برندینگ داخلی ( برندندینگ درونی  ) Internal Branding

داخلی ( اینترنال برندینگ ) یکی از مفاهیم برندسازی است. برند موجب تحریک افراد می‌شود.

مقایسه بین محصولات یک عمل منطقی است اما در زمانی که مشتری بالقوه یا مشتریان راغب در نقطه تصمیم‌گیری هستند، به صورت احساسی ، تصمیم‌گیری می‌نمایند.

شاید شما بهترین محصول دنیا را داشته باشید ( غالب فرمایان ما همین اعتقاد را دارند ! ) ، اما ی که بتواند تجربه بهتری را به منتقل نماید ( تجربه برند).

برندینگ داخلی برندینگ درونی Internal Branding

حتی برندهای بسیار بزرگ و ارزش برند میلیارد دلاری می‌توانند به‌وسیله کارکنان سرگردان و نامناسب به زمین زده شود.

برای مثال ، هنگامی که کارکنان خط هواپیمایی United Airlines موجب ه شدن گیتار آقای Dave Carroll شدند، این خط هواپیمایی در حدود 180 میلیون دلار از ارزش سهامش را از دست داد.

 همچنین زمانی که ماموران امنیتی دکتر Dao را از هواپیما ، کشان‌کشان بیرون بردند ، این شرکت در حدود 1.3 میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داد.

برندینگ داخلی اینترنال برندینگ برندسازی

این دقیقا شکاف بین عنوان برندینگ شرکت هواپیمایی ( پرواز در آسمانه مهربانانه ) و رفتار کارکنان است ( شامل مدیرعامل ) .

خدمه هوا، کاپیتان، سیاست‌گذاران پرواز، ، کارکنان عملیات، مسئول ، مدیر جبران خسارت و دیگر کارمندان به‌ طور مستقیم یا غیرمستقیم با این رویدادها ارتباطی داشته‌اند، حتما در مواجه با این شرایط ، عکس‌العمل‌های متفاوتی از خود نشان می‌دادند.

در حالی که اگر در خصوص پیام برند و نحوه مواجه با شرایط متحمل ، آگاهی کامل داشتند ؛ حتما یک عکس‌العمل واحد از آن‌ها دیده می‌شد.

 این دقیقا نکته‌ای است که برندینگ داخلی ( اینترنال برندینگ Internal ) به دنبال آن است.

برندینگ داخلی به دنبال همسوسازی تعهدات کارکنان با قول برند سازمان است تا اطمینان حاصل شود که هر یک از کارکنان به صورت کامل در مورد جوهر وجودی برند مطلع هستند و در نقش مدافعین برند برای حفظ قول برند عمل می‌نمایند.

برای ترویج تعهد کارکنان، باید پیش نیازهای خاصی در سازمان وجود داشته باشد:

کارکنان باید با چشم‌انداز سازمان آشنا و به آن باور داشته باشند ؛ کارکنان باید با فرهنگ سازمان هماهنگ شوند؛ کارکنان باید در هنگام کار در شرکت ، حس ارزشمندی و رضایتمندی را درک نمایند.

 

برندینگ داخلی اینترنال برندینگ

مزایای برندینگ داخلی

برندینگ داخلی عبارت است از فرایند آماده‌سازی و تقویت بنیه نیروهای انسانی سازمان از طریق آموزش است.

این آموزش علاوه بر انتقال اطلاعات موجب حمایت ، درک ، حفاظت و دفاع از ماموریت برند خواهد بود.

یک بخش اساسی توسعه موفق کسب و کار ، برندینگ داخلی است.

در حقیقت برندینگ داخلی باید برای تمام شرکت‌ها در هر اندازه‌ای مهم باشد. از یک شرکت تک نفره تا شرکتی که جز 100 برند ارزشمند جهان باشد.

نیاز به برندینگ داخلی ، دلیل خیلی ساده و مهمی دارد :

اگر شما و کارکنان نتوانند به صورت کامل و همه جانبه از برند سازمان حمایت کنند ، چه توقعی از غریبه‌ها می‌توان داشت که از جز مشتریان وفادار بلندمدت شما شوند .

 

“برندهای قوی بر اعتبار و ارزش‌های پایدار و مستحکم استوار می‌مانند.”

 

  • توسعه و تقویت رابطه بین برند و نیروی انسانی

با برندینگ داخلی ، عملا شما کلید باز کردن قفل راز حرکت سازمان بر اساس بیانیه ماموریت و چشم‌انداز برند را به دست کارکنان خود می‌دهید.

کارکنان می‌توانند دریابند چگونه کاری که آنان انجام می‌دهند بر طرز فکر مشتریان اثر گذاشته است.

  • توسعه ارتباط بین کارکنان

اهداف مشترک بین کارکنان یک روش اثبات‌شده برای ایجاد یک تیم با هم‌افزایی و انسجام بالا است.

این مسئله در خصوص چشم‌انداز سازمان نیز صدق می‌نماید.

هنگامی که کارکنان اعتقاد و ایمان قوی مشترک در مورد کاری که انجام می‌دهند ، داشته باشند ، بهره روی و روحیه تیمی بالا می‌رود.

در این حالت کارکنان هر بیشتر به صورت کلامی از برند سازمان خویش دفاع خواهند نمود.

  • بهبود استخدام و نگهداشت

برندینگ داخلی ایمان و شوق به برند را تقویت می‌کند. ایمان به قول برند و احساس شوق در مورد عضوی مهم از یک تیم بودن، کمک می‌کند تا قول برند برای مشتریان به واقعیت تبدیل ‌شده و کارکنان به شرکت وفادار باقی بمانند.

هنگامی که یک شرکت برای داشتن کارکنان شاد و پرشور ، مشهور می‌شود، نیروهای سازمان کمتر به فکر کشف فرصت‌های ی دیگر خواهند بود و حفظ و نگهداشت آن برای سازمان راحت‌تر خواهد بود.

به همین ترتیب، جذب نیروی کار مستعد نیز آسان می‌شود، زیرا نیروی کار علاقه‌مند به جذب شدن در این شرکت می‌داند که کارکنان این شرکت چگونه با هم خوب رفتار کرده ، از کار با یکدیگر به چه میزان شاد هستند  و در یک فضای صمیمی با هم کار می‌کنند.

  • برندینگ داخلی موجب ایجاد ویژگی خاصی در یک سازمان می‌گردد

برندهای قوی بر بستر اعتماد و ارزش‌های پایدار و مستحکم قرار دارند. هنگامی‌که برند به دنبال انتشار پیام و چشم‌انداز خود در درون سازمان است ، کارکنان را دادن جایزه به پذیرش ارزش‌ها یکسان و همسو با شرکت تشویق می‌نماید.

اگر کارکنان مجبور به پذیرش یک ارزش یا الگوی رفتاری بر خلاف اصول بنیادی زندگی شخصی / جامعه / فرهنگ اجتماعی / تمایل مشتریان خویش شوند، این باعث می‌شود که کارکنان به گونه‌ای رفتار کنند که با فرهنگ و ارزش‌های پذیرفته‌ شده برند مقابله کرده و در بلندمدت به نابودی آن الزامات و یا نابودی برند خواهد انجامید.

 

 ” اگر کارکنان به برند ایمان نداشته باشند ،  چطور می‌توان توقع داشت که افراد غریبه به مشتریان وفادار بلندمدت تبدیل شوند ؟ “

 

  • برندینگ داخلی باعث ایجاد طرفداران نام تجاری می‌شود

یکی از قوی‌ترین روش‌های ، ی دهان به دهان است .

هیچ بودجه‌ای بر تبلیغات تلویزیونی روزمره  و گران‌قیمت نمی‌تواند اثر دو برابری مدافعان برند که دفاع کلامی از برند در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد ، را به وجود آورد.

این همان اثر به اشتراک‌گذاری یک محتوا توسط یک سلبریتی در اینستاگرام / توییتر است که می‌گوید که  :

چقدر این محصول یا خدمت را دوست دارد و سپس آن مطلب با انتشار ویروسی ( وایرال شدن ) میلیونی روبرو می‌شود.

همین مسئله در خصوص کارکنان نیز صادق است ، اگر آنان نیز به همین‌گونه عمل کنند ، می‌توانند پیام برند را به صورت گسترده به پخش نمایند.

 

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

4.7/5 - (42 امتیاز)

اینترنال برندینگ Internal Branding

اینترنال برندینگ ( برندینگ داخلی / برندینگ درون ) بخشی از استراتژی مدیریت برند است.

Internal Branding برندینگ داخلی اینترنال برندینگ

معنی اینترنال برندینگ Internal Branding چیست ؟

برندینگ داخلی به معنای ترجمه عناصر مدیریت برند به زبان فرهنگ سازمانی است و یا حتی بیان عناصر هویت به برند به شیوه ای که افراد سازمان آن را به عنوان یک فرهنگ جدید بر بستر مدیریت برند ، قبول نموده و بر اساس آن رفتار نمایند. برندینگ داخلی به دنبال ایجاد فرهنگ برای کارکنان و کارفرمایان است.

همانطور که گفته شد ، برندینگ داخلی کاملا به دنبال فرهنگ سازی است. برندینگ ، عملیاتی است که باید از درون به بیرون انجام شود. به این معنا که از برندینگ داخلی به برندینگ خارجی باید حرکت نماییم.

تصور اینکه فعالیت برندینگ در خارج از مجموعه انجام میشود و سپس یک برند کاملا داریم ، این تصور خام است.

با توجه به استراتژی اینترنال برندینگ ، باید ذهن و تفکر هریک از کارکنان را دوباره برنامه ریزی نمایید و بعد آن در خارج از سازمان به صورت عینی نشان دهیم. آموزش نقش بسیار حیاتی و مهم در فرهنگ سازی و برندینگ داخلی دارد .

آموزش باید از مدیران و کارکنان شروع و به سایر نیروهای سازمان گسترش باید. نقش آموزش در برندینگ داخلی هر نوع سازمانی بسیار مهم است اما در شرکتهای خدماتی بسیار بیشتر به چشم می آید .

در این چنین سازمانهایی “خدمت به مشتری” دقیقا آموزش خدمت به مشتری ، علاوه بر نحوه خدمت رسانی به مشتری به دنبال تزریق اینترنال برندینگ بر پیکره نیروی انسانی سازمان است.

ساخت و نگهداری یک نام تجاری قوی از داخل سازمان شروع میشود. باید اطمینان حاصل شود که هم کارمندان شما و هم تیم اجرایی ، در خصوص تصمیمات مدیریت عالی سازمان در حوزه برندینگ ، اطلاعات و انگیزه کافی برای انجام وظایف مطابق با برنامه را داشته باشند .

این تطابق همان هماهنگی درون سازمانی است که معمولا به عنوان همسازی یا همترازی برندسازی داخلی شناخته می شود.

اینترنال برندینگ

مشاوره برندینگ / مشاوره برندسازی

5/5 - (25 امتیاز)