پرورش حیوانات

 پرورش حیوانات غیر معمول به شرط سرمایه گذاری مناسب، میتواند برای ایرانی ها پولساز و صادرات غیر نفتی را افزایش دهد.

پرورش کرم خاکی , کفش دوزک  ,  روباه ,  سمور  , قورباغه , کوروکودیل در ایران

 

مژگان روستایی عامل اولین و تنها مزرعه‌ی پرورش کروکودیل در ایران می‌گوید: «کروکودیل موجودی بسیار بافکر، صبور، سریع و البته کمی خشن است». در مزرعه “نوپک” در جزیره هنگام حدود ۳۵ کروکودیل نگهداری می‌شوند. مژگان روستایی مدیرعامل اولین و تنها مزرعه کروکودیل در ایران درباره چگونگی آغاز به این مزرعه کروکودیل می‌گوید: «رشته تحصیلی من جانور شناسی است. علاقه زیاد باعث تصمیم این کار شد. از سال ۱۳۸۶ شروع به گرفتن مجوزها کردیم و از سال ۱۳۸۹ مزرعه‌داری را شروع کردیم».

آن‌طور که مدیرعامل اولین و تنها مزرعه کروکودیل در ایران به می‌گوید در حال حاضر در مزرعه نوپک ۳۵ کروکودیل که از کشورهایی هم‌چون تایلند و مالزی وارد شده‌اند در مزرعه “نوپک” نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل مزرعه کروکودیل “نوپک” درباره استفاده صنعتی از کروکودیل‌ها می‌گوید:

 پوست کروکودیل که یکی از با ارزشترین چرم‌های دنیا است، استفاده می‌کنیم. ما نمونه چرم خودمان را به طور آزمایشی تولید کردیم و کیفیت قابل قبولی دارد.

 

از مژگان روستایی پرسیدم چرا تمساح بومی ایران را در مزرعه “نوپک” پرورش نمی‌دهند؟ او پاسخ داد: «در رودخانه سرباز در استان سیستان و بلوچستان گونه بومی ایران با نام علمی “Palestrise” و با نام محلی “گاندو” زندگی می‌کند. این نوع کروکودیل پوزه کوتاه ایرانی را دیده‌ام. پرورش آن به دلیل سرعت رشد کم در برابر گونه پروسوس، که ما در مزرعه‌مان پرورش می‌دهیم، مقرون به صرفه نیست».

 پرورش حیوانات غیر معمول در ایران رو به رشد است

4.7/5 - (3 امتیاز)