ریچارد برانسون ( مالک ویرجین )

5-  توانمندسازی کارکنان / تفویض اختیار به کارکنان خود برای حل مشکلات تا یک تجربه برزگ کسب نمایند

برانسون ادامه داد که : پس از و اموزش فرد مناسب برای سازمان خود ، به او فرصت ارائه ایده ها و تبلور در در جهت حل مشکلات و معضلات سازمان داده میشود. تفویض اختیار در ویرجین از مهمترین مباحث مد نظر ماست. تفویض اختیار به کنان فقط در جهت رضایت بلکه به عات انجام وظایف و قبول مسئولیت ها، در حضور دیگر نیز تشویق خواهند شد.

برای مثال چندی پیش، زمانی که یک پرواز به خاطر مه غلیظ دیر به فرودگاه میرسد، یکی از اعضای تیم، چرخه دستی حامل نوشیدنیهای درجه یک مخصوص (First Class) را در جلوی درب ورود آماده نمود تا مسافرین قبل از سوار شدن به هواپیما پذیرایی شده و نارضایتی خود را با خود به داخل پرواز نبرده و ارام گردند. پس از این کار خود برانسون به صورت مستقیم با ان فرد تماس گرفت و از او تشکر کرد.برانسون اعتقاد دارد هرگونه عملی هرچند کوچک در جهت برای ما ارزشمند است.

خدمت به مشتری از ریچارد برانسون

6- گرایش به سمت شبکه های اجتماعی با رویکرد بیان واقعیت ها

برانسون شخصا توییت میکند. ویرجین 3 نفر استخدام کرده که به صورت تمام وقت به نظرات و سوالات مخاطبان در توییتر پاسخ دهند. تمام هواپیمای ویرجین دارای وای-فای بوده و هر فردی در زمان پرواز میتواند توییت کند. مثلا اگر با @virginamerica سوالی پرسیده شود، قبل از نشستن پرواز، جواب خود را دریافت مینماید.

برای مثال (تجربه شخصی) خودم توییت کردم که بعد از رسیدن پرواز کدام بقالی در روز یکشنبه بعداظهر باز است. اصلا فکر نمیکردم که جوابی به من داده شود، بعد از گذشت 30 دقیقه برایم جواب ارسال شد. این نشان دهنده این است که ویریجین در استفاده از شبکه های اجتماعی در جهت انتقال پیام های بازاریابی خود نیست بلکه یک فرد واقعی همواره آنجاست با پاسخ های باحال و کمک کننده.

 7- لذت ببرید

خودتان را خیلی جدی و عبوس نکنید. ویرجین برای استخدام خود به دنبال افرادی که هوشمند، توانا، مشتاق و با حس شوخ طبعی می باشد. برانسون سعی میکند تا برای کارکنانش سرگرمی، فضایی باحال و شاد فراهم کند. بعد از اینکه به پرواز به وگاس رسید، برانسون خودش رفت به قسمت پذیرایی و کت چرمشو درآورد و یک لباس قرمز پوشید و شعر ” بیا با ما پرواز کن ” را برای دیگران خواند.

 مطالعه :   قسمت اول

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (25 امتیاز)