انواع کمپین بازاریابی

همه ما می خواهیم کمپین های بازاریابی ما بیشترین تأثیر ممکن را داشته باشد و در بین مخاطبان ما طنین انداز شود. با یک کمپین ی و بازاریابی منفرد که شامل کانال‌ها و انواع می‌شود، جلب علاقه مخاطبان اصلی نیاز به سنگین‌تری از تیم خلاق نسبت به قبل دارد.

انواع کمپین تبلیغاتی برندسازی بازاریابی

با وجود کارهای خلاقانه بسیار لازم برای راه اندازی یک کمپین، انتخاب نوع مناسب کمپین بازاریابی از همان ابتدا برای تخصیص عاقلانه منابع خلاق ضروری است.

در این مقاله به تعریف مولفه هایی می پردازیم که باعث موفقیت یک کمپین می شوند و 14 نوع کمپین بازاریابی موفق را که امروزه در بازار رایج هستند به اشتراک می گذاریم.

برای ایده‌های جدید برای ایجاد کمپین‌های نوآورانه که از طریق چندین کانال به مخاطبان شما برسد و تیم خلاق شما را الهام بخشد، بخوانید.

اجزای یک کمپین بازاریابی موفق

به استثنای کمپین‌های آگاهی (که معمولاً شامل پیشنهاد نمی‌شوند)، کمپین‌های بازاریابی موفق شامل اجزای زیر است:

یک نتیجه کاملاً مشخص: کمپین ها همه با یک نتیجه کاملاً تعریف شده شروع می شوند. آیا می خواهید محصول جدیدی بید؟ به مشتریان فعلی خود بگویید که بخشی از خدمات شما تغییر کرده است؟ دنبال کنندگان بیشتری در فیس بوک یا TikTok به دست آورید؟ اینها نمونه هایی از اهداف قابل اندازه گیری برای کمپین های بازاریابی هستند.

یک مخاطب: آیا برای مشتریان فعلی تبلیغ می کنید؟ یا در تلاش برای جذب افراد جدید هستید؟ مخاطبان هدف کمپین بازاریابی شما بر همه چیز از هدف گرفته تا پیام رسانی و کانال های خلاقانه استفاده شده در کمپین تأثیر خواهند گذاشت.

یک پیشنهاد: می‌خواهید مخاطبانتان هنگام تعامل با محتوای خلاقانه‌تان چه نوع اقدامی انجام دهند؟ آیا از آنها دعوت می کنید تا در یک وبینار ثبت نام کنند؟ آزمایش محصول رایگان؟ پیشنهاد یا اقدام مشخص می کند که محتوای کمپین بازاریابی شما چگونه با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند و در نهایت چگونه محتوای خلاقانه شما در کمپین تولید می شود.

یک پیام واضح: آیا محصولی را می فروشید؟ ایجاد آگاهی از ؟ دادن مقداری رایگان؟ تصمیم گیری در مورد یک پیام واضح و حفظ آن پیام در تمام دارایی های ایجاد شده در یک کمپین بازاریابی برای موفقیت آن ضروری است.

اکنون که اصول کمپین های بازاریابی را می دانید، بیایید به نمونه هایی نگاه کنیم که ممکن است هنگام ایجاد کمپین بعدی الهام بخش شما باشند.

14 نوع کمپین بازاریابی

یکی از مهمترین تصمیمات در هنگام توسعه یک کمپین بازاریابی، تصمیم گیری در مورد نوع کمپینی است که می خواهید اجرا کنید.

نوع مناسب کمپین بازاریابی، کمپینی است که از هدف شما پشتیبانی می کند و برای پلتفرمی که مخاطبان هدف شما از آن استفاده می کنند، کار می کند.

در اینجا 14 نوع کمپین بازاریابی وجود دارد:

  1. کمپین آگاهی از برند
  2. کمپین تغییر نام تجاری
  3. کمپین بازاریابی موتورهای جستجو
  4. کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی
  5. کمپین بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC).
  6. کمپین بازاریابی ایمیلی
  7. کمپین روابط عمومی
  8. کمپین معرفی محصول
  9. کمپین بازاریابی ارجاعی
  10. کمپین سئو
  11. کمپین بازاریابی شریک
  12. کمپین بازاریابی مکالمه ای
  13. کمپین اینفلوئنسر
  14. کمپین بازاریابی ویدیویی

بیایید ببینیم که چه چیزی هر یک را خاص می کند.

کمپین آگاهی از برند

یک کمپین آگاهی از برند فقط یک هدف دارد: انتشار کلمه در مورد اینکه چه کسی هستید و چه می کنید.

هدف کمپین باید فراتر از شناخت برند یا لوگو باشد. کمپین شما باید آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد و چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند، بیان کند. بسیاری از موفق ترین کمپین های آگاهی از برند نیز ارزش های یک شرکت را منتقل می کنند.

اگر کمپین شما موفقیت آمیز باشد، دفعه بعد که شخص با نام تجاری شما در تماس باشد، نه تنها می داند که شما چه چیزی را می فروشید، بلکه می دانند که در مورد چه چیزی هستید.

مثال: Anheuser-Busch
یکی از نمونه های مورد علاقه ما از کمپین های اخیر آگاهی از برند، از Anheuser-Busch است.

این کارخانه ماالشعیر سازی! مرکز تولید خود را برای تولید ضدعفونی کننده دست در طول همه گیری COVID-19 تغییر داد. اینکه آیا کارخانه قصد داشت تغییر موقت در تولید را برای افزایش شهرت برند خود داشته باشد، مشخص نیست، اما یک چیز مسلم است: این کار را انجام داد.

پس از اینکه کارخانه ماالشعیر سازی شروع به ساخت ضد عفونی کننده دست کرد، شبکه های خبری و روزنامه های سراسر کشور این ماجرا را دریافت کردند.

این شرکت در پاسخ به توجه رسانه ها تاکید کرد که آنها برای کمک در آنجا هستند.

یکی از سخنگویان شرکت در آن زمان گفت: “جوامع و مردم ما به طرز باورنکردنی انعطاف پذیر هستند.” با ارائه منابع به کسانی که در خط مقدم هستند، ما متعهد هستیم که سهم خود را برای حمایت از افرادی در سراسر کشور انجام دهیم که واقعاً بهترین روحیه آمریکایی را نشان می دهند.

این یک درخشان بود که ارزش های Anheuser-Busch را نشان داد و به میلیون ها مصرف کننده آمریکایی رسید.

دفعه بعد که مشتری Anheuser-Busch را در قفسه فروشگاهی دید، احتمالاً به یاد آورده است که چگونه شرکت در طول همه گیری همه گیر نیاز خود را برآورده کرده است.

کمپین تغییر نام تجاری

موفق ترین شرکت ها همیشه راهی برای احیای محصولات خود و حفظ مرتبط بودن پیدا می کنند.

این همان چیزی است که کمپین‌های تغییر نام تجاری به کار می‌روند: راه‌اندازی مجدد محصولات بسیار محبوب یا معرفی ارزش‌های جدید شرکت خود به مشتریان.

در هر صورت، راه اندازی یک کمپین تغییر نام تجاری باید چیزی بیش از تغییر فونت باشد. این باید یک تلاش تمام عیار برای مدرن کردن یک محصول باشد یا به مشتریان خود نشان دهید که به آرامی به سمت چیزی متفاوت می روید.

مثال: Kellogg

زمانی که Kellogg تصمیم گرفت محصولات غلات اروپایی خود را تغییر نام دهد، این مهم ترین تغییر برندی بود که این شرکت در بیش از 100 سال انجام داده بود.

هدف این کمپین ساده بود: آوردن ظاهری تمیز، تازه و مدرن به بسته‌بندی‌های غلات خود برای مطابقت با زیبایی‌شناسی بازار اروپا. قبل از تغییر نام تجاری، Kellogg هدف کمپین خود را اعلام کرد که آثار هنری جدیدی داشته باشد که “طبیعی بودن غذا و میراث داستان Kellogg را منعکس کند.”

در اینجا چیزی است که آنها به این نتیجه رسیدند:

تغییر نام تجاری موفقیت آمیز بود. پس از کمپین بازاریابی، کلوگ دریافت که 70 درصد از مشتریان یافتن غلات خود را در فروشگاه آسان‌تر می‌دانند و تغییر نام تجاری، «قصد خرید» آنها را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

کمپین بازاریابی موتورهای جستجو

هنگامی که مشتریان از موتورهای جستجو استفاده می کنند، می توانید آنها را با بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) هدف قرار دهید.

ایده این است که وقتی افراد عبارتی را جستجو می کنند یا سوالی می پرسند، می توانید آنها را با تبلیغات پولی در نتایج جستجو هدف قرار دهید.

از آنجایی که اکثر بازدیدکنندگان جدید وب‌سایت‌هایی را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا می‌کنند، راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی موتورهای جستجو راهی عالی برای هدایت مشتریان بالقوه به سایت شما است.

مثال: Upwork

Upwork یک بازار آنلاین است که مشاغل را با مشاغل آزاد مطابقت می دهد – و این شرکت با استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو، ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت می کند.

Upwork با استفاده از تبلیغات پولی، عبارات جستجوی خاص مرتبط با فریلنسری را برای دریافت کلیک مورد هدف قرار می دهد. برای مثال، اگر «بهترین فریلنسر» را در جستجو می‌کنید، Upwork در بالاترین جایگاه نتایج جستجوی سایت ظاهر می‌شود.

این یک استراتژی ساده و موثر است: Upwork “کیفیت بی نظیر” و استعدادهای با رتبه برتر خود را که آماده هستند، ارتقا می دهد. همچنین پیوندهای افزونه سایت جس

کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی

می توانید از کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی برای دسترسی به افراد در فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام، توییتر و حتی لینکدین استفاده کنید.

فراتر از انتخاب پلتفرم هایی که قرار است برای کمپین بازاریابی استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا محتوا را به صورت ارگانیک (رایگان) منتشر کنید، از تبلیغات پولی استفاده کنید یا هر دو.

کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی می توانند طیف گسترده ای از اهداف مختلف را پشتیبانی کنند. آن‌ها می‌توانند به شما در ایجاد آگاهی از برند، هدف‌گیری مجدد بازدیدکنندگانی که از وب‌سایت شما برگشته‌اند، یا حتی تشویق مشتریان برای تکمیل یک معامله سبد خرید رها شده کمک کنند.

مثال: سیاره تناسب اندام

Planet Fitness نمونه عالی دیگری از شرکتی است که همه گیری COVID-19 را به یک فرصت بازاریابی تبدیل کرد.

این شرکت به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سالن‌های ورزشی در آمریکا، مجبور شد در طول تعطیلی‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر، مدل کسب‌وکار خود را بازنگری کند. Planet Fitness شروع به ارائه کلاس های روزانه در فیس بوک Livestream کرد تا به پایگاه مشتریان خود انگیزه دهد و افراد جدید را برای پیوستن به باشگاه خود ترغیب کند.

تجوگر را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد پلت فرم و شروع فوری استخدام ارائه می دهد. این کمپین یک نمونه عالی از تطبیق هدف جستجو با تبلیغات موتور جستجوی پولی برای کمک به افزایش ترافیک به یک وب سایت است.

این کمپین مورد توجه مخاطبان Planet Fitness قرار گرفت. هر ویدیوی رایگان هزاران بازدید داشت و دنبال کنندگان Planet Fitness نظرات تحسین برانگیزی درباره کلاس های از راه دور نوشتند:

این کمپین نه تنها مخاطبان Planet Fitness را تا بازگشایی مجدد سالن‌های ورزشی آن‌ها درگیر نگه داشت، بلکه احتمالاً بخش کاملاً جدیدی از مشتریان را نیز جذب کرده است!

کمپین بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

کمپین های بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مخاطبان شرکت را به ایجاد محتوا دعوت می کنند، به جای ایجاد محتوای داخلی.

دلیل آن ساده است: گاهی اوقات مخاطبان شما اگر فکر کنند می‌خواهید چیزی را به آنها بفروشید خاموش می‌شوند. با این حال، اگر دوست یا همکار آنها در حال صحبت کردن باشد، به احتمال زیاد با محتوا درگیر خواهند شد.

این نوع کمپین بازاریابی می تواند اعتماد کمپین را افزایش دهد زیرا محتوا از یک منبع مرتبط – یعنی خود کاربران – می آید.

مثال: انجمن ALS

  • چالش سطل یخ ALS را به خاطر دارید؟

این چالش مانند آتش در رسانه های اجتماعی گسترش یافت. داده های فیس بوک نشان می دهد که ویدیوهای درگیر در این چالش 10 میلیارد بازدید از بیش از 440 میلیون نفر به دست آورده است.

و دلیل محبوبیت آن چیست؟ مردم، نه برندها، ویدیوها را ایجاد کردند.

انجمن ALS این کمپین را برای گسترش آگاهی در مورد بیماری عصبی و جمع آوری پول راه اندازی کرد. رقم نهایی موفقیت کمپین را ثابت می کند – افزایش تقریباً 2000٪ در کمک های مالی به انجمن ALS!

کمپین بازاریابی ایمیلی

کمپین های بازاریابی ایمیلی یکی از محبوب ترین ابزارها در جعبه ابزار یک بازاریاب است.

دستیابی به مشتریان (و مشتریان بالقوه) از طریق ایمیل هنوز هم یکی از بهترین راه‌های ارتباط با آنهاست، زیرا 90 درصد بزرگسالان و در کمال تعجب، بیش از 70 درصد نوجوانان به طور مرتب از ایمیل استفاده می‌کنند.

راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی به شرکت شما این فرصت را می‌دهد که در صندوق ورودی خود با افراد یک به یک صحبت کند و آنها را تشویق کند تا آخرین محصول شما را ببینند، یا حتی آنها را در جریان رویدادها قرار دهند.

مثال: صدقه: آب

خیریه: آب از ایمیل برای برقراری ارتباط منظم با مخاطبان خود و ارائه گزارش های پیشرفت استفاده می کند.

این ایمیل‌ها شامل تفکیک‌های دقیقی از نحوه خرج کمک‌های خیریه، پروژه‌هایی که در حال انجام هستند، و شامل یک فرم بازخورد است که گیرندگان را تشویق می‌کند تا درگیر شوند.

کمپین روابط عمومی

کمپین‌های روابط عمومی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا در مورد یک رویداد یا معرفی محصول صحبت کنند.

ایده این است که با راه‌اندازی یک کمپین روابط عمومی، پیام شما به مخاطبان بیشتری برسد و سپس آن‌ها را منتقل کنند. البته هدف نهایی این نوع کمپین ها جلب توجه مخاطب دیگر است: رسانه ها.

کمپین مناسب زاویه‌ای خبرساز خواهد داشت که سازمان‌های ای می‌توانند آن را به یک داستان تبدیل کنند و حتی سر و صدای بیشتری در اطراف اطلاعیه شما ایجاد کنند.

مثال: کارلسبرگ

در اینجا یکی دیگر از موارد مورد علاقه کمپین بازاریابی COVID-19 ما از Carlsberg دانمارک است.

برای بالا نگه داشتن روحیه عمومی در طول قرنطینه، کارخانه آبجوسازی کمپین خود را با نام «Adopt a Keg» راه‌اندازی کرد و از مردم دعوت کرد آبجوی کارلسبرگ را که در یک مغازه خریداری کرده بودند اسکن کنند.

هنگامی که مشتریان چهار قوطی آبجو Carlsberg را خریدند و اسکن کردند، “بشکه مجازی” خود را پر کردند و واجد شرایط دریافت جایزه شدند: دو آبجو Carlsberg زمانی که بارها و رستوران ها بازگشایی شدند.

این کمپین آنقدر موفق بود که کارلسبرگ آن را به چهار بازار دیگر گسترش داد.

کمپین معرفی محصول

عرضه محصول نقش مهمی در موفقیت هر انتشار جدید شرکت دارد.

درست کردن کمپین راه اندازی محصول به معنای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و ایجاد سر و صدای کافی در مورد پیشنهادتان است تا مردم را هیجان زده کند. با توجه به اینکه بیش از سه پنجم مردم از راه اندازی محصولات اخیر بی اطلاع هستند، می توان گفت که کمپین های راه اندازی محصول یک ضرورت هستند.

مثال: رابینهود

زمانی که Robinhood اپلیکیشن معاملات سهام خود را راه اندازی کرد، مخاطبان خود را ماه ها منتظر گذاشت تا طعم محصول را بچشند.

بله، بیش از 1 میلیون نفر برای دسترسی سریع به محصول رابینهود در صف منتظر ماندند.

محصولات Robinhood دسترسی زودهنگام دارند

پیام ساده بود: دسترسی زودهنگام به محصولی داشته باشید که 0 دلار کمیسیون برای معاملات سهام از شما دریافت می کند.

اما این پیشنهاد بود که برنده واقعی راه اندازی بود. برای دسترسی، مردم باید محصول را انتخاب می کردند. اگر می‌خواهید جلوتر از خط بپرید، می‌توانید با دعوت از دوستان خود نیز برای شرکت در آن شرکت کنید.

این استراتژی علاقه زیادی به محصول ایجاد کرد و به رابینهود کمک کرد تا یک عرضه موفق داشته باشد.

کمپین بازاریابی ارجاعی

برنامه های ارجاع به مشتریان شما بهترین های هر دو دنیا را می دهد: آنها می توانند محصولی را که دوست دارند به دوستان و خانواده خود توصیه کنند و برای تلاش آنها پاداش دریافت کنند.

موفقیت برنامه های بازاریابی ارجاعی به این دلیل است که مردم برای توصیه های محصول به دوستان و خانواده خود بسیار بیشتر از شرکت ها اعتماد دارند – از هر 10 مشتری 9 نفر به توصیه های همتایان خود اعتماد می کنند و 83٪ از مردم می گویند اگر دوست یا یکی از اعضای خانواده چیزی را توصیه کند. برای آنها، آنها به احتمال زیاد آن را خریداری می کنند.

ایجاد یک برنامه بازاریابی ارجاع موفق می تواند به شرکت شما کمک کند تا به مخاطبانی دست یابد که آماده هستند به شما فرصت دهند. کمپین های بازاریابی ارجاعی سابقه قوی دارند. شرکت هایی مانند اوبر، گوگل، آمازون پرایم و Airbnb از آنها برای ایجاد پایگاه های مشتریان خود استفاده کرده اند.

مثال: Lyft

Lyft یک شرکت اشتراکی است که یک کمپین بازاریابی ارجاعی ساده و در عین حال موفق را بر اساس مشوق های نقدی راه اندازی کرد.

Lyft برای کاربران خود یک کد ارجاع منحصربفرد ارسال کرد و آنها را تشویق کرد تا از دوستان خود دعوت کنند تا این را با یک سواری با تخفیف امتحان کنند:

برنامه بازاریابی ارجاع موفقیت آمیز بود، با افزایش 28 درصدی در میانگین سفرهای ماهانه، و افزایش قابل توجه مشتریانی که از پاداش های خود پول نقد می کردند:

کمپین سئو

کمپین های بهینه سازی موتورهای جستجو به افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک با استفاده از هدف جستجو، کلمات کلیدی و محتوا کمک می کند.

شما باید عناصری مانند عناوین، ابرداده ها و کلمات کلیدی را بهینه کنید تا محتوای خود را در یک موتور جستجو رتبه بندی کنید. اعتبار دامنه، سرعت بارگذاری صفحه و سایر عوامل نیز بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد.

مثال: OVME

OVME یک عمل زیبایی شناسی پزشکی است که از یک کمپین SEO برای هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت خود استفاده می کند.

این شرکت روی ساده‌سازی وب‌سایت خود و بهینه‌سازی عناوین، تگ‌های جایگزین، نشانه‌گذاری طرحواره، محتوای صفحه و ابرداده‌ها برای گنجاندن کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه ممکن است در جست‌وجوهای جستجو استفاده کنند، تمرکز کرد.

در عرض سه ماه، OVME شاهد افزایش 10 درصدی در ترافیک وب سایت ارگانیک بود و رزرو آنلاین آنها بیش از 1000 درصد افزایش یافت.

ایجاد تغییرات ساده سئو در وب سایت شما می تواند به طور چشمگیری تعداد افرادی را که در آن قرار می گیرند و در نهایت تعداد تبدیل ها را افزایش دهد.

کمپین بازاریابی شریک

گاهی اوقات، محصولات به صورت جفت بهتر به فروش می رسند.

در کمپین های بازاریابی شریک، دو شرکت غیررقیب با هم متحد می شوند و یک محصول یا خدمات را برای مخاطبان هدف مشابهی تبلیغ می کنند. ایده این است که هر دو برند می توانند از پایگاه مشتریان موجود یکدیگر بهره مند شوند و برخی متقاطع ها رخ خواهد داد.

مثال: Apple + Mastercard
هنگامی که اپل Apple Pay را منتشر کرد، امیدوار بود که روش خرید محصولات را تغییر دهد – به جای استفاده از کارت اعتباری، آنها فقط می توانند از تلفن خود استفاده کنند.

با این حال، شرکت فناوری پرداخت نداشت، بنابراین باید با یک شرکت کارت اعتباری موجود شریک شود. بنابراین، این کار را انجام داد. Mastercard در Apple Pay ثبت نام کرد و اولین شرکتی بود که مشتریان خود را قادر می‌سازد تا با استفاده از تلفن یا Apple Watch پرداخت کنند.

مسترکارت با Apple Pay که پرداخت با ساعت را نشان می دهد

این یک مثال عالی از کمپین بازاریابی مشارکتی است که به درستی انجام شده است: شرکت ها محصول مشابهی را نمی فروشند، اما از طریق همکاری با یکدیگر، روشی انقلابی برای خرید ایجاد کردند.

کمپین بازاریابی مکالمه

هدف کمپین های بازاریابی مکالمه تعامل با بازدیدکنندگان وب سایت با استفاده از رویکرد شخصی تر است.

به جای اینکه از مشتریان خود بخواهید به شما ایمیل بزنند یا با یک خط پشتیبانی مشتری تماس بگیرند، بازاریابی مکالمه ای با استفاده از مکالمات خودکار، چت زنده یا ترکیبی از این روش ها با بازدیدکنندگان در زمان واقعی درگیر می شود.

کمپین های بازاریابی مکالمه به شرکت شما فرصتی برای تعامل با بازدیدکنندگان در مقیاس و در سطح انسانی می دهد.

مثال: JivoChat

نمونه ای از نحوه عملکرد بازاریابی محاوره ای از JivoChat، یک پیام رسان تجاری همه کاناله آمده است.

مشتریان JivoChat از پیام‌رسان تجاری برای تعامل با مخاطبان هدف خود در بسیاری از کانال‌های دیجیتال مختلف استفاده می‌کنند: چت زنده، ربات‌های چت، فیس‌بوک مسنجر، واتس‌اپ، چت تجاری اپل و غیره.

اگر یک شرکت از JivoChat استفاده می کند، نمونه ای از آنچه بازدیدکنندگان وب سایت می بینند، در اینجا آمده است:

JivoChat با استفاده از محرک‌های رفتاری، بازدیدکنندگان سایت را فعالانه با پیام‌های شخصی‌سازی شده درگیر می‌کند و این کار را در مقیاس در کانال‌های مختلف انجام می‌دهد.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر مانند کمپین های بازاریابی ارجاعی توربوشارژ هستند.

به جای اینکه از مشتریان خود بخواهید محصول شما را به خانواده و دوستان خود ارجاع دهند، یک اینفلوئنسر محبوب رسانه های اجتماعی یا نویسنده وبلاگ را درگیر می کنید تا محصول شما را توصیه کند. اگر کمپین موفقیت آمیز باشد، به طور بالقوه می توانید نام تجاری خود را به هزاران (یا میلیون ها) نفر جدید معرفی کنید.

مثال: Chase/US Open

پس از بیش از سه دهه حمایت از US Open، چیس تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی را برای مسابقات 2016 امتحان کند.

برای اینکه بینندگان تجربه‌ای صمیمی‌تر داشته باشند، چیس با یکی از محبوب‌ترین تنیس‌بازان مردان در آن زمان، اندی رادیک، شریک شد. کمپین اینفلوئنسر ساده بود: رادیک طرفداران زیادی داشت و با تماشای بازی‌ها، نظر دادن زنده و میزبانی جلسات پرسش و پاسخ با طرفداران، آنها (و دیگران) را درگیر می‌کرد. رادیک در پست‌های خود چیس را تگ کرد و باعث افزایش در معرض دید این برند شد.

نتایج آنی بود. بیش از 2.5 میلیون نفر برنامه های رادیک را در طول مسابقات تماشا کردند.

کمپین بازاریابی ویدئویی

با 2 میلیارد نفر که هر ماه ویدیوها را در یوتیوب تماشا می کنند، کمپین های بازاریابی ویدیویی ابزار قدرتمندی است که هر بازاریاب باید از آن استفاده کند.

مانند بسیاری دیگر از انواع کمپین موجود در لیست ما، بازاریابی ویدیویی می تواند چندین هدف را پشتیبانی کند، از ایجاد آگاهی از برند گرفته تا فروش محصولات. با این حال، زیبایی کمپین های بازاریابی ویدیویی سادگی آنهاست: آنها راهی را به مخاطب شما می دهند تا محتوای شما را به راحتی هضم کند، بدون خواندن یا پیمایش در میان اطلاعات زیاد.

مثال: باشگاه اصلاح میلیون دلاری

اگر کمپین بازاریابی ویدیویی نمادین باشگاه Shave میلیون دلاری را ندیده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است.

این شرکت این کمپین را راه اندازی کرد تا اشتراک ارزان قیمت ریش تراش خود را به مردانی بفروشد که از نظر مالک «از انحصار ریش تراش خسته شده بودند». آنها تصمیم گرفتند پیام خود را در یک کلیپ 90 ثانیه ای برسانند:

این ویدیو مملو از شوخی در سال 2012 منتشر شد و بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد. ظرف 48 ساعت، این شرکت بیش از 12000 سفارش دریافت کرد. چهار سال بعد، Million Dollar Shave Club به قیمت یک میلیارد دلار فروخته شد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *