اهمیت برند در بازاریابی ( چرا برند اهمیت دارد؟ )

اهمیت برند در ی بر افرادی که به برندهای پیرامون خود توجه می‌نمایند ، پوشیده نیست. برند یک شرکت ، قول آن شرکت به مشتریانش است ( قول برند ) . برند ، پاسخی به انتظارات مخاطبان داخلی و خارجی در خصوص محصولات و خدمات سازمان ، ارائه می‌نماید. برند ، نقطه تمایز شرکت از سایر رقباست. استراتژی برندسازی موجب تمایز توانایی‌های شرکت از رقبا و خلق یک هویت برند قوی است.اگر بدانیم که برند چه چیزی نیست ، خواهیم فهمید که برند ، صرفا یک نیست. بر پایه یک فرایند برندینگ حرفه‌ای می‌تواند موجب افزایش ارزش شرکت ، ایجاد انگیزه و هدایت کارکنان  و جذب مشتریان جدید را آسان می‌نماید. برند ، چهره عمومی کسب و کار شماست. برند شخصیت سازمان شماست.

اهمیت برند در بازاریابی - ده دلیل که چرا برند مهم است.

برندینگ در بازاریابی

برندینگ عبارت است از عملیاتی که یک شرکت در مسیر آن  به تعریف برند که شامل انتخاب نام برند ، طراحی نمادها در جهت یکپارچه‌سازی هویت بصری و تعریف جایگاه برند …. است. این عملیات باید موجب شناخت این عناصر توسط مخاطبین گردد. برندینگ ، تمام عملیات شرکت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دلایل اهمیت برند در بازاریابی

اهمیت برند در بازاریابی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که سازمان در رقابت شدید قرار دارد. بنابراین به دلایل زیر توجه نمایید :

  • اتحاد

برندینگ موجب ایجاد ارتباط بین ، لوگو ، محتوای آنلاین ، محصولات و خدمات و سایر عناصر بازاریابی و فروش است. برندینگ موجب بیان پیام‌های واحد و شفاف از انواع رسانه به مشتریان ، شرکاء ، ذینفعان و رقباست.

  • دارایی

برند یک دارایی است. برند آن چیزی است که به عموم ارائه می‌شود و یک بخش بزرگ از کسب و کار شرکت است. هر چه با ارزش‌تر باشد، میزان فروش و سازمان بیشتر می‌گردد. برند با مدیریت خلاقیت ، یت زمان و مدیریت مالی گره خرده است. برندینگ بین درآمد / فروش و بدهی و انحلال تمایز ایجاد می‌نماید.

  • فروش

برندینگ ، کلام فرو است و سعی دارد تا برای شرکت فروش و درآمد ایجاد نماید. مشتریان را وسوسه می‌کند تا محصولات و خدمات شما را آزمایش نماید. نتایج این آزمایش تعیین می‌کند که آیا فروش بیشتری انجام خواهد شد یا خیر.

  • تشریح کننده

 نام تجاری یک اعلامیه یا ابلاغیه است. برند ،  قول‌ها ( وعده‌ها ) و ادعاهای شرکت بیان می‌نماید. این قول‌ها باید دائما در سراسر بازار و درون سازمان شنیده شود. در غیر این صورت رابطه شرکت با مشتری قطع خواهد شد و مشتریان سردرگم شده و فاصله با مشتری بیشتر می‌شود. اگر مایل به قول دادن نیستید و با نمی‌توانید به وعده‌های خود عمل نمایید ، آن قول را با نام تجاری خود همراه نکنید.

  • ادراک

برند به شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد تا مشتریانشان عمل و قول آنان را مشاهده و ماهیت آنان را درک نمایند. این فرصتی است که به شرکت داده‌شده تا با صداقت و بدون مخفی‌کاری ، مشتری بتواند عملکرد شرکت را تحلیل نماید. ظاهر، حس و پیام منتقل شده ، می‌تواند سازمان را از رقبا جدا سازد.

  • تمایل

افراد به سازمان‌هایی که دارای برند مشخصی هستند ، بیشتر تمایل دارند تا آنانی که به فاقد آن هستند.

برند می‌تواند حامل یک رابطه پر از خاطرات خوب باشد که مشتریان هرگز آن را فراموش نمی‌نمایند. این ارتباط نمی‌تواند استراتژیک باشد، فقط اتفاق می‌افتد. تمایل مثبت / منفی مشتری به برند مانند تاثیر ماه بر جذر و مد دریاست.

  • وفاداری

یک برندینگ خوب به مشتری خواهد انجامید. مشتریان وفادار به برند ، برند را در زمان‌های خوب و بد پشتیبانی می‌کنند. پیام‌های مثبتی را در مورد برند به افرادی که می‌شناسند منتقل می‌نماید. نفوذ آنان بر دیگران ، موجب تمایل افراد جدیدی به برند شما خواهد بود.

  • اعتماد

اگر مشتری سعی به شما نماید، حتما شروعی برای اعتماد به برند شما خواهد بود. برای اعتماد ، حتما برند شما را می‌آزمایند. برندیگ باید به مشتری بگوید که با خرید این برند باید چه انتظاری از چیزی که می‌گیرید داشته باشد. ارائه خدمات و محصولات غافلگیرکننده ، ایجاد تجربه مثبت در استفاده از برند و ارتباط مستقیم آنلاین در شبکه‌های اجتماعی ، می‌تواند موجب ایجاد اعتماد به شرکت شود.

  • گسترش ( توسعه )

برندینگ قادر است تا مخاطبین متفاوتی را در بازارهای متفاوت ، هدف قرار دهد. بازار آنلاین / غیر آنلاین / موبایل / بازار دنج ( نیش مارکت ). بنابراین برنامه برندینگ می‌تواند روی هر محصول یا ی در جهت توسعه بازار آنان راه‌حلی داشته باشد. همچنین برندینگ می‌تواند روی توسعه محصول و پیچیده نمودن سبد محصولات تولیدی ، اثر مستقیم گذارد.

  • حفاظت

برندینگ قادر است تا شما را از رقبا محفوظ نماید. در غیر این صورت ، هر آنچه شما تولید کرده‌اند به راحتی قابلیت کپی شدن را خواهد داشت ( محصول کپی‌برداری شده ) و حتی می‌تواند ادعا نماید که این محصول وی است. رقیب می‌تواند محصول را کپی کند اما نمی‌تواند سبک و ایده را از آن خود بداند.

اهمیت برند در بازاریابی در موارد فوق به تفضیل بیان شد و نشان داده‌شده که برند چگونه می‌تواند موجب جذب ، متقاعدشدن مشتری و وفاداری وی گردد، آیا این همان هدف بازاریابی نیست ؟ پس در بیان اهمیت برند در بازاریابی باید گفت تمام تلاش برندینگ در مسیر موفقیت شرکت در فروش محصولات و خدمات بر بستر تفکر بازاریابی و با بهره‌گیری از تکنیک‌های برندسازی است.

 

 

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (11 امتیاز)