Building a in the

ینگ در (دنیای مجازی)

یک برند در هسته خود دو نقش اساسی برای مصرف کننده (مخاطب) دارد.

اول به عنوان یک منبع ارزش برای اعتمادسازی است که انتقال صحیح اعتبار، کیفیت و باورهای شرکت به مخاطب را تضمین می کند. به عنوان مثال، نایک یک برند قدرتمند و قابل اعتماد دارد. اگر کفش نایکی که من خریدم ، مشکلی داشته باشد، من به آن برند اعتماد دارم و مطمئن هستم که حتما دلیلی موجهی برای آن و راه حلی مناسبی توسط شرکت ارائه خواهد شد.

دوم، برند به دنبال ابراز خود ، معرفی خویشتن یا خود سیگنال دهی است. یک برند با دیگران ارتباط برقرار میکند و شیوه دیده شدنش توسط دیگران را انتخاب و اجرا میکند.

قرن‌ها پیش، رایج‌ بود که افراد به صورت شخصی یک «برند» باشند. کل عباس نعلبند، سازنده محلی نعل اسب بود. او خودش یک برند بود، نه یک شرکت.

برند و برندینگ در متاورس

برندینگ و برندسازی در متاورس

امروزه جهان گسترده تر شده است و برندها این نقش حیاتی را با گسترش تجارت فراتر از مرزها بر عهده گرفته اند.

با این حال، در متاورس، بعید است که کفش‌های کتانی دیجیتالی شما مشکلی داشته باشند، بنابراین اهمیت مؤلفه خود بیانگر بودن برند (خود سیگنال دهی) بیش از هر چیز دیگری تقویت می‌شود. در حالی که هنوز عناصری از اعتماد وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، مانند طول عمر و تداوم ارزش‌ها، در متاورس به توانایی بازاریابان برای زنده کردن نام تجاری خود به روشی خاص در یک محیط خاص بستگی دارد.

قدرت سیگنال دهی برند دقیقاً معنا و برداشت شخصی و خاص یک فرد از برند است. این قدرت در هنگام نمایش دیجیتالی یک برند به طور تصاعدی رشد خواهد کرد. مشابه تغییر ذهنی که هنگام گذار بازاریابان از کاتالوگ کاغذی به تجارت الکترونیک و در نهایت به تجارت در هر نقطه رخ داد، برندسازی و در متاورس مستلزم تغییر اساسی در رویکرد آنها است.

تطبیق استراتژی های برندسازی برای متاورس

با تاکید بر سطح جدیدی از اهمیت بر تصویر برند، برندها باید شخصیت برند، ارزش‌های اصلی و موضع خود را در مورد مسائل اجتماعی (در صورت تمایل به انجام این ) به وضوح بیش از همیشه تعریف کنند.

همه چیز بودن برای هرکسی، حکم اعدام برای یک برند است. همه چیز بودن در محیطی که “خود سیگنال دهی” دلیل اصلی مالکیت برند است، خود سیگنال دهی ، بی معنا و غیرممکن می شود.

جالب اینجاست که “کیفیت در زندگی واقعی” همچنان در زندگی متاورسی مهم است.

به عقیده دکترسیدرضاحسینی  :

زندگی متاورسی در شروع وب 0.3 ، به صورت موازی با زندگی واقعی پیش میرود و به عنوان یک مکمل ، حداکثر سهم 20% از زندگی ما را به خود اختصاص خواهد داد. کم کم با افزایش ضریب رسوخ ، دنیای متاورس به صورت موازی با زندگی واقعی جایگاهی 50 درصدی زمان زندگی ما تصرف خواهد نمود. در زمان نه چندان دورتر، انسان بیش از 80% زندگی خود را در متاورس صرف خواهد نمود. اما این پایان داستان نیست؛ در چند دهه پس از آن ، سهم متاورس در زندگی انسان به 100% خواهد رسید ، در این حالت ، انسان و متاورس یکی شده و واقعیت ، یک مفهوم انتزاعی میشود.

اکنون ما در شروع این داستان هستیم، تعامل ما با دنیای واقعی، همچنان حداکثری است. تداعیات برندها از دنیای واقعی به سادگی وارد دنیای متاورس میشوند. بنابراین اگر خودرویی در دنیای واقعی غیرقابل اعتماد شناخته شود، مصرف‌کنندگان این مفهوم را به دنیای دیجیتال (دنیای متاورس) تعمیم می‌دهند و از آن محصول دوری می‌کنند. این به این دلیل است که همه تعاملات برند، شخصیت و تصویر برند را ایجاد می کنند، چه در دنیای فیزیکی و چه در دنیای دیجیتال رخ دهد.

تغییر تصویر برند در متاورس

چگونه برندها می‌توانند ‌های خود را در متاورس تغییر دهند تا تصویری قوی از نام تجاری ایجاد کنند که با مصرف‌کنندگان در متاورس جلوه پیدا کند و به مصرف کنندگان ارزش منتقل نماید ؟

برند و مخاطب خود را بشناسید:

قبل از اینکه به طور کامل به سمت تغییر تصویر برندتان بپردازید.

مدیریت برند یا مدیریت بازاریابی باید چند سوال کلیدی از خود بپرسند:

  1. نام تجاری من چیست؟
  2. ان من چه کسانی هستند؟
  3. مشتریان چه ارزشی قائل هستند؟

در بسیاری از شرکتها، شخصیت برند تعریف شده توسط مدیران با آنچه مشتری میبیند ، اغلب دو چیز بسیار متفاوت است. درک درستی از این موضوع درک روشنی از برند و مشتریان را فراهم می‌کند، که در شکل‌دهی تصویر برند و پیام‌رسانی آن در متاورس بسیار مؤثر است. همچنین راهنمایی لازم برای ایجاد هم افزایی بین یک برند و مشتریانش را فراهم می کند تا به طور دقیق مشخص شود که چه کسی هستند.

رویکرد صحیح در بازاریابی در متاورس

برای اینکه مدیر به‌عنوان حقه‌باز در متاورس تلقی نشود، باید صدا و شخصیت برند خود را در متاورس میخکوب کند.

اما چگونه؟ از طریق اصالت.

این بدان معناست که برند دیجیتال صدایی را به همراه دارد که برای پلتفرم مناسب است و «نحوه رفتار برند» در آن نوع محیط است.

این تقاضا برای تصویر برند معتبر به تجربیاتی که بازاریابان در متاورس ایجاد می کنند گسترش می یابد. آیا ترکیب یک نام تجاری در بازی‌ها، ‌ها و محتوا یا آیتم‌های دیجیتال برند باید به طور طبیعی با دنیای اطراف خود یکپارچه شود.

در مورد اقتصاد رفتاری است نه اقتصاد

بازی‌هایی مانند Fortnite به ما نشان داده‌اند که مصرف‌کنندگان به دنبال اقلام کمیاب هستند یا برای ارتقای وضعیت درک شده خود رقابت می‌کنند. این اصل کمیابی در بازی است. سایر اقتصادهای رفتاری، مانند لنگر انداختن و ضرر گریزی، به همان اندازه که در دنیای فیزیکی کار می‌کنند، در متاورس هم قوی عمل می‌کنند.

از آنجایی که سیگنالینگ در آینده نقش مهمی در استراتژی برندسازی بازاریابان ایفا می کند، برندها باید درک تخصصی از نحوه تفکر، رفتار و واکنش مردم به نشانه ها و سیگنال ها داشته باشند.

با در نظر گرفتن این ملاحظات، بازاریابان می‌توانند یک استراتژی برندینگ ایجاد کنند که ارتباط عمیق‌تری با مشتریان برقرار می‌کند و تمایل مشتریان به ارزش، جامعه و تجربیات را در متاورس برآورده می‌کند. با این حال، مهم ترین عنصری که بازاریابان باید از آن استقبال کنند، آزمایش است.

متاورس هنوز به طور کامل به اینجا نرسیده است، و به بازاریابان زمان کافی می دهد تا استراتژی برندسازی خود را به طور کامل بررسی کنند و رویکردهای جدید را آزمایش کنند، به طرز شگفت انگیزی بخورند و تکنیک خود را کامل کنند.

تجارت الکترونیک E-COMMERCE در حال تبدیل شدن به تجارت من I-COMMERCE

برخی از موفق‌ترین برندها و کارآفرینان فراتر از تجارت الکترونیکی به تجارت الکترونیکی من یا تجارت فراگیر رفته‌اند – معاملاتی که بر اساس تعاملات عمیق‌تر کاربران در این محیط دیجیتال جدید انجام می‌شود.

نمونه ای از نمایشگاه باغ گوچی در Roblox به مدت دو هفته در ماه مه 2021 را در نظر بگیرید. باغ های گوچی شکل اتاق های مختلفی بودند. به محض ورود به آنها، آواتار بازدیدکنندگان تبدیل به مانکن های خنثی و بی لباسی شدند که نیاز به پوشش داشتند.

بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات مجازی گوچی را بخرند تا آواتارهای خود را تزئین کنند. تقاضا برای محصولات گوچی به حدی بود که یک کیسه دیجیتال زنبور دوزی که در ابتدا به قیمت 475 Robux (حدود 6 دلار) فروخته می شد، به قیمت 350000 Robux (حدود 4115 دلار) فروخته شد. این حدود 800 دلار بیشتر از هزینه کیف در دنیای واقعی است.

آیا محبوب بود؟ از 19.9 میلیون بازدید کننده ای که یک سفر مجازی انجام داده اند بپرسید.

مشاور برندسازی

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *