعیت مکانی، و زمانی و نیز با توجه به درخواست موردنظر کاربران برای آن‌ها فراهم می‌نماییم.

ما به رقابت سالم اعتقادداریم و به کیفیت ارزش می‌دهیم.”

نت نظر چه سرویس‌هایی ارائه می‌دهد ؟

نت نظر دو گونه سرویس ارائه می‌دهد.

1- سرویس ثبت ویژه نت نظر است که درواقع صفحه ویژه‌ای برای مشتریان در وب‌سایت نت نظر است که در آن مشتریان یک صفحه کامل بدون تبلیغات مشاغل دیگر به همراه فرم تماس کامل برای کاربران، برای قرار گرفتن بهتر در رده‌بندی موتور جستجوی و بیشتر دیده شدن در جستجوها است.

علاوه بر این‌یکی از اعضای گروه نت نظر برای گرفتن تعدادی عکس و فیلم از مکان و مصاحبه و نوشتن مطلب درباره مشتری به انگلیسی و فارسی به مکان آن رفته و بدین طریق سرویس ویژه را ارائه می‌دهد.

به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت صفحه‌ای به عنوان کارت ویزیت اینترنتی مشتریان با پشتیبانی گرافیکی، یی و تبلیغاتی فراهم می‌کند.

2- سرویس طراحی اختصاصی وب‌سایت با دامنه شخصی برای مشتریان است.

netnazar-chat

سیستم گفتگوی زنده با کارشناسان نت نظر

روند بازاریابی تیم نت نظر چگونه است ؟

نت نظر روشی کاملاً مشخص را برای جلب نظر کاربران، ثبت ویژه کاربران و ارائه خدمات را دنبال می‌نماید.

هر شرکت برای همکاری با نت نظر وارد یک‌روند ۷ مرحله‌ای مطابق زیر می‌شود:

۱. جمع‌آوری همه‌جانبه اطلاعات : جمع‌آوری اطلاعات برای تکمیل بانک اطلاعاتی در خصوص آن کسب و کار و دریافت نظر استفاده‌کنندگان خدمات و یا کالای آن کسب و کار.

۲. درج لینک بر روی نت نظر دات کام : در ابتدا صفحه رایگانی با استفاده از اطلاعات کسب‌شده برای مشتریان ساخته می‌شود.

۳. ملاقات حضوری : برای مشتریانی که متقاضی استفاده از سرویس نت نظر هستند، یک قرار ملاقات با تیم نت نظر هماهنگ شده و در آن مسئول فروش نت نظر اطلاعات لازم را برای مشتری توضیح داده و قرارداد را امضا می‌کند و در ادامه اطلاعات لازم را برای ساخت صفحه ثبت ویژه برای کسب و کار موردنظر فراهم می‌کند.

۴. بستن قرارداد : همه اطلاعات مرتبط با قرارداد نوشته و امضاشده با مشتری در این مرحله ثبت می‌شود.

۵. بایگانی اطلاعات : همه مدارک، عکس‌ها، ویدیوها برای کاربر ویژه در یک پوشه دراپ باکس به ترتیبی مشخص ذخیره می‌شود.

۶. ویرایش و بهبود : همه فایل‌های ذخیره‌شده در داپ باکس شامل عکس، فیلم و مطلب توسط تیم نت نظر برای کاربر ویژه ویرایش شده و کیفیت آن‌ها تقویت می‌شود و در صفحه کاربر ویژه در نت نظر قرار می‌گیرد.

۷.پیگیری : نت نظر کاربر خود را پس از قرارداد بستن رها نمی‌کند بلکه با کاربر ویژه برای به‌روز کردن اطلاعات و تقویت کیفیت اطلاعات و صفحه شخصی در کنار شنیدن نظرات آن‌ها، در تماس خواهد بود.

بار اول یک هفته پس از قرارداد، سپس یک ماه پس از قرارداد و در نهایت همیشه آماده شنیدن نظرات کاربران از طریق تلفن یا ایمیل خواهد بود.

در یک استارتاپ ممکن است افراد در کنار هم به صورت فیزیک کار ننمایند اما کار تیمی خوبی داشته باشند، موردی که در استارتاپ نت نظر دیده می‌شود.

 

 مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

4.9/5 - (27 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *