روش نوین آموزش مدیریت اجرایی MBA

در انگلیس؛ استرالیا و آمریکا روش Interactive System Productivity Facility : ISPF از سوی بخش خصوصی در حوزه آموزش مورد توجه قرار گرفته است. در این روش دروس تئوری و تحقیقات محض حذف و تمام مطالب به صورت تعاملی و بردی تدریس شده و سیستم آموزشی خود را با تغییرات پیرامون خود در سطح جهانی همراه می‌سازد. بیشترین کاربرد این نوع تدریس در دروس اقتصاد و یت و به ویژه اجرایی MBA به چشم می‌خورد و مؤسسات آموزشی خصوصی بر روی ان سرمایه گذاری فراوانی انجام داده‌اند.

روش نوین آموزش مدیریت MBA در دانشکده های مدیریت از طریق ISPF

این واژه اولین بار توسط شرکت  IBM در حوزه کامپیوتر مطرح و اکنون در حوزه آموزش بکار گرفته می‌شود.

برای مثال در مؤسسات آموزشی مدیریت MBA که بر این نوع سیستم خود را تعهد نموده‌اند، همواره تغییرات موجود در دنیای تجارت را زیر نظر داشته و خود را به منابع درسی محدود نمی‌سازند. دانشجویان این مؤسسات باید برای برخی مؤسسات بزرگ به صورت پاره وقت کار نموده تا مبحثی را کاملاً آموخته و از همان مرکز تایید دریافت تا بتوانند در آزمون پایان دوره شرکت نمایند.

در تمامی سطوح اموزشی این تغییرات جاری بوده و تا جایی پیش می‌روند که ممکن است تمام دروس یک ترم به طور کلی تغییر نموده و یا تعدیل شود. در آزمون پایان دوره، یک کیس مورد به دانشجو داده می‌شود تا در مدت زمانی 2 ساعت آن را در حداقل 1500 لغت تشریح نموده و در آخر پیش بینی خود را در مورد ان کیس خاص برای سه تا شش ماه آینده در 200 لغت بیان نماید.

در پایان آزمون نیز از 100 نمره 25 نمره فرد در نزد استاد خواهد ماند و اگر بعد از سه تا شش ماه (بنا بر تشخیص و اعلام سازمان مذکور)، پیش بینی فرد نسبت به کیس درست باشد، نسبت به میزان دقت آن پیش بینی، نمره ای دریافت خواهد نمود و صد البته اگر خیلی به نتایج واقعی نزدیک باشد، شرایط حتی کمک مالی از سوی آن سازمان برای ان فرد فراهم خواهد بود.

در حال حاضر در دانشکده مدیریت دانشگاه‌هاروارد،ییل،لندن، نیوکسل استرالیا، سیتی لندن و اخیرا در ویکتوریای نیوزیلند از این سیستم به بهترین شکل استفاده می‌گردد.

5/5 - (5 امتیاز)