گیمیفیکیشن در بازاریابی Gamification

گیمیفیکیشن چیست

احتمالاً با اصطلاح “Gamification” مواجه شده اید ، اما آیا واقعاً می دانید معنی آن چیست؟

این روش فراتر از “فقط ادغام مکانیسم بازی” در یک وب سایت یا برنامه است

Gamification فرایندی است که شما ذات بازی که ” جذاب و غیرقابل مقاومت بودن” است، را در تجارب کاملا جدی خود ادغام می کنید.

بازاریابی از طریق بازی را “بازاریابی گیمی شده”  Marketing Gamified نامیده میشود.

زمانی که گیمیفیکیشن را مدنظر دارید ، عناصری را به سایت یا برنامه خود اضافه می کنید: جوایز ، چالش ها و موارد دیگر.

این امر باعث ایجاد حس موفقیت و استفاده از طبیعت رقابتی در افراد می شود و آنها را ترغیب می کند حتی بیشتر از برنامه / وب سایت استفاده کنند ، زیرا از این لذت خواهند برد.

مخاطبین احساس می کنند که پیروز شده و قهرمان هستند ، چه کسی این را دوست ندارد؟

با استفاده از گیمیفیکیشن ، تعامل بلند مدت ، وفاداری به برند و نتایج ارزشمندی را برای کسب و کارتان تضمین می کند.

عناصری  را که میتوان به این بازی اضافه کنید: امتیازات ، تابلوهای امتیازات ، رتبه بندی ، ارز مجازی ، عناصر مجازی و موارد دیگر

Gamification گیمیفیکیشن بازی بازاریابی گیم

گیمیفیکیشن در استراتژی بازاریابی

تمام ابعاد جادوی گیمیفیکیشن را بررسی نمایید به اهداف ، میزان ترافیک بیشتر ، مشارکت بیشتر فکر کنید.

به خواسته مخاطب خود توجه کنید ، مهم این است که وقتی به بازی فکر می کنید مخاطب خود را در ذهن داشته باشید. چه چیزی برای آنها مفید خواهد بود و چه چیزی بیشتر مورد توجه آنها قرار می گیرد؟ بازی برای مخاطبان مسن تر با مخاطبان جوان یکسان نخواهد بود.

وقتی فقط به اجرای گیمیفیکیشن فکر می کنید ، زیاده روی نکنید ، در عوض با قدم های کوچک شروع کنید. با یک بازی ساده شروع کنید تا ببینید چطور پیش می رود. به ان خود اجازه دهید چالش ها و مسابقه های برای دریافت پاداش داشته باشند.

آنچه را می خواهید به عنوان پاداش بدهید ، به خوبی یررسی نمایید. این پاداش می تواند پاداش پولی یا غیر پولی باشد.

در بازی سازی کمی جسور باشید و ریسک کنید ، نترسید که بازی خود را به مرحله بعدی برسانید و موارد جالب مانند واقعیت افزوده را پیاده کنید.

مزایای گیمیفیکیشن برای بازاریابی

در بازاریابی مدرن ، روش های امتحان شده و واقعی همراه با آزمون و خطاها و فرآیندهای ساخته شده بر اساس کلمات زبانی.

 حقیقت این است که ، بازاریابی همیشه با جهانی که در آن زندگی می کند در حال تکامل است.

گیمیفیکیشن عامل سرگرم کننده

بازی لذت را برای کاربران به ارمغان می آورند. خواه گذر زمان باشد و هم نوعی فرار ، بازیها نوعی سرگرمی است که گویای اصل بشریت است.

ما به عنوان موجودات اجتماعی عمیقاً به سمت ماجراجویی ، موفقیت و پیروزی سوق داده می شویم. از طریق دسترسی به یک بازی می توان به همه آنها رسید. به طور خلاصه ، بازی ها امکان تفریح را به مردم می دهند و سرگرمی قابل ارائه به بازار است.

برقراری ارتباط قوی

یکی از قوی ترین عوامل درون یک بازی کوچک ، توانایی آن در داشتن تعامل قابل اندازه گیری است.

بستر نرم افزاری Gamify به شما امکان می دهد تا داده های مربوط به تعداد بازیکنان منحصر به فردی را که با این درگیر می شوند، چه کسی اطلاعات خود را ارسال میکند ، چه کسی محتوا را با دیگران به اشتراک می گذارد و چه کسانی پاداش های کسب شده خود را بازخرید می کند.

برخلاف بازاریابی سنتی ، بازی ها نمی توانند به طور غیر منتظره در فیدهای کاربر ظاهر شوند تا توجه کاربران را جلب کنند. در عوض ، کاربران هم گزینه و هم انگیزه ای برای انجام بازی دارند – آنها کنترل می کنند و آنها تصمیم می گیرند با شرکت تعامل کنند.

با درگیر شدن کاربران با بازی ها و تعامل ناخواسته آنها با مشاغل ، این فرصت برای کسب و کارها وجود دارد که در تمام مدت زمانی که کاربر در گیم پلی شرکت می کند ، پیام های خود را به روش های مختلف نمایش دهد.

بازی ها سطحی از تعامل را فراخوانی می کنند که در بازاریابی ویدیویی / تبلیغات تلویزیونی نمی توان به آن دسترسی پیدا کرد. در حقیقت ، مطالعات نشان داده است که اگرچه تلویزیون های عادی همچنان بیننده زیادی دارند ، اما در بازار 72 میلیارد تلویزیون دلاری مردم معمولاً در هنگام پخش تبلیغات به تلفن های خود نگاه می کنند.

در عصری که مردم برای سرگرمی به صفحه نمایش نگاه می کنند. اکثر کاربران بازی هایی را که بازی می کنند اصلاً به عنوان بازاریابی نمی دانند. بازی ها می توانند با تحریک سریع ضمن ایجاد آگاهی از محصول / انتقال اطلاعات جدید منجر به کسب و کارها ، به آنها کمک کنند.

مقرون به صرفه

اکثر بازاریاب ها تأیید می کنند که بودجه مورد نیاز برای بازاریابی سنتی بسته به برند می تواند نجومی باشد. منابع مورد نیاز هم از بخشهای داخلی و هم از منابع مستقل به منظور دستیابی به نتایج مورد انتظار می تواند به یک فرآیند طاقت فرسا و پرهزینه تبدیل شود. در حالی که پلتفرم نرم افزاری ه جایزه Gamify دارای سیستم های داخلی است که به شما امکان می دهد تا طریق ترافیک مصرف کننده و اطلاعات خود را ردیابی کنند.

یکی از رایج ترین دلایل آغاز ناهموار Gamification ، تصور غلط بازاریابان مبنی بر اینکه ایجاد یک بازی قابل فروش ، فرآیندی پرهزینه و زمانبر است. این ممکن است زمانی واقعیت داشته باشد که فناوری تلفن های هوشمند برای اولین بار محبوب شد ، اما اکنون این نمی تواند دور از حقیقت باشد.

نرم افزار Gamify به ایجاد یک فروشگاه واحد برای تمام عناصر مورد نیاز یک کمپین بازاریابی موفق کمک می کند و باعث می شود بازاریابان از دردسر ، وقت و هزینه ای صرف نظر کنند.

چند پلت فرم

این روزها بیشتر افراد صاحب چندین دستگاه هستند که همه به اینترنت ، رسانه های اجتماعی و برنامه ها دسترسی دارند. هر جا این عناصر یافت شوند ، بازی ها قابل پیاده سازی هستند. اعم از تلفن همراه ، تبلت ، لپ تاپ یا رایانه رومیزی ، بازی ها می توانند متناسب با هر سیستم عامل قالب بندی و تبدیل شوند و دسترسی به یک کمپین Gamification را نامحدود کنند.

دسترسی به بازار گسترده

بازی ها چند نسلی هستند و پیر و جوان به یک اندازه جذاب میشوند. اگر مشاغلی به دنبال راهی برای جلب نظر مصرف کنندگان در هر سنی است ، در حال حاضر بازی ها در دسترس ترین جریان برای دستیابی به چنین شبکه گسترده ای از جمعیت هستند. طبق گفته های فوربس ، 42٪ از جهانی بازی ها از طریق رقم خورده است – این درآمد بیش از 50 میلیارد دلار است.

برای اینکه شما درکی از دلیل سودآور بودن بازی های موبایل داشته باشید ، 80٪ از کاربران تلفن های هوشمند بازی هایی را با تلفن خود انجام می دهند که تقریباً 50٪ آنها روزانه بازی می کنند و تقریباً هر روز 1-2 ساعت از بازی را انجام می دهند. مشخصات دموگرافیکی بازیبازهای موبایل زن و مرد تقریباً به طور مساوی در 48٪ زن به 52٪ مرد تقسیم شده است ، به طور متوسط 36 ساله است.

این اعداد نشان می دهد که بازار گسترده و متنوع است و هنگامی که شما با ادغام دستگاه های هوشمند در زندگی می کنید ، کاملاً مشهود می شود که کدام یک از بازارهای یک کسب و کار را هدف قرار داده است ، کاملاً در دسترس Gamification است.

تداعیات مثبت

روانشناسی بازاریابی گیمی شده نسبتاً ساده است. وقتی مشتری ها یک بازی انجام می دهند و برای موفقیت های خود پاداش می گیرند احساس مثبتی در آنها ایجاد می کند که می تواند مستقیماً با برند مورد نظر مرتبط باشد.

“سرگرم کنندگی” و “جذاب” بازی ها می تواند به ایجاد یک دیدگاه مثبت نسبت به برند مرتبط با بازی کمک کند. ارائه  احساس موفقیت و کسب پاداش ، بازتاب خوبی در مورد یک برند برای طرفین است.

حتی مصرف كنندگان هنگام بازی احساس كنترل می كنند و این برای برد خوب است. داشتن گزینه ای برای شرکت در فعالیتی تعاملی و دو سویه (برخلاف ویدئو ، که می تواند باعث شود مصرف کنندگان برخلاف میل خود درگیر شوند ) می تواند تا حد زیادی در ارتباط مثبت کاربران با یک کمک نماید و تداعیات برند مثبت فراوانی ایجاد نماید.

آگاهی از برند

اکثر کاربران هیچ بازی مرتبطی با برند محبوب خود ندارند و این امکان را برای بیشتر کاربران فراهم می کند که ناخودآگاه پذیرای برندهای دارای گیمیفیکیشن باشند.

 نمونه کاملی از این مورد را می توان در Wheat Thins (جعبه بیسکویت) یافت ، که در آن کاربران 9 ثانیه گیم پلی دارند ، قبل از اینکه صفحه ای از محصولات نشان داده شود ، کاربر باید بیسکویتهای در حال سقوط را جمع آوری کند.

این اتفاق هر بار که بازی می کنند اتفاق می افتد. در حالت ایده آل ، بازیکنان سعی می کنند نمره بالایی را کسب کنند ، در حالی که این برند قصد دارد آنها را با محصولات شرکت آشنا کند.

این روند بازاریابی می تواند بر رفتار خریدار تأثیر بگذارد. دفعه بعدی که مصرف کننده خود را در خرید یک محصول مرتبط با نام تجاری در کار بازاریابی یافت ، به دلیل آگاهی از برند و به یادآوری محصولات ، احتمال خرید برند بیشتر است.

آموزشی

دقیقاً مانند ، بازی کاربران از انزجار نسبت به بازاریابی برند مصون مینماید و فرایند معرفی محصولات و خدمات جدید یک شرکت آسان مینماید.

گیمیفیکیشن  به کاربران اجازه می دهد تا ناخودآگاه آنان از حضور محصول و خدمات مطلع شود، خواه یک محصول یا خدمات جدید باشد.

جلوگیری از حذف تبلیغات

امروز اکثر کاربران افزونه ضدات نصب مینمایند ، بنابراین درآمد وب سایتهای از تبلیغات متفاوت به حد بسیار زیادی پایین آمده است و میلیاردها دلار به شرکتهای تبلیغاتی ضرر شده است. اما اگر بازی در یک سایت منوط به غیرفعال سازی افزونه ضد تبلغات باشد ، این باعث دیده شده تبلیغات میشود.

مثالی از گیمیفیکیشن

وب سایت The Fun Theory website که از ابتکارات فولکس واگن بود ، یکی از نمونه های مورد علاقه من است.

GAMIFICATION گیمیفیکیشن

این وب سایت یک مسابقه برگزار نمود ، و امکان ارائه ایده های سرگرم کننده برای اهداف اجتماعی (به عنوان مثال ، کمک به کاهش سرعت ، تشویق بازیافت) فراهم می نمود. پله های پیانو یکی از نتایج آنبود . شاید یکی از پرکاربردترین نمونه ها در فضای گیمیفیکیشن باشد.

یکی دیگر از موارد محبوب تبلیغات بازی های المپیک زمستانی در سوچی بود که مسافران می توانستند 30 اسکات پا را انجام دهند تا بلیط رایگان مترو بگیرند

 

مشاوره بازاریابی

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم می‌باشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *