بهترین فروشنده شدن ؟ آیا واقعا دغدغه جوانان ما این است ؟

بهترین ند ، فروشنده حرفه ای است که دائما به دنبال بهبود شرایط خویش بوده و هرگز از موقعیت خود راضی نباشد. بحثی را در سایت Quora به زبان انگلیسی آغاز نمودیم و از نظرات متخصصان فروش و شناسان مدیریت فروش در مورد  مفیدترین نکات برای بهبود توانایی‌های فروش مطرح نمودیم. در اینجا لیستی از مواردی ارائه خواهیم نمود که معتقدیم مهم‌ترین اقدامات برای تبدیل‌شدن به بهترین خواهد بود.

بهترین فروشنده

چگونه بهترین فروشنده شویم ؟

  • منطقی فکر نمایید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهترین فروشنده به سادگی بر اساس یک چهارچوب و سناریو مشخص و تکراری که هر مرحله از فروش محصول و یا خدمات از پیش مشخص شده باشد، عمل نمی‌کنند ، بلکه به جای آن ، فروش خود را با شرایط ، زمان و مکان هماهنگ می‌سازد. این بدان معناست که بهترین فروشنده توانایی تفکر خارج از چارچوب Think Out of The Box را مدنظر دارد تا بتواند به سطوح بالاتر فروش دست پیدا کند.

  • منظم باشید

یک فروشنده حرفه ای زمانی بهترین فروشنده باید خوانده شود که بتواند در مقابل مشتری به صورت منعطف ولی بر اساس یک خط مشی معین و منظم عمل نماید تا احتمال عقد قرارداد را افزایش دهد. در بسیاری از موارد، خواهید دید که فروشنده شما تا زمانی که به بهترین فروشنده تبدیل شود بسیار تغییر اخلاقی و رفتاری خواهد داشت تا بتواند خود را با چهارچوب‌های اخلاقی حرفه ای هماهنگ سازد.

  • کاریزما داشته باشید

فردی که دارای کاریزماست ، توانایی ایجاد یک رابطه حسی یا درک صحیح ارتباط خود با مشتریان بالقوه را خواهد داشت.  مشتریان به فروشندگانی که واقعا کاریزماتیک هستند نه فقط به عنوان فردی که یک محصول یا خدمات را می‌فروشد، بلکه به عنوان کسی که می‌توانند با وی مکالمه‌ای معنی‌دار داشته باشند ، می‌نگرند. بهترین فروشنده حتما کاریزماتیک نیز است.

  • کاردان و زیرک باشید

فروشنده حرفه ای موفق حتما کاردان و زیرک است، که مخصوصا برای دستیابی به مشتریان بالقوه بسیار مهم است. بهترین فروشنده می‌تواند با منعطف بودن و انعطاف نشان دادن سعی می‌نماید که با استفاده از هر منبع یا دارایی ، بستن معامله را قطعی نماید. فروشنده کاردان و زیرک حتما به بیرون مرزهای مرسوم و تکراری می‌اندیشد و به دنبال راهکاری جدید می‌اندیشد تا مشکل را حل نماید.

  • تمرکز داشتن

با توجه به اینکه به یک فروشنده حجم زیادی از کار و فعالیت برای رسیدن اهداف داده می‌شود، فروشنده باید بتواند بر روی یک وظایف خاص تمرکز نماید بدون آنکه در کار غرق شود یا پریشان شود. تمرکز روی وظایف فروش موجب افزایش کیفیت فروش خواهد شد.

  • رقابت کنید

بهترین فروشنده فردی است که ذاتا رقابت‌جوست و دائما در حال تلاش است تا در بین فروشندگان شرکت خود و در بین فروشندگان صنعتشان ، برجسته باشد. ‌گذاری‌های بلندمدت می‌تواند سبب انگیزه در چنین فروشندگانی شود – برای آنان باید اهداف جاه‌طلبانه‌ای قرار داد تا برای رسیدن به نتایج عالی تلاش کرده و خود را نشان دهند.

  • علاقه‌مند باش

هنگامی به علاقه و اعتقاد واقعی فروشنده به محصول خویش پی می‌برید که در زمان فروش ، این علاقه را در نحوه و گفتمان وی درک نمایید. بهترین فروشنده ( فروشنده حرفه ای  ) در مورد آنچه در حال فروش است ، بسیار پرحرارت و پرشور صحبت می‌نماید و مکالمه فروش واقعی‌تری دارد. اگر از یک ارتشی واقعی بپرسیم که یک فروشنده باید چگونه باشد ، حتما در پاسخ گفت : فروشنده باید در مورد کار خود پرشور و باعلاقه بالا عمل باشید.

  • کنجکاو بودن

افرادی که کنجکاو هستند و به ‌طور کلی به گسترش افق‌های فکری خویش ، علاقه‌مند هستند، دائما تمایل فراوانی به افزایش دانش خویش دارند. بهترین فروشنده دائما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات مشتریان خود است و می‌خواهد بداند که چگونه می‌توانند شکاف میان هر این را پر نماید.

  • مطمئن باشید

اعتماد به نفس یک عنصر تشکیل دهند کاریزماست. بهترین فروشنده ، به شدت به خود، شرکت و محصول یا خدمات خود ایمان دارد. فروشندگانی که دارای اعتماد به نفس کافی هستند ،  بدون نگرانی از شنیدن ” نه / جواب منفی” از یک مشتری یا از دست دادن فرصت بالقوه ، رو برو جلو حرکت می‌کنند و ریسک‌ها را به صورت معقول می‌پذیرند.

  • ثابت و استوار باشید

فروشنده باید ثبات روانی و روحانی داشته باشد تا بتواند تحت فشار زیاد و در زمان دشواری به درستی عمل نمایند. فروشنده باید این ثبات را در هنگام برقراری تماس با مشتریان و پیگیری مشتریانی بالقوه‌ای که ممکن است جواب منفی نیز بدهند، نیز داشته باشند. ثبات از موارد ضروری برای فروشنده است.

  • شکیبا و مقاوم بودن

متاسفانه، حتی بهترین فروشنده نیز بارها و بارها “نه” را می‌شنوند. کلید یک فروشنده مقاومت و بردبار بودن است، حتی در مواجهه با واکنش‌های منفی مشتریان. فروشنده باید بتواند به نحوی شایسته و مناسب را رصد و در پیگیری وی ، مقاومت نشان دهد. توجه نمایید ، مقاومت به معنای فروش همراه با زور و اصرار است.

این مطلب پیشنهاد می‌شود :  جملات منسوخ ‌شده مدیریت فروش

  • روشن فکر باش

بخش بزرگی از روشنفکری ( آزاد اندیشی )  تمایل به گوش دادن است. اکثر فروشندگان گوش نمی‌دهند و مشتریان را غرق در اطلاعات خود می‌نمایند. بهترین مکالمات فروش زمانی اتفاق می‌افتد که فروشنده بیشتر گوش دهد و کمتر حرف بزند. فروشنده حرفه ای به هرگونه مشکل، که مشتری بالقوه از آن رنج می‌برد ، خوب گوش می‌دهد. بهترین فروشنده ، هنر گوش دان فعال را آموخته و بکار می‌برد.

  • صادق باش

فروشنده باید صادقانه در مورد محصول یا خدمات خود صحبت نماید. دروغ به مشتریان بالقوه یا وعده های غیر قابل عمل ، راهکار دستیابی به موفقیت نیست – دروغ به مشتری موجب تخریب برد و کاهش فروش خواهد شد.

  • آموختن

بهترین فروشنده نه تنها در مورد شرکت و محصول خود، بلکه در مورد شرکت مشتری احتمالی و نقاط ضعف آن، بسیاری مطلع است . تحقیقات گسترده در مورد یک مشتری احتمالی برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات وی ، قبل از اینکه آن مشکل منجر به وی شود ، یکی از حرفه‌ای است.

  • برقراری ارتباط

به طور طبیعی، یکی از مهمترین صفات برای هر فروشنده بزرگ، برقراری ارتباط موثر است. اگر فروشنده قادر به بیان افکار خود را به شیوه‌ای قابل درک نیست، هرگز مشتری به وی گوش نخواهد داد. باید جملات شفاف و واضح باشد تا ارتباط صحیح برقرار شود. اگر مشکل دارید ، حلش نمایید تا مقام بهترین فروشنده را بگیرید.

 

ویژگی‌های فوق بهترین ویژگی‌هایی هستند که ما مهم‌ترین آنها را یافته‌ایم.

 

مطلب مرتبط :

4.6/5 - (11 امتیاز)