جنسیتی – جندر برندینگ ( برابری جنسیتی در سازی )

  • چگونه زنان و مردان متفاوت به برند سازی جنسیتی پاسخ می دهند

  • خنثی سازی جنسیتی در برندسازی چیست ؟

  • برندسازی برای زنان و مردان چه تاثیری بر ارزش برند دارد ؟

جنسیت یک موضوع اصلی است و همیشه باقی خواهد ماند ، اما اکنون ، اما در قرن جدید به خصوص در دهه اخیر، تلاش بیشتری برای برابری جنسیتی انجام می شود .

نبابراین قرار دادن فقط بخش زنان یا مردان بازار به عنوان بازار هدف ( تک جنسیت ) اهمیت خود را از دست داده است.

با خنثی شدن جنسیت ، برندها می توانند نکات مثبت در تمرکز بیشتر بر عملکرد و هدف را مشاهده کنند.

برندسازی جنسیتی Gender Branding برابری جنسیتی

ما در حال ورود به زمانی هستیم که خودپذیری و محافظت از خویشتن ، بسیار با اهمیت شده است.

بنابراین این ایده که یک محصول می تواند به یک جنسیت خاص در یک سن خاص تعلق داشته باشد ، دیگر وجود ندارد.

ما به “برای خانمها” و “برای آقایون” نه می گوییم و بله به “برای شما” یا “برای ما” می گوییم. ما فراتر از جنسیت را می بینیم

به عنوان مثال ، برند Forevermark در حال گام های بزرگ در جهت خنثی سازی جنسیت در سطح جهانی است.

چنین برندهایی به دنبال بازآرایی مفاهیم سنتی روابط هستند و درک بیشتری از مخاطبان و نیازهای مترقی آنان پیدا می کنند.

ما به زمانی رسیده ایم که تمرکز بر مخاطب هدف را با تمرکز بر عملکرد و هدف خود محصول جابجا نموده ایم.

بنابراین ، جای تعجب نیست که در برندها به دنبال محصولاتی هستند که از نظر جسیتی خنثی هستند ، یعنی به یک جنس به مخصوص تعلق ندارد.

برندسازی جنسیتی خنثی Gender Neutral

برند  Aesop از کشور استرالیا دقیقا یک برند جنسیت خنثی است

بین المللی این برند در حوزه محصولات مراقبت از پوست بدون ایجاد قطبیت جنسی در محصولات آرایشی ثابت می کند که تقاضا برای برندهای غیر جنسیتی وجود دارد. بطری های براق قهوه ای تیره ، گرافیک ساده و حداقلی آن جذابیت جهانی دارد.

aesop یاد گرفته است که روزمرگی های ساده ما جشن گرفته ، و بر عملکرد محصول خود بدون توجه به جنسیت تمرکز نماید.

در حال حاضر بسیاری از برندها در سایر صنایع از این الگو پیروی می کنند.

برند مراقبت از پوست Asarai همچنین یک خط تولید محصولات مراقبت از پوست خنثی را ایجاد کرده است. بسته بندی زرد روشن آن یک حرکت ک است که توسط این برند انجام شده است. زیرا زرد در تمام جنسها و سنین طنین انداز است و هدف آن ایجاد احساس خوشحالی در مصرف کننده نسبت به محصولات است.

هر روز برندهای بیشتری ظاهر می شوند که کاملاً تک جنسیتی هستند ، از جمله Riley Studio که لباس هایی بدون فصل ، آرام و مدرن تولید می کند و از تمایز بین لباس های مردانه و زنانه امتناع می ورزد.

برند جین 69 ، مستقر در لس آنجلس ، نیز برای همه ساخته شده است. وب سایت آن به جای جنسیت بر اساس طبقه بندی کالاها تنظیم شده است و مدل ها از نظر سن ، نژاد و جنسیت متفاوت هستند.

حرکت جهاتی برندسازی جنسیتی به سوی حذف جنسیت از برند

اگرچه ممکن است برندهای بدون جنسیت هنوز جریان اصلی بازار نباشند ، اما مارک های بزرگ نیز در حال گام برداشتن به آن سو هستند.

John Lewis, H&M و Zara های جنسیتی را از لباسهای بچه گانه خود حذف کرده اند و مارک های جهانی مانند Selfridges ، Gucci ، H&M و ASOS مجموعه های تک جنسیتی را منتشر کرده اند.

اگرچه همه اینها به تنوع بخشیدن به این جهان سیال جنسیت کمک می کند ، اما خنثی بودن جنسیت برای همه مارک ها هرگز مهمتر نبوده است.

سالی را رقم زد که 50٪ از جوانان با افتخار برچسب های سنتی جنسیت را رد می کردند ، و با توجه به اینکه نسل Z و میلینیوم عامل اصلی پذیرش مفهوم سیالیت جنسیتی هستند ، وقت آن است که برندها به طور جدی به فکر ایجاد تغییراتی برای خنثی کردن نوع جنسیت در برند خود هستند تا بتواند همچنان مخاطب خود را جذب کند یا مخاطب آینده را به خود جلب کند.

در حال حاضر ، بیش از هر زمان دیگری ، برندها این فرصت را دارند که با یک صدا صحبت کنند و نحوه نگاهشان به جنسیت را دوباره تعریف کنند. ما باید از جنسیتی که به طور سنتی به عنوان بنیان هویت ما رفتار می شود ، دور شویم و در عوض ، منصفانه تر ، بدون موانع و پیش داوری ها و ایجاد آزادی بیشتر برای همه ، واقعیت جهان خود را آینه کنیم.

تحقیقات در مورد برندسازی جنسیتی

وقتی از زنان خواسته شد بین ماشین حساب سبز و ماشین بنفش یکی را انتخاب کنند ، تا زمانی که برچسب “برای زنان” روی ماشین حساب قرار نداشت ، رنگ بنفش از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

51% افراد ماشین حساب بنفش را انتخاب میکردند ، زمانیکه روی آن هیچ برچسب جنسیتی نبود، اما هنگامیکه برچسب” برای زنان” وجود داشت ، 24% آن را رنگ بنفش انتخاب کرده اند ، با وجود اینکه برخی بنفش را ترجیح میدادند، اما آن را انتخاب نکردند.

در همین حال ، مردان در آزمایش ماشین حساب “به احتمال زیاد” ماشین حساب بنفش را هنگامی که دارای برچسب “برای مردان” باشد ، انتخاب می کنند. (47.3٪ در مقابل 31.9٪)

چرا؟

محققان این فرضیه را مطرح می کنند که زنان مارک تجاری جنسیتی را به دلیل ارتباط با کلیشه منفی رد می کنند. اگرچه مردان چیزی منفی را حس نمیکنند.

در نتیجه ، جنسیت زن شانس بیشتری برای پس زدن دارد.

مشاور برندسازی

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *