بازاریابی رفتاری Behavioral Marketing

همانطور که در صفحات برخی وب سایتها در حال جستجو هستید ، چشمانتان یه تبلیغی در کنار صفحه می افتد که تمام مدت در آنجا بوده است – ی که در واقع برای شما جالب به نظر می رسد.

بازاریابی رفتاری به عنوان هدف گیری رفتاری Behavioral Targeting نیز شناخته می شود.

در این نوع بازاریابی رفتار قبلی بران آنلاین را تحلیل تا مشخص کند کدام تبلیغات در دفعات بعدی به کاربران باید نمایش داده شود. این برای سطح عمیق تری از سفارشی سازی تبلیغات ، امکانات جالبی را فراهم می کند ، همچنین به کسب و کار این امکان را میدهد که از عادات و خواسته های مصرف کنندگان آگاهی مناسبی داشته باشند.

به نظر می رسد تبلیغات مند برای کاربران نیز جالب است . برنامه نویسان برای نمایش ی مرتبط ، تنظیمات فردی هر مدنظر قرار میدهند. درک نحوه اجرای های بازاریابی رفتاری به بازاریابان اجازه می دهد تا مخاطبان پذیرش بیشتری داشته باشند.

Behavioral Marketing بازاریابی رفتاری

استراتژی بازاریابی رفتاری چیست ؟

بازاریابی رفتاری یکی از انواع بازاریابی و به عنوان استراتژی بازاریابی مدنظر قرار میگیرد.

برخلاف بازاریابی مستقیم ، جایی که تبلیغ کنندگان پیام مشابهی را برای همه مخاطبین ارسال می کنند – و انتظار دارند بخش بزرگی از آن پیام را نادیده بگیرند – بازاریابی رفتاری ، اطلاعات آنلاین کاربران را می گیرد و از آنها برای متناسب سازی پیام با کاربر استفاده می کند.

هدف گیری رفتاری مخاطبین با بهره گیری از تجزیه و تحلیل داه های وب سایت، افزونه ها و کوکی ها ، تاریخچه موجود در مرورگر و نتایج جستجو و IP برای ایجاد پروفایل های کاربری فردی استفاده می کند.

با استفاده از این اطلاعات ، سرور آگهی وب سایت محتوای مناسب و هدفمند یا تبلیغاتی را تولید می کند که مورد توجه علاقه مندان آنها قرار گیرد.

به عنوان مثال ، کسانی که به بخش خودروهای یک سایت خبری مراجعه می کنند ، هنگام مرور سایر بخشهای آن سایت ، تبلیغات اتومبیل را مشاهده می کنند – و این تبلیغات با گذشت زمان تغییر می کنند و “هدفمندتر” می شوند.

فیس بوک را در نظر بگیرید ، جایی که کاربران هر روز اطلاعات مختلفی را به اشتراک می گذارند – نه تنها در مورد علاقه های خود ، بلکه در مورد دوستانشان. این اطلاعات برای برقراری ارتباط مصرف کنندگان با تبلیغات در مناطق مورد علاقه ، و ایجاد فشار گروهی به عنوان ابزاری برای برای فشار بر مخاطبین به صورت” X این را مطلب پسندید” استفاده می شود .

تبلیغاتی که برای مصرف کنندگان در حال تماشای فیلم های YouTube پخش میشود نیز اغلب نتیجه بازاریابی رفتاری است.

در هنگام ارائه آگهی “مناسب” برای سلیقه و مکان ، موارد پسندیده ، موقعیت IP و حتی نظرات مصرف کننده در نظر گرفته می شوند.

هدف گذاری رفتاری در دید در مقابل هدف گیری رفتاری شبکه

Onsight Behavioral  – Network Behavioral Targeting

هدف گذاری رفتاری بر تک تک کاربران تمرکز دارد. با تجزیه و تحلیل پاسخ های کاربر و اطلاعات جمعیتی ، تبلیغات می توانند نیازها و علایق هر فرد را هدف قرار دهند.

از طرف دیگر ، هدف گیری رفتاری شبکه بیشتر بر روی انواع کاربر متمرکز است.

 به عنوان مثال ، یک بازدید کننده از یک سایت فوتبال-فانتزی احتمالاً مرد است و بنابراین تبلیغات برای مخاطبان مرد انجام می شود. علاوه بر این ، برای تعیین دقیق ترجیحات هر کاربر ، می توان از هدف گذاری رفتاری نیز استفاده کرد.

چه کسی بازاریابی رفتاری را به کار می گیرد؟

بسیاری از بزرگترین خرده فروشان آنلاین و سایتهای رسانه های اجتماعی در حال حاضر از روش بازاریابی رفتاری استفاده می کنند – و همچنین شرکتهایی که سایتها از آن تبلیغات خریداری می کنند.

با این حال ، بازاریابی رفتاری صرفاً برای “فروش چیزهایی به شما” استفاده نمی شود.

با هدف قرار دادن کاربران با نمایش تبلیغات خاصی در مورد نیازهای خاص، شرکت ها می توانند کالاها و خدماتی را ارائه دهند که نه تنها کمدهای مصرف کنندگان را پر نماید بلکه کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد.

به عنوان مثال ، یک شرکت دارویی می تواند تبلیغاتی را ایجاد و اجرا کند که افراد را به استفاده و ادامه مصرف داروی جدید سرطان یا بیش فعالی ترغیب کند.

از آنجا که بازاریابی رفتاری بسیار هدفمند است ، این استراتژی درمورد محصولی که مخاطبان عام بیشتری را مجذوب خود می کند ، به خوبی کار نمی کند.

علاوه بر این ، به دلیل استفاده از داده ها ، مسائل مربوط به حریم خصوصی – و قوانینی برای حل این مسائل – روی رویکردهای استفاده شده توسط بازاریابان در آینده تأثیر می گذارد.

با این وجود ، در صورت استفاده صحیح ، هدف گیری رفتاری می تواند راهی بسیار موثر برای دستیابی به مشتریان مناسب با محصولات و خدمات مناسب باشد.

چگونه یک برنامه بازاریابی رفتاری تهیه و به کار گرفته می شود؟

استراتژی های بازاریابی رفتاری معمولاً توسط شرکت هایی استفاده می شود که به فناوری مورد نیاز دسترسی دارند.

شرکت ها از داده هایی ناشی از بازدید از وب سایت ، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و تجزیه و تحلیل ایمیل استفاده می کنند. مصرف کنندگان چه چیزی می خرند – و چرا آن را می خرند؟

با استفاده از این اطلاعات ، نمودارهای جریان رفتاری مشتری تهیه میشود.

مثلا یک مشتری چند بار از وب سایت بازدید کرده و برای چه کاری؟ وی قبل یا بعد از بازدید از چه وب سایت هایی آمده یا به آنها مراجعه کرده است؟ وی درباره چه چیز دیگری پست ، وبلاگ یا توئیت نوشت؟ آیا ارتباط مستقیمی با مشتری برقرار شده است؟

با ایجاد پیام های تبلیغاتی مناسب و سریع برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان، با گذشت زمان میزان پاسخ مشتری افزایش می یابد. با تعامل بیشتر مشتریان با یک وب سایت ، شرکت ها بهتر می توانند تجربه وب سایت را با رفتارهای گذشته وی شخصی سازی کنند.

برندها می توانند بر اساس اقدامات گذشته هر بازدید کننده ، بلوک های محتوایی را در وب سایت های خود ایجاد کنند که تبلیغات ، متن و ویدیو را ارائه می دهند. ( بازاریابی مفهومی Contextual Marketing )

چه نوع مشاغلی با استراتژی های بازاریابی رفتاری کار می کنند؟

در سطح ابتدایی ، بیشتر متخصصانی که در کمپین های بازاریابی رفتاری فعالیت می کنند، به عنوان تحلیلگر تحقیقات بازاریابی فعالیت می کنند.

تحلیلگران داده های مصرف کننده را بررسی می کنند و برای هدف قرار دادن آنان از همان داده ها در ابتکارات بازاریابی استفاده میکنند.

بسته به سطح تحقیق ، ممکن است بدون تجربه قبلی ، خود را در وسط کار تحقیقات بازاریابی و عنوان یک محقق بیابید ، اگرچه این موقعیت معمولاً به مدرک کارشناسی نیاز دارد.

چشم انداز در این زمینه امیدوارکننده است و انتظار می رود تا 5 سال آینده این بخش از بازار در حدود 41% رشد کند – بسیار سریعتر از میانگین ملی برای همه مشاغل. طبق آمار اداره کار ، متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه تحلیلگران تحقیقات بازار در آمریکا حدود 60 هزار دلار است.

بسیاری از تجزیه و تحلیل تحقیقات بازاریابی به عنوان پایه تصمیمات بازاریابی مورد استفاده واقع میشود.

ان بازاریابی کمپین ها و ابتکارات بازاریابی، راهکارهای موازی و مدیریت پایگاه داده و همچنین موجودی کالا و نده را از طریق همین داده ها طراحی نماید.

افراد مبتدی با مهارت های ارتباطی عالی ، چند وظیفه ای و با مهارت حل مسئله در این موقعیت ها به خوبی عمل خواهند کرد.

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد

5/5 - (9 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *