تعریف سفر برند

سفیر را به عنوان “چهره” برند انتخاب مطرح میشود.

در حالت ایده آل ، کاندیدای مدنظر به عنوان سفیر برند در جامعه خود یک فرد شاخص و الهام بخش است و باید برنامه ریزی کند تا از شبکه ها و روابط از قبل ساخته شده خود برای نام تجاری از طریق تاکتیک های تبلیغات دهان به دهان (به عنوان مثال مراجعه به دوستان ، ارسال پست آنلاین در مورد مارک و غیره) استفاده کند.

علاوه بر این ، یک سفیر برند همچنین نماینده شرکت خود در رویدادهای خاص خواهد بود ، جایی که ممکن است محصول خود را معرفی یا محصول نمونه ارائه دهد.

سفیر برند کیست Brand Ambassador

شرح شغلی و وظایف سفیر برند

کاندیدای سمت سفیر برند باید فردی با اشتیاق و با حضور قابل توجه ( متوسط تا زیاد) در شبکه های اجتماعی باشد. او احتمالاً از قبل با برند مورد مدنظر آشنا بوده و از آن حمایت می کند. وی باید بتواند به رویداد مدنظر برند رفته و محصولات را معرفی نماید.

بنابراین چنین فردی باید توانایی سفر و حمل و نقل را داشته باشد.

مسئولیت های سفیر برند شامل موارد زیر است:

  1. نماینده برند به شکلی مثبت باشد.
  2. در کمک نماید (به عنوان مثال نوشتن وبلاگ ، خبرنامه ، بررسی محصولات و غیره)
  3. در ی رویداد مشارکت داشنه باشد
  4. سطح آگاهی از برند از طریق بازاریابی دهان به دهان افزایش دهد (بازاریابی ارجاعی)
  5. رهبر جامعه در جامعه خود بودن
  6. ارائه بازخورد و بینش درباره محصولات / خدمات جدید
  7. برند از طریق حساب های شخصی وی در شبکه های اجتماعی

حقوق سفیر برند

حقوق سفیر برند بسیار متفاوت است، زیرا بیشتر سفیران برند به صورت ساعتی حق الزحمه خود را دریافت و از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است.

روشهای معمول برای تعیین دستمزد سفیران برند :

  • در سطح بین المللی ما حقوق و دستمزد را بر ساعت متوسط حقوق آن کشور در نظر میگیریم. در ایران بین 10 تا 30 میلیون در ماه.
  • اگر سفیر برند به صورت ساعتی دریافت میکند ، میانگین آن جهان در حدود 20 دلار در ساعت است. در ایران ساعتی 250 تا 800 تومان است.
  • در برخی موارد ، شرکتها به سفیران کمیسیون پرداخت می کنند تا انگیزه ای برای حفظ اشتیاق وی بر تبلیغات و تولید مشتریان راغب توسط سفیران برندشان باشد. هرچه سفیر بتواند راعب بیشتری جذب نماید ، توانایی بالاتری برای کسب خواهد داشت.

سفیر برند چه کاری انجام می دهد

قدرت پیشنهاد یک چیز باورنکردنی است. هنوز هم بسته به میزان اعتبار ما از ذکر منبع مطلوب ، برخی از پیشنهادات را جدی تر از بقیه ارائه می دهیم.

طبق نتایج شرکت Nielsen در خصوص اعتماد جهانی، 83٪ از پاسخ دهندگان به این نتیجه رسیدند دریافت توصیه از سوی افرادی که آنها را میشناسند سبب بیشتر قانع شدنشان در مسیر تصمیم گیری است.

به همین دلیل است که شرکت ها اکنون بیشتر و بیشتر از سفیران برند به عنوان مجرای برای دستیابی به معدن طلای مشتریان استفاده میکند.

اعتماد و اعتبار در داشتن یک سفیر برجسته برند تعیین کننده است.

باز هم به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها متقاضیانی را ترجیح می دهند که قبل از اقدام به این کار ، شبکه مشخصی از افرادی داشته باشند که به آنها اعتماد دارند و پذیرای تجاری خواهند بود.

تعاملات رو در رو یکی از قسمتهای اصلی کار است. خواه نماینده یک شرکت در یک رویداد رسمی باشید ، یا اینکه فقط با شخصی در گاه های مواد غذایی در مورد برند که روی پیراهن خود استفاده می کنید صحبت کنید ، یک سفیر برند به طور مداوم برای ایجاد با جامعه درگیر می شود.

بنابراین ، برای یک سفیر بسیار مهم است که هر آنچه در مورد برند خود می تواند بداند و همیشه آن را مثبت نشان می دهد.

در حالی که سفیر برند در  حال تقویت برند شخصی خود نیز میباشد ، او از طریق های اجتماعی به بازاریابی شرکت کمک خواهد کرد.

کسانی که تجربه رسانه های اجتماعی و تعداد زیادی از دوستان یا فالورها را دارند کاندیداهای مطلوب تری برای پیوستن به برنامه سفیرسازی هستند.

بسیار مهم است که یک سفیر مشتاق برند حضور حرفه ای آنلاین داشته باشد.

مشاور برندینگ

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *