روند تا سال 2020

پیش بینی آینده روند بازاریابی و تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان ، بازتعریف روند بازاریابی تا سال 2020 

در کره جنوبی، شهر سئول، ان با اسکن کد محصول QR Code روی محصول توسط گوشی هوشمند، محصول را در گاه سفارش و بعداً درب منزل دریافت می‌نمایند. آیا این یک روند است ؟

پیش بینی بازاریابی 2020 روند بازاریابی روند بازاریابی تا سال 2020 - چهار نیاز اساسی آینده بازاریابی

انفجار تعدد کانال‌های دریافت اطلاعات که مصرف‌کننده با آن مواجه می‌شود، نوع مصرف و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، اثری بس دراماتیک بر روش‌های نوین ان خواهد داشت.

دوران امروز ، دوران عدم پاسخ مصرف‌کننده به تلفن‌های اتی، ایمیل‌های ناخواسته، کلیک بر بنرهای تبلیغاتی یا روش‌های غیر کارآمد بازاریابی و مخل آرامش است. زیرا باید قبول کرد که مصرف‌کننده هوشمند شده است.

 ظهور عادات نوین مصرف و فشار وارده از سوی مصرف‌کنندگان به بازاریابان در جهت کمک به رشد کسب و کارها، موجب بازتعریف بازاریابی خواهد شد.

 همان‌گونه که والدین متوجه رشد روزانه کودک خود را نیستند، بازاریابی نیز در حال تغییر و تحول است که تا سال 2020 آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

امروزه، سازمان‌ها در حال مواجه با بازخورد منفی برنامه بازاریابی پر هرج‌ومرج گذشته خود هستند، همچنین افزایش واکنش مصرف‌کنندگان به برنامه‌ها و تکنیک‌های مخل آرامش، افزایش راهکارهای به بازی گرفتن موتورهای جستجو برای تقویت SEO سایت‌ها و کاهش استقبال از کانال‌های سنتی، این‌ها همه و همه موجب تغییر نحوه نگرش مصرف‌کنندگان خواهد بود.

البته بازاریابان به مشتریان خود در خصوص کانال‌هایی که مخاطبانشان به آن توجه بیشتری دارند، همچنین در مورد نوع محتوایی که باید به مخاطب ارائه شود و اینکه کدام از انواع محتواها توسط مصرف‌کننده به اشتراک گذاشته می‌شود که کدام‌یک توسط مصرف‌کننده، نادیده انگاشته می‌شود، مشاوره داده می‌شود.

شرکت‌های فعال در حوزه مشاوره بازاریابی سعی دارند تا داستان سازمان و هدایت آن به تفکر خلاق و شیوه‌های انسانی‌تر در بازاریابی، سازمان‌ها را به سمت و سویی جدید هدایت نمایند.

  •  آخرین فردی که قبل از رفتن باید چراغ را خاموش کند؟

ناشران بیشترین فشار را از سوی تغییر عادت مصرف‌کنندگان در نحوه دریافت محتویات مورد نیاز خود تحمل می‌نمایند.

دنیای دیجیتال، ادبیات بازاریابی را تغییر داده است و نشریات چاپی سنتی بر لبه تیغ نیستی قدم می‌زنند.

درآمد تبلیغات روزنامه شبکه اجتماعی 2020

نسل جدید ناشران از نیازهای مدرن مصرف‌کنندگان واقف شده و با خلق محتوا در غالب‌های متفاوت، بلند و کوتاه، قابل اشتراک‌گذاری، آموزنده و حتی تفریحی سعی بر همراهی این روند جدید Modern Trend دارند.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌نمایید. رهبران دنیای خبری مانند Huffington, BBC, The Guardian. بر انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی بسیار تأکید می‌نمایند.

همان‌طور این گراف‌ها نشان می‌دهد، هر کدام از این خبرگزاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی رفتارهایی متفاوت دارند.

روند بازاریابی در حوزه های تبلیغاتی تا 2020

internet trends 2014 روند بازاریابی

اکنون دغدغه اصلی این آژانس‌های خبرپراکنی و ناشران تحت شبکه‌های اجتماعی به نحوه کسب از این شیوه‌های نوین بازاریابان است.

بازاریابانی که فضای دیجیتال را درک و خود را با نیاز شبکه‌های اجتماعی همسو و مصرف‌کنندگان روی تلفن همراه را به‌درستی رصد نماید.

 اما این مشاوران بازاریابی مدرن و پیشرو، باید دانش و توانایی تحلیل حجم عظیمی از داده‌های به دست آمده از کانال‌ها را داشته و محتوای مناسب را در زمان صحیح به دست مخاطب صحیح منتقل نماید.( مدیریت بازاریابی مفهومی Contextual Marketing )

 newtech-trend

  • واحد بازاریابی در سال 2020

واحد بازاریابی آینده بسیار با حالت کنونی در حوزه تبلیغات، ینگ، ایجاد تقاضا، بازاریابی خدمات، بازاریابی محصول، بازاریابی شراکتی و روابط عمومی متفاوت است.

در واقع تمرکز بازاریابی سازمان‌ها در سال 2020 در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • داده Data : تحصیل داده در تمام نقاط تماس با مصرف‌کننده در بستر دیجیتال و آفلاین.
  • محتوا Content : به‌منظور جذب، تعامل و حفظ مشتریان کنونی و آتی.
  • کانال Channel : ارائه گزینه‌های متفاوت برای پاسخ‌گویی به سلیقه‌های در حال تغییر مخاطبان .
  • Technology : مدیریت داده و محتوا در تمام کانال‌ها.

کاتلین شاب, تحلیل‌گر موسسه IDC ، کسی است که این روندها را پیگیری نموده و پیش‌بینی می‌نماید که “بازاریابی در سازمان‌ها تا سال 2020 به صورت کامل دگرگون‌شده” و “تجربیات مشتریان عصر دیجیتال موجب در هم شکستن مرزهای سنتی می‌گردد”.

تام ادوارد از موسسه The Marketing Arm معتقد است که افزایش انفجاری شبکه‌های اجتماعی، ظهور تکنولوژی‌های نوین مانند تکنولوژی‌های پوشیدنی، و ایجاد ارتباط مستقیم بین اشیاء از طریق اینترنت که به اینترنت اشیاء “internet of things” معروف است، همگی دارای داده‌ها و تکنولوژی‌هایی هستند که درواقع به دنبال جلب نظر مصرف‌کننده و ایجاد یک تجربه زیبا از برند است.

 پرفسور استیو ون بلخم در مطلبی تحت عنوان Get ready for Marketing 2020 پیش‌بینی نموده است که دپارتمان بازاریابی تا سال 2020، به داده، تکنولوژی و محتوا مناسب برای انتقال به مشتری نیاز دارد و آن را ” مشتری مداری بی‌نهایت، بدون فروش” می‌نامد.

همه این‌ها به همان داستان‌سرایی (بخش مهمی از فرایند برندینگ) مشاوران بازاریابی برمی‌گردد.

برندها به مساعدت و همکاری با سازمان‌ها و نشریات ادامه خواهند داد و با همکاری با یکدیگر، مسیر و داستان موفقیت خود را رقم خواهند زد.

داستان برندها که از طریق مصرف‌کنندگان طنین‌انداز می‌گردد، بر اساس ارتباط احساسی با کسب و کار در جهت دستیابی به اهداف بالاتری خواهد بود .

این داستان نشان می‌دهد که چرا ، چطور و چگونه سازمان برای مخاطب خود ارزش‌آفرینی می‌نمایند – غالب اطلاعات از حدود سال 2020 نشان می‌دهد که ما مجبور خواهیم شد بر محور تصویرسازی و ایجاد هویت بصری پیش رویم به‌جای استفاده از کلمات. داستان‌سرایی سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR) باعث پایان بخشیدن به ایجاد شایعات زرد شده و پیوند مصرف‌کننده با برند را تحکیم می‌بخشد.

Marketing 2020 بازاریابی

 مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (8 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *