تیم مشاوران ایران:

مؤسسه «پنتون» بر پایه تحلیل روانشناسان، خود رنگ سبز ( زمرد) که به آن امرالد گفته می شود را به عنوان رنگ سال 2013 برگزیده است. تعریف پنتون از این رنگ که سیمبل رشد است سرزنده بودن درخشندگی. با شکوه بودن… است .

همچنین این رنگ از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است که باعث افزایش احساس خوب بودن، تعادل و هماهنگی است.پر جنب و جوش و درخشنده: درست مثل طبیعت، سبز نگاهی خوب با رنگ روشن است. ست رنگی آن با زرد مملو از انرژی است.

رنگ سال 2013 تونالیته ای از رنگ سبز است به نام Emerald با کد 5641-17 که به عقیده خیلی ها توأم با حس لوکس بودن است.

هرچند برگزیدن رنگ سال توسط مؤسسه پنتون، تأثیر بسیار بالایی در تعیین رنگ پوشاک و وسایل دکوراسیون خانگی در کشور های غربی می گذارد، اما این بدین معنا نیست که رنگ های دیگر مورد بی توجهی طراحان و تولید کنندگان قرار می گیرد، بلکه بر پایه نیاز این رنگ، رنگ غالب در طراحی و تولید در چنین صنایعی می شود. شایان ذکر است pantone تولید کننده تجهیزات حرفه ایی برای طراحان گرافیک عکاسان و طراحان دکوراسیون و چاپ پارچه و … میباشد از جمله میتوان به کاتالوگ های رنگ و دستگاه های کپچر رنگ و یا کالیبره کننده های مانیتور و پرینتر اشاره کرد.

 رنگ سال 2013 تونالیته ای از رنگ سبز است به نام Emerald با کد 5641-17 که به عقیده خیلی ها توأم با حس لوکس بودن است

جالب است بدانید …

شهر «اُز» افسانه ای به خاطر رنگ زمرّدی محیطش در خاطر شما مانده، «نرون» برای تماشای گلادیاتورها عینکی از زمرّد به چشم میزده است، جواهرات زمرّدی «الیزابت تیلور» از مشهورترین لوازم شخصی او بودند، حالا این رنگ که قبلاً در دهه ۸۰ میلادی امتحان خود را پیش طراحان مُد پس داده یک بار دیگر وارد بازی میشود.هرسال موسسه مُد Pantone از میان طراحان و های معتبر لباس جهان برای انتخاب رنگی که قرار است طی سال آینده همه گیر شود نظرسنجی میکند. امسال بزرگان مُد جهان روی رنگ «سبز زمرّدی» با کد ۱۷-۵۶۴۱ توافق کردند و این یعنی در سال ۲۰۱۳ بساط نارنجی جمع خواهد شد.

سپاس