ماست بستنی سال سال

چند سال پیش فردی در خیابان شریعتی مغازه‌ای را برای محصولی جدید از کشور کانادا افتتاح نمود با عنوان “ماست بستنی میوه‌ ای” .

برایم جالب بود که این محصول به ایران نیز رسید. پس از مصرف محصول این ، کیفیت آن را در حد نمونه خارجی آن دیدم، در گپی که با صاحب فروشگاه داشتم، چنین بیان نمود که تمام محتویات آن را از کشور کانادا به ایران وارد نموده‌ام.

او برایم تعریف نمود که در یکی از این نوع فروشگاه‌ها حدود یک سال به‌ عنوان کارگر ساده کار نموده است تا تمامی ریزه‌کاری‌ها را بیاموزد.

از دید بنده، آن فروشگاه یک فرد کاملاً حرفه‌ای در کسب و کار خود بود. ولی متاسفانه با توجه به مشکلات ارز و هزینه بالای فروشگاه پس از چندی آن فروشگاه تعطیل شد.

salsal Icecream بستنی سال سال ماست بستنی سال سال

ی ایرانی به نام “سال سال” همان ماست بستنی را ابتدا در کرج و سپس در تهران  تحت عنوان ” ماست بستنی سال سال ” معرفی نمود است.

اخیراً در بام تهران به سراغ نمایندگی این برند رفتم.

سال سال برندی ایرانی است که سعی دارد تا با سوارشدن بر موج “سلامتی و دریافت کالری کمتر و تناسب بدنی” ماست بستنی را به‌ عنوان رقیب بستنی‌ها موجود در بازار معرفی نماید.

پس از ورود به این فروشگاه‌ها به صورت “سلف‌ سرویس” ظرفی را برداشته و ماست را با دستگاه‌های “ساخت بستنی قیفی سابق” تا حدی که دوست دارد پر نموده ( با چند طعم مختلف و موجود ) و سپس روی آن را با میوه و یا مواد خوراکی تزیینی دیگر پر نموده و آن را برای شما وزن نموده و خریداری می‌نمایید.

در این فروشگاه برخی مشکلات و معضلات و مشاهده نمودم که امید است، ان این برند، این مطلب را مطالعه و در رفع تعدادی از معضلات برند خود بکوشند.

شاید که یک برند پایدار گردد و مانند برند آیس پک به یک برند تعدیل‌شده، تبدیل نگردد.

ماست بستنی سال سال sal sal salsal Icecream بستنی سال سال ماست بستنی سال سال

مشکلات ماست بستنی سال سال

غالب مشکلات فروشگاه‌های ” آیس پک ” در فروشگاه‌های ” ماست بستنی سال سال ” نیز دیده می‌شود:

– عدم کارکنان و یا کم‌کاری در این زمینه است. زیرا که در دنیای امروز خلق ارزش ناشی از کالا جای خود را به خلق ارزش ناشی از خدمات و مشاوره داده است.

در دنیای کسب و کار کنونی، ، یک صندوق‌دار و یا فردی که صرفاً محصول خریداری‌شده را بسته‌بندی می‌نماید، نیست.

فروشنده باید یک فروشنده حرفه‌ای باشد، به این معنا که باید مشاور حرفه‌ای و امین برای خریدار بوده و در ارتقای یاری‌رسان باشد.

متاسفانه در فروشگاه‌های “سال سال”، فروشنده هیچ نظر حرفه‌ای در مورد نحوه ترکیب مواد نداشته و اگر مطلبی را نیز بیان نماید، صرفاً از روی تجربه شخصی خود در هنگام مصرف این محصول است که با توجه به سلایق متفاوت افراد، دارای یک ثبات کافی و استاندار نبوده و طیف گسترده ذائقه مشتریان را پوشش نمی‌دهد.

– در زمان ورود افراد ناآشنا با این محصول و این روش انتخاب و خرید، توضیحات فروشندگان صرفاً این‌گونه است :

“شما از هرچه دوست دارد انتخاب می‌کنید، بعد میارید، ما وزن می‌کنیم ” .

این نحوه بیان برای یک برند نوظهور کاملاً غیرحرفه‌ای بوده و تجربه ناخوشایندی را ایجاد می‌نماید.

– صرف استفاده از ‌های شاد برای یک برند کافی نبوده، بلکه سایر موارد نیز باید تداعیات درستی از برند را یاد آورد نماید که باز متاسفانه، فروشگاه‌های این برند دارای ثبات و استانداری در عناصر هویت برند خود نداشته و این مسئله در مقایسه نمایندگی کرج با تهران به‌خوبی دیده می‌شود.

– کمبود نور در فضای ورودی و خارج فروشگاه نیز باعث می‌گردد که چهره روز و شب این فروشگاه متفاوت گردد.

این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های اپل در جذب مشتریان خود علاوه بر روندهای بازاریابی معمول در این‌گونه شرکت‌ها، شرکت همواره سعی بر حفظ نمای فروشگاه‌های خود در تمام طول ساعات کاری نموده تا تصویری دوگانه در ذهن مشتریان ایجاد ننماید.

نمایندگی فروش : شعبه بام تهران / “ماست بستنی سال سال”

بستنی سال سال sal sal icecream

نمایندگی فروش: شعبه بام تهران / “ماست بستنی سال سال”

5/5 - (17 امتیاز)