شاخص های کلیدی عملکرد | شاخص های آگاهی از برند | KPI

شاخص های کلیدی عملکرد آگاهی از برند

برای تبدیل یک برند کوچک و ناشناخته به یک برند کاملاً شناخته شده که مردم آن را دوست دارند و به آن اعتماد دارند ، به زمان ، تلاش و تفکر هوشمندانه نیاز داریم. علاوه بر این ، برای رشد مداوم ، یک محکم لازم است.

امروزه روش های سنتی مانند تبلیغات بیلبورد همچنان مورد استفاده قرار می گیرند ، اما مزایای عصر دیجیتال بدان معنی است که اکنون بازاریابان کنترل بسیار بیشتری بر استراتژی رشد خود دارند.

چطور؟

با استفاده از معیارهای سنجش میزان آگاهی از برند.

شاخص های کلیدی عملکرد آگاهی از برند

آگاهی از برند چیست؟

به زبان ساده ، آگاهی از برند میزان دانش یا آشنایی با برند شما ، تصاویر ، محصولات و خدمات آن است.

  • شناخت برند – توانایی مصرف کنندگان در شناختن برند باشد. این می تواند از نام ، آرم یا شعارهای تجاری باشد.
  • یادآوری برند – این اوج آگاهی از برند است. اگر کسی به دنبال یک هدفون جدید است و فوراً نام تجاری شما را به یاد می آورد ، پس شما به هدفتان رسیده اید.

اندازه گیری آگاهی از برند

اندازه گیری آگاهی از برند می تواند چالش برانگیز باشد ، زیرا ارتقاء میزان آگاهی از برند همیشه به طور مستقیم به تلاش های شما مربوط نمی شود. روش های مختلفی برای افزایش آگاهی از نام تجاری وجود دارد – و لیستی از دلایل جذاب که چرا باید این کار را انجام دهید.

ایجاد آگاهی از برند به مخاطبان کمک می کند تا کسب و کار شما را شناسایی ، به یاد بیاورند و با آن ارتباط برقرار کنند. مجموعه ای از مراحل را به حرکت در می آورد که افراد را از غریبه های کنجکاو به سمت مشتریانی راضی می برد.

حتی اگر استراتژی های آگاهی از برند مناسبی داشته باشید ، مهم است که بدانید چگونه آگاهی از برند را اندازه گیری کنید و ابزارهای مناسب برای اندازه گیری برند را انتخاب کنید.

تعیین سطح آگاهی از برند چالش بزرگی است. رویکرد شما در اندازه گیری آگاهی از برند به عوامل مختلفی از جمله اهداف میان مدت و بلندمدت ، رفتارهای مخاطبان و کانالهای توزیع بستگی دارد.

با این حال ، نمی توانید از این چالش پا پس بکشید. یادگیری نحوه اندازه گیری های آگاهی از برند به شما در بهبود بازگشت سرمایه (ROI) و درک بهتر نحوه دستیابی به مخاطب هدف کمک می کند.

در اینجا شاخص های کلیدی عملکرد برای تعیین میزان آگاهی از برند – و ابزارهایی را که برای جمع آوری این معیارها نیاز دارید ، بیان مینماییم.

1- برداشت برند Brand Impression

اولین برداشت از برند

این شاخص برای سنجش آگاهی از برند استفاده میگردد. برداشت ها به شما نشان می دهند که محتوای کمپین شما چند بار نمایش داده می شود. برداشت برند پایه محکم برای درک عملکرد کمپین آگاهی از برند شما هستند.

چرا می توان برداشت ها را اندازه گرفت؟

برداشت ها نشان دهنده تعداد افرادی که محتوای شما را مشاهده یا جذب کرده اند ، نیست، اما به شما نشان می دهد که چند نفر آن را دیده اند.

از اینجا ، می توانید معیارهایی مانند تعامل ، کلیک و بازدید وب سایت را بررسی کنید تا درک کنید چطور مخاطبان شما محتوای کمپین شما را دریافت می کنند.

ابزارهای آگاهی از برند برای اندازه گیری برداشت ها

می توانید برداشت ها را از طریق کانال توزیع انتخابی خود ، مانند یک سایت اجتماعی مانند فیس بوک ، AdWords اندازه بگیرید.

2- ترافیک وب سایت

ترافیک برای یک وب سایت

ترافیک وب سایت به شما می گوید که چه تعداد از سایت شما بازدید می کنند.

کاربران با تایپ کردن ادرس وب سایت شما در نوار جستجو یا با کلیک بر روی ات، جستجو یا شبکه اجتماعی وب سایت شما را بازدید کرده اند.

 به زبان ساده ، اگر این میزان ترافیک به مرور افزایش یابد – به ویژه بلافاصله بعد از راه اندازی یک کمپین – این نشانه خوبی برای ایجاد آگاهی از برند است.

برای دانستن اینکه این ترافیک از کجا می آید ، مهم است که منابع ارجاع خود را بررسی کنید. این به شما نشان می دهد که کدام پلتفرمها بیشترین میزان بازدید را می آورند و کدام یک از تاثیری زیادی ندارند.

چرا میزان بازدید از وب سایت را اندازه گیری می کنیم؟

ترافیک وب سایت نشان می دهد که مردم نه تنها از برند شما آگاهی پیدا می کنند ، بلکه علاقمند به یادگیری بیشتر هستند. آنها پیام شما را پردازش کرده و برای مطالعه بیشتر کلیک کردند یا نام تجاری شما را به خاطر آوردند و محصولات شما را بررسی می نمایند.

ابزارهای آگاهی از برند برای سنجش میزان بازدید وب سایت

Google Analytics به شما کمک می کند ترافیک وب سایت را با گذشت زمان اندازه گیری کنید ، منابع ارجاع را بررسی کنید و با توجه به آمارهای خاص و رفتارهای خاص ، بازدیدکنندگان خود را دسته بندی نماید.

3- تعامل رسانه های اجتماعی

مردم از چندین کانال اجتماعی استفاده می کنند

سیستم عامل های اجتماعی ، به ویژه برای تبلیغات و مطالب دارای اسپانسر ، تعداد زیادی معیار و ابزار تحلیلی قوی ارائه می دهند.

هنگام ایجاد آگاهی از برند به صورت ارگانیک یا از طریق گزینه های پولی مانند تبلیغات و توصیه افراد موثر (اینفلوئنسر)، اندازه گیری معیارهای اجتماعی مهم است. این موارد عبارتند از: مواجه با مطلب ، برداشت ها ، لایک ها، اشتراک ها ، نظرات ، کلیک ها و موارد استفاده از هشتگ.

چرا تعامل اجتماعی را اندازه گیری کنیم؟

معیارهای اجتماعی (شاخص های اجتماعی) نشان می دهد که چگونه گفتگو در اطراف برند شما جریان دارد.

  • آگاهی از برند شما مثبت است یا منفی؟
  • کدام یک از اینفلوئنسرها یا هشتگ ها باعث افزایش این آگاهی می شوند؟
  • آیا این آگاهی باعث ایجاد انگیزه در افراد می شود تا حساب شما را دنبال کرده و از تجربیات خود بگویند؟

معیارهای اجتماعی به شما کمک می کنند تا به این سوالات پاسخ دهید. نکته منفی این است که این داده ها به پلتفرم های اجتماعی خاص محدود می شوند. اما شیوه توزیع آگاهی از برند در سراسر وب چگونه است.

ابزارهای آگاهی از برند برای اندازه گیری مشارکت اجتماعی

هر پلتفرم اجتماعی فردی تجزیه و تحلیل هایی را برای کمپین های آگاهی از برند ارائه می دهد. همچنین می توانید از ابزارهای یت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite و Buffer برای پیگیری عملکرد خود در کانال های اجتماعی استفاده کنید.

4- حجم داده ها

برای جستجو کنید

اگر به دنبال ایجاد آگاهی از برند در یک موتور جستجوی مانند Google هستید ، مهم است که حجم جستجو را در اطراف کلمات کلیدی کسب و کار و صنعت خود بسنجید. این به شما می گوید که چند نفر در جستجوی نام شرکت ، محصولات یا راه حل هایی مانند پیشنهادهای شما هستند.

چرا داده های جستجو را اندازه گیری می کنیم؟

داده های جستجو به شما در تعیین میزان علاقه به صنعت و برند را تعیین میکند. همچنین نشان می دهد که چگونه میزان جستجوی شما با رقبای شما جمع می شود و چقدر فرصت ایجاد آگاهی در مورد کلمات کلیدی خاص وجود دارد. می توانید از این داده ها برای راه اندازی کمپین های آگاهانه و هدفمندتر استفاده نمود.

ابزارهای آگاهی از برند برای اندازه گیری داده های جستجو

برای تعیین کلمات سرچ شده و نقاط اشتراک آن با کلمات مدنظر شما از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Trends ، Google Keyword Planner ، Moz Keyword Explorer و SEMrush استفاده کنید.

5- نظرسنجی های مربوط به آگاهی از برند

نظرسنجی برای آگاهی از برند

داده ها ارزشمند هستند ، اما در صحبت مستقیم با مخاطبان و جمع آوری بازخورد کیفی از آنان، اطلاعات زیادی درباره مخاطبان به دست می آید. این کار به راحتی از طریق نظرسنجی های مربوط به آگاهی از برند انجام می شود.

چگونه مطالعه آگاهی از برند را انجام می دهید؟

هنگام انجام یک نظرسنجی ، سوالاتی مانند این را بپرسید:

  • درباره برند ما (به عنوان مثال ماموریت ، محصولات ، خدمات) چه می دانید؟
  • وقتی به نام تجاری ما فکر می کنید ، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟
  • نام کدام رقبا را شنیده اید؟

چرا باید از نظرسنجی درباره آگاهی از برند استفاده کرد

از پرسشنامه آگاهی از برند برای رسیدن به داده های کمی استفاده نمایید. با برقراری ارتباط با مخاطبان و ارائه پیشنهاد یا تخفیف ویژه آن را به شرکت در این تحقیق ترغیب نمایید.

ابزارهایی برای انجام یک نظرسنجی درباره آگاهی از نام تجاری

از نظرسنجی های انجام شده از طریق ایمیل ، تلفن یا فرم های وب سایت استفاده کنید. ابزارهایی مانند SurveyMonkey و Typeform برای بررسی آگاهی از برند استفاده نمایید.

6- رسانه های کسب شده

رسانه های به دست آمده به عنوان تبلیغاتی توسط شخص ثالث توصیف می شود که ما برای آن پولی پرداخت نکرده ایم – این می تواند شامل اشاره به در یک مقاله، ذکر نام در شبکه های اجتماعی ، ذکر در یک وبلاگ و موارد دیگر باشد.

چرا رسانه های بدست آمده را اندازه گیری می کنیم

اندازه گیری رسانه های بدست آمده راهی است که بفهمیم چه کسی ، چه چیزی و چه وقت در مورد ما صحبت میکند. شما می توانید از این سوابق برای جلب توجه مشتریان حساس و جزئی نگر استفاده نمایید.

ابزارهای آگاهی از برند برای اندازه گیری رسانه های کسب شده

برای کشف رسانه های کسب شده ، ابزارهایی مانند Cision's Media Monitoring در دسترس هستند.

7- لینک خارجی

مشابه تعیین رسانه های کسب شده ، اندازه گیری لینک به وب سایت شما روش دیگری برای اندازه گیری آگاهی از برند است.

چرا لینک خارجی را اندازه گیری می کنیم

مکانهایی را که وب سایت شما به طور نامناسب پیوند داده شده است ، کلمه ای به اشتباه نوشته شده است و موارد دیگر ، بنابراین این فرصت های ارزشمند آگاهی از برند را از دست ندهید.

ابزارهای آگاهی از برند برای اندازه گیری پیوندهای خارجی

می توانید از ابزارهایی مانند Link Explorer از Moz یا Linkody's Backlink Checker استفاده کنید تا مسئولیت مدیریت بک لینک را به درستی انجام دهید.

  • چگونه شاخص آگاهی از مارک تجاری را به درستی انتخاب نماییم

معیارهایی برای اندازه گیری آگاهی از برند

هر یک از این معیارها برای اندازه گیری آگاهی از برند نقاط ضعف و قوت دارند. نظرسنجی ها بازخورد کیفی به شما ارائه می دهند ، اما داده های کمی نیاز به تحلیل صحیح دارند.

 شاخص تعامل اجتماعی میزان دسترسی ، برداشت ها و بازخورد را ردیابی می کند ، اما داده های هر پلتفرم به همان پلتفرم محدود میشود و باید آن را به تنهایی تحلیل نمود.

شما باید اهداف آگاهی از برند خاص خود را تعریف نمایید. ابزار مناسب برای اندازه گیری آگاهی از برند بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و مخاطبان خود پیدا کنید.

هنگامی که این شاخص های آگاهی از برند را در تعیین نمودید ، می توانید از آنها برای راه اندازی کمپین های بازاریابی عملکردی و محاسبه هزینه جذب مشتری استفاده کنید – با این کار عملیات بازاریابی خود را به سطح بالاتری می رسانید.

از کدام KPI برای اندازه گیری کمپین های آگاهی از برند استفاده می کنیم؟

برای اندازه گیری صحیح و جامع آگاهی از برند و تجزیه و تحلیل KPI آگاهی از نام تجاری خود می توانید از یک بستر کشف محتوا مانند Taboola استفاده کنید.

Taboola با راه اندازی و تبلیغ کمپین خود این معیارهای آگاهی از مارک تجاری را دنبال می کند:

  • برداشت ها – تعداد کل بازدید افراد از محتوای کمپین شما
  • کلیک ها – تعداد کل کلیک هایی که بر روی محتوای شما دریافت شده و باعث می شود افراد به وب سایت شما هدایت شوند
  • نرخ کلیک – درصد افرادی که روی محتوای کمپین شما کلیک کرده اند
  • متوسط ​​هزینه برای هر کلیک (CPC) – متوسط ​​هزینه برای هر کلیک
  • هزینه به ازای هر هزار (CPM) – مبلغی که شما به ازای هر هزار نمایش از محتوای کمپین خود پرداخت می کنید.
5/5 - (4 امتیاز)