بهترین روش یت کسب و چیست ؟

یک رهبر سازمان (مدیر کسب وکار) بزرگ کسی است که می تواند تیم خود را تشویق کند و بهترین روش کسب و کار را برای در نظر داشته باشد. مدیریت کسب و کار فرآیندی است که طی آن یک شرکت کارکنان خود را وادار می کند تا با کمترین تلاش و با استفاده از منابعی که در اختیار دارند، بهترین نتایج را به دست آورند.

بهترین روش مدیریت کسب و کار

برای مثال ممکن است مدیری فکر کند که با گرفتن مدرک MBA میتواند شیوه ایجاد انگیزه در کارکنان را درک نماید تا بتواند میزان کارآمدی آنان را افزایش دهد. ما کتاب Patrick Lencioni را مطالعه نمودیم. او نویسنده پر کتاب روش مدیریت کسب و کار است و هشت روش مدیریت کسب و کار زیر را معرفی نموده است. این روش مدیریت کسب و کار می تواند یک تجارت در حال مبارزه را به یک سیستم کارآمد تبدیل کند که در آن کارکنان ، بهترین عملکرد خود را نشان دهند.

  • کارکنان را جزئیات کار درگیر کنید

کارکنای که با سازمانی خود احساساس نزدیکی ننمیکنند، عملکرد مناسبی از خود نشان نمیدهند. تنها چیزی که آنها به آن اهمیت می دهند دریافت حقوق و پیشبرد منافع خود است. اولین کاری که یک مدیر باید انجام دهد این است که بفهمد چگونه کارمندانش را وادار به توجه به چشم انداز شرکت کند.

کارگران متعهد نه تنها مشتاق تر بلکه سازنده تر هستند. آنها همچنین کمتر منفعل می شوند و مسئولیت عملکرد خود را بر عهده می گیرند و استعدادهای تازه را به شرکت جذب می کنند.

  • پاداش تلاش

هیچ کس دوست ندارد کارش نادیده گرفته شود. به رسمیت شناختن تلاش و موفقیت – تشکر برای کار خوب انجام شده – باعث می شود کارکنان احساس ارزشمندی کنند. به نظر این نکته واضح است، اما اغلب دوره های برای مدیران کسب و کار اصلا در خصوص تاثیر مثبت قدردانی چیزی یاد نمیگیرند.

برخی از مدیران حتی ممکن است احساس کنند که “لطیف بودن” قدرت آنها را تضعیف می کند. پاداش افراد را برای دستیابی به دستاوردهای بیشتر تشویق می کند و به ایجاد بسیار کمک مینماید.

  • آسیب پذیر باشید

حس آسیب پذیری از سوی مدیرعامل در کنارکنان یک سم مهلک است. مدیران نباید سعی کنند که برای کارکنانشان چهره‌های ناشناس باشند و آشنایی با کارکنان یکی از بهترین روش های مدیریت کسب و کار در تعامل با کارکنان است.

او همچنین آسیب پذیری را در پویایی تیم بسیار مهم می داند. بدون اینکه بتوانیم صراحتا صحبت کنیم و ایده های خود را در محل مطرح کنیم، ایجاد اعتماد برای تیم ها غیرممکن است.

  • متعهد بمانید

وقتی اعضای تیم به یکدیگر اعتماد ندارند، زمان زیادی را به اجتناب از تعارض اختصاص می دهند تا اینکه نظرات واقعی خود را به نمایش بگذارند و برای یافتن نقاط مشترک تلاش کنند.

حالتی از ابهام دائمی به وجود می آید که در آن اهداف و راهبردهای روشن از بحث گروهی ظاهر نمی شوند. لنسیونی این عدم تعهد را «سومین ناکارآمدی» در پویایی تیم می‌داند.

این می تواند منجر به تصمیم گیری ضعیف شود و بهره وری را خفه کند. متعهد ماندن به ابتکار تیم به معنای ایجاد فضایی است که در آن از تعارض استقبال می شود نه ترس، زیرا دیدگاه های متفاوت به شکل دادن به یک روشن کمک می کند.

  • به دنبال شفافیت باشید

مشکل بسیاری از شرکت ها عدم همسویی بین مدیران است که یا دست از کار برای رسیدن به چشم انداز شرکت بر می دارند یا هرگز متوجه نمی شوند که این چشم انداز چیست. لنسیونی اشاره می کند که نیاز شرکت به تمرکز بر همسویی اصول اصلی با طرح شش سوال زیر:

  • چرا ما وجود داریم؟
  • چگونه رفتار کنیم؟
  • چه کنیم؟
  • چگونه موفق خواهیم شد؟
  • در حال حاضر مهمترین چیز چیست؟
  • چه کسی باید چه کاری انجام دهد؟

بدون ایجاد و به اشتراک گذاری رهبران درک روشنی از چشم انداز شرکت، ارزش های آن، اهداف ک و تفویض مسئولیت های آن، بهترین آموزش مدیریت کسب و کار در جهان اهمیتی نخواهد داشت، زیرا شرکت فاقد هدف و جهت خواهد بود.

  • ایجاد انسجام فرهنگی

در اینجا، “فرهنگ” به وضعیت اجتماعی-اقتصادی یا قومیت اشاره نمی کند. بلکه به معنای احساس ارزش های مشترک است که با سطح مناسب مشارکت، منجر به توسعه نتایج مولد و کارآمد می شود.

ایجاد های جدید بر اساس همسویی با ارزش های اصلی شرکت و چشم انداز آن، یک روش خوب مدیریت کسب و کار است، زیرا کارگران دارای ارزش های مشترک اعضای تیم خوبی می شوند.

تنوع نژادی، جنسیتی، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی یک چیز مثبت است زیرا بینش جمعی را افزایش می دهد. اما، تنوع در ارزش ها می تواند منجر به سقوط یک شرکت شود.

  • تمرکز بر تلاش تیم

گاهی اوقات مدیران بخش عمده ای از انرژی خود را صرف این می کنند که مطمئن شوند تیم روی پا قرار می گیرد، میزبانی برای تقویت همبستگی و توجه به ایده ها در ابتدای ظهور.

با این حال، تمرکز بر پویایی مداوم تیم ضروری است، تا مطمئن شوید که اعضا با فعالیت‌های فردی که آنها را از مسیر خارج می‌کند، پرت نمی‌شوند. مجدد و همسویی مجدد اهداف تیم راهی برای دستیابی به بهترین نتایج است.

  • جلسات منظم برگزار کنید

لنسیونی در بررسی اجمالی کتاب خود، مزیت، در مورد اهمیت جلسات برای موفقیت یک شرکت چنین می گوید: “هیچ اقدام، فعالیت یا فرآیندی برای ایجاد یک سازمان سالم مهم تر از جلسه نیست.”

او پیشنهاد می کند که برای موفقیت کامل، مدیریت باید موارد زیر را انجام دهد:

  1. تشکیل جلسات جداگانه برای برنامه ریزی تاکتیکی و استراتژیک تجاری.
  2. یک دستور کار تاکتیکی را تنها پس از بررسی پیشرفت تیم در مقابل اهداف ارزیابی کنید.
  3. مطمئن شوید که زمان کافی برای شفاف سازی، بحث و حل مسائل عمده اختصاص داده شده است.
  4. هر سه ماه یکبار خارج از دفتر ملاقات کنید تا آنچه را که در صنعت، شرکت و تیم اتفاق می افتد مرور کنید.

جلسات انجمنی منظم در مورد ارزش‌های اصلی برای سازمان فراهم می‌کند و به اعضا اجازه می‌دهد تا اصول را دوباره تنظیم کنند و دیدگاه‌هایی را در مورد شیوه‌های تجاری ارائه دهند.

برای موفقیت در یک زمینه رقابتی مانند مدیریت کسب و کار، قبل از اینکه بتوانید امیدوار باشید که تأثیر معناداری بر سازمانی که نماینده آن هستید داشته باشید، باید به خود وفادار بمانید.

در نهایت، بهترین روش مدیریت کسب و کار آن یا آنهایی هستند که بر ایجاد ارتباطات معتبر بین خود، کارمندان و شرکت به عنوان یک کل تمرکز دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *