متاورس (فرا جهت – فراجهان ) Metaverse Marketing متاورژن

برخی از بزرگترین برندها در حال حاضر شروع به ادغام و تثبیت حضور دیجیتالی خود در متاورس کرده اند. اما بازاریابی متاورس – متاورس مارکتینگ با خود چه چیزهایی را همراه دارد؟

روش های سنتی بازاریابی دیگر کافی نیستند. شیوه های بازاریابی در حال تغییر است و آنها باید با دنیای جدید سازگار شوند. بازاریابی Metaverse (متاورس ) به مشاغل و ها فرصتی برای ورود به بازار جهانی ارائه می دهد. برخی از بزرگترین برندهای جهان در حال حاضر شروع به ادغام و تثبیت حضور دیجیتال خود در متاورس کرده اند.

اما متاورس مارکتینگ با خود چه چیزهایی را همراه دارد؟ بیایید همه چیز را در مورد بازاریابی متاورس از مزایا گرفته تا تمام چالش هایی که افراد و مشاغل در آینده با آن مواجه خواهند شد، بررسی نماییم.

Metaverse Marketing بازاریابی متاورس مارکتینگ

بازاریابی متاورس چیست؟

آیا تا به حال به دنبال فرصتی برای کشف یک دنیای کاملا جدید بوده اید؟ دنیایی را تصور کنید که در آن نسخه‌ای از شما می‌تواند به هر کجا که می‌خواهد برود و هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد، بدون محدودیت‌های دنیای واقعی.

در این دنیا می‌توانید کار کنید، با دیگران ملاقات کنید، چیزهایی داشته باشید، چیزهایی بید و چیزهایی بخرید، بخشی از تجربیات کاملاً جدید باشید یا از تجربیاتی لذت ببرید که قبلاً هرگز ممکن نبوده است.

حال، اگر به شما بگوییم که بزرگ‌ترین غول‌های فناوری در حال حاضر تلاش می‌کنند تا این دنیا را به واقعیت جدید شما تبدیل کنند، چه؟

متاورس Metaverse، روزی روزگاری، چیزهای علمی-تخیلی است که قرار است اتفاق بزرگ بعدی باشد!

کلمه “متاورس” توسط نیل استفنسون در کتاب علمی تخیلی خود که در سال 1992 به نام سقوط برفی منتشر شد، پیشنهاد شد.

در این کتاب، او یک جهان مجازی سه بعدی را توصیف می کند که در آن انسان ها با یکدیگر و عوامل نرم افزاری به عنوان آواتار در تعامل هستند.

در نیمه دوم سال 2021، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، چشم انداز خود را برای آینده غول رسانه های اجتماعی مطرح کرد و تأکید شرکت بر متاورس را به شکل رسمی قرار داد.

به گفته زاکربرگ: «ما معتقدیم که متاورس جانشین اینترنت خواهد بود، ما می‌توانیم احساس حضور داشته باشیم – مثل اینکه در کنار مردم هستیم، مهم نیست واقعا چقدر از هم دور هستیم.» به همین ترتیب، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری سعی در ایجاد نسخه رسمی متاورس با استفاده از دستگاه‌های مختلفی دارند که در هر خانه در دسترس خواهد بود و در هر مکان و هر زمان به آن دسترسی خواهید داشت.

با توجه به همه اینها، برندهای بیشتر و بیشتری به سرعت متوجه می شوند که بهترین و سریع ترین راه برای دستیابی به مصرف کنندگان، دنیای متاورس است. به همین دلیل است که اصطلاح “بازاریابی متاورس” اخیراً منفجر شده است.

معنی متاورس Metaverse چیست ؟

متاورس به معنا فراجهان، فراجهت یا بدون محدودیت مرزی است

متاورژن چیست ؟

متاورژن همان متاورس است که به معنای ورژن یا نسخه ای دیگر از این جهانی مادی ما است.

بازاریابی متاورس شامل چه موارد و چه فوایدی است؟

اهمیت بازاریابی

علیرغم این واقعیت که در حال حاضر بازاریابی به عنوان یک پیوند پیچیده از رویه ها و فناوری ها شناخته می شود، همیشه اینطور نبوده است. ما می توانیم منشاء بازاریابی را به اولین تلاش های آن در فروش محصولات یا خدمات به عموم مردم ردیابی کنیم.

از آن زمان، به عنوان نیرویی که قدرت ایجاد یا شکستن یک تجارت را دارد، ظاهر شد. بازاریابی این قدرت را دارد که به همه از یک فرد گرفته تا کل کشور کمک کند. اینجاست که چرا به آن اهمیت زیادی داده می شود.

افراد زیادی در صنعت بازاریابی مشغول به کار هستند. تخمین زده می شود که بازاریابی به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی حدود 40 درصد از جمعیت جهان تأثیر می گذارد. به دلیل ظهور تولید در مقیاس بزرگ و صنعتی شدن، بازاریابی اهمیت پیدا کرده است.

بازاریابی نقش مهمی در انتقال، تجارت و تحرک کالا دارد. واسطه های مختلفی مانند عمده فروشان و خرده فروشان مسئول در دسترس قرار دادن کالاها و خدمات در اختیار مشتریان هستند. بازاریابی می تواند به طور همزمان هم برای خریداران و هم برای فروشندگان مفید باشد.

حتی فقیرترین بخش‌های جامعه نیز در نتیجه معرفی استراتژیهای بازاریابی جدید، توانسته‌اند به یک استاندارد زندگی مناسب دست یابند. این بیشتر به دلیل افزایش تولید در مقیاس بزرگ و هزینه های پایین تر برای کالاها و خدمات است. بازاریابی فعلی، در واقع، شیوه زندگی افراد را در دوران مدرن ما تغییر داده و اصلاح کرده است.

بازاریابی در زمان کنونی به یک کار بسیار دشوار و زمان بر تبدیل شده است. به عنوان یک فعالیت تخصصی جدید، در کنار تولید، برای تکمیل فعالیت قبلی پدید آمده است.

در نتیجه، تولیدکنندگان به طور فزاینده ای به فرآیندهای مختلف بازاریابی برای تعیین اینکه چه چیزی بسازند و به مصرف کنندگان بفروشند، متکی هستند. یک تولیدکننده ممکن است تولید خود را در پاسخ به شرایط بازار با استفاده از تاکتیک های بازاریابی تنظیم کند.

بازاریابی محوری است که چرخ‌های اقتصاد را در چرخش نگه می‌دارد. این صنعت که از نظر علمی سازماندهی بیشتری دارد به استحکام و ثبات اقتصاد کمک می کند. اگر به درستی به آن پرداخت نشود، قطعاً اقتصاد به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

اهمیت بازاریابی متاورس

متاورس تغییری است از تبلیغات سنتی و به سمت ایجاد تعاملات با برند که تجربه‌ای‌تر و هیجان‌انگیزتر هستند و در عین حال کمتر از آنچه اکنون در تبلیغات دیجیتال می‌بینیم، مداخله‌جویانه‌تر هستند.

حتی قبل از اینکه فیس بوک تصمیم خود را برای تغییر نام رسمی شرکت خود به متاورس و در نتیجه افزایش تمرکز بر روی متاورس اعلام کند، مدعی برترین واژه پرطرفدار در سال 2021 بود. اما پس از اعلام جهانی، آن را به متا تغییر نام داد.

علاوه بر تغییر نام فیس بوک، یادآوری دیگری است که برندها باید به سرعت عمل کنند تا از پتانسیل های Metaverse بهره ببرند، زیرا پیشرفت های فناوری در سخت افزار، نرم افزار و اتصال، تعاملات انسانی و تجربیات همه جانبه را باورپذیرتر از آنچه تصور می شد، می کند. ممکن است.

این، همراه با تغییرات رفتاری و اتکای سریع ما به دستگاه‌ها و فرم‌های دیجیتال در زندگی روزمره ما که به دلیل همه‌گیری ایجاد شده است، در را به روی فرصت‌های فراوانی برای مشارکت باز کرده است.

در سطح متافیزیکی، متاورس را می‌توان گام بعدی تکامل دیجیتالی اینترنت امروز در نظر گرفت – درست مانند اینترنت و فناوری تلفن همراه در سه دهه گذشته.

در عصر دیجیتال، استراتژی‌های قدیمی بازاریابی آنلاین و آفلاین، مانند فروشگاه‌های شاخص، بیلبوردهای عظیم و سایر هنجارهای مرسوم، به سرعت منسوخ می‌شوند. همه چیز، از تبلیغات مبتنی بر متن گرفته تا تأثیرگذاران اینستاگرام گرفته تا پلتفرم‌هایی مانند Fortnite، Twitch، Roblox و TikTok، در بین افراد در هر سنی مورد توجه قرار می‌گیرد، فرقی نمی‌کند خیلی پیر یا خیلی خیلی جوان باشند.

عبارت “در زندگی واقعی” برای کسانی که امروز تلاش می کنند با نسل بعدی مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند، اهمیت جدیدی پیدا کرده است. بازاریابی دیجیتال کنونی دیگر کافی نیست.

استراتژی های بازاریابی باید جذاب، معنادار و غوطه ور باشند تا موفق تلقی شوند. و دقیقاً به همین دلیل است که متاورس کاملاً تضمین شده است که این کار را برای مشاغل مختلف در آینده ای نه چندان دور انجام دهد.

فرصت ها در بازاریابی متاورس

اگرچه متاورس مدتی است که وجود داشته است (و برخی از برندها حتی بازاریابی متاورس را تجربه کرده اند)، قوانینی برای بازاریابی جریان اصلی برای اکثر برندها هنوز تعیین نشده است.

با توجه به اینکه فناوری‌های جدید تقریباً هر روز معرفی می‌شوند، استفاده حداکثری از بازاریابی متاورس با ایجاد برنامه‌های بازاریابی کامل هنوز کمی نامشخص است.

تنظیم این قوانین و ارائه استراتژی های مناسب ممکن است کلیدی برای ارتقای یک برند به سطح بعدی در متاورس باشد. در اینجا چند استراتژی است که در حال حاضر توسط برخی از برندها در حال انجام است.

ایجاد مکان های مجازی در دسترس

برخی از اولین وب‌سایت‌های ایجاد شده توانستند برند و کسب‌وکار خود را با حضور در آنجا به سطح بالاتری ببرند. امروزه برندها با همان فرصت اما در مقیاس بسیار بزرگتر ارائه می شوند. با استفاده از فناوری واقعیت مجازی سه بعدی، برندها اکنون این گزینه را دارند که مکان‌ها، جهان‌ها، مکان‌های مجازی کاملاً فراگیر و تعاملی را از ابتدا ایجاد کنند.

برندها می‌توانند فوراً از این مزیت در فراجهان برای ایجاد مکان‌های مجازی، جهان‌ها و فضاهایی برای برگزاری رویدادها و تجربیات استفاده کنند.

برندها همچنین می توانند با دنیای مجازی تثبیت شده همکاری کنند تا رویدادهایی را در درون خود برگزار کنند، مانند گوچی و کوکاکولا به ترتیب در Roblox, Decentraland, Fortnite همچنین اغلب مناطق جدیدی را با همکاری برندهایی مانند Marvel و Disney به نقشه اضافه می کند.

اگرچه در حال حاضر کار در حال انجام بود، این بیماری همه گیر به طور گسترده ای ایجاد فضاها و مکان های مجازی را برای پذیرایی از رویدادهایی که باید لغو می شدند و تعداد بازدیدکنندگان مورد انتظار را افزایش داد.

جمع انبوه کاربران توانستند ی سه بعدی تازه را مشاهده کنند و رویدادهایی را برخلاف آنچه که قبلاً در آن حضور داشته اند تجربه کنند.

ساده سازی مالکیت مجازی

در دنیایی که مردم هر روز زمان قابل توجهی را به صورت آنلاین سپری می‌کنند، ما شروع کرده‌ایم به ارزش بالاتری برای دارایی‌های دیجیتال و ویترینی که حقوق مالکیت مجازی را به دست می‌آورند. توکن های غیرقابل تعویض (NFT) پرکاربردترین شکل مالکیت مجازی هستند، زیرا به افراد، کسب‌وکارها و سازندگان اجازه می‌دهند این دارایی‌های مجازی را داشته باشند و آن‌ها را به دلخواه خود با دیگر نهادهای مجازی انتقال دهند.

نسخه‌های محدود NFT توسط برخی کسب‌وکارها منتشر شده است (همراه با مجموعه‌های دیگر آنها. برخی از این مشاغل شامل نام‌های برتر مانند مایکروسافت، نایک، تاکو بل، کوکاکولا، پرینگلز و مک‌دونالد می‌شوند.

NBA Top Shot پس از آن توانست بیش از 700 میلیون دلار کسب کند. آنها نسخه محدود NFT را منتشر کردند. علیرغم مزایا و منافع مالی آشکار، بسیاری از برندها نتوانسته اند به همان سطح از دست یابند زیرا اکثر آنها نمی دانند چگونه این فرآیند را انجام دهند.

خبر خوب این است که منبع باز راه‌حل‌ها باعث می‌شود برندها بتوانند در عرض چند روز شروع به ساخت NFT‌های خود کنند، اما همچنین راه‌اندازی آن‌ها را در اسرع وقت آسان‌تر می‌کنند.

استفاده از نیازهای فعلی و آینده

مردم مایلند پول زیادی برای دارایی های مجازی بپردازند، از جمله همه لوازم جانبی برای بازی در بازی، دارایی مجازی و حتی مد. اکثر کاربران مایلند تقریباً هر مبلغی را بپردازند تا آواتارهای خود را منحصر به فرد جلوه دهند و توانایی های ویژه ای را در بازی ها و برنامه های اجتماعی به آنها بدهند، همانطور که در دنیای واقعی انجام می دهند، زیرا خلاقیت و تنوع طراحی بیشتری در بازی ها و برنامه های اجتماعی پشتیبانی می شود.

ایجاد روش‌های جدید تعامل اجتماعی و اقلام پوشیدنی درون بازی بیشترین پتانسیل را برای اکثر برندها ارائه می‌کند. همکاری با بازی هایی مانند Fortnite، Roblox و League of Legends امیدوار کننده ترین فرصت ها را معرفی کرده است.

آنها از نزدیک با مصرف کنندگان و بازاریابان همکاری خواهند کرد تا چیزی را ایجاد کنند که بر روی پلتفرم های خود به ارزش گیم پلی (در یک پیشرفت طبیعی) بیفزاید (مانند زمانی که Fornite تصمیم گرفت با مرکز مد Balenciaga شریک شود.

در پلتفرم هایی با بازارهای باز، مانند Animal Crossing، Skater XL و حتی The Sims، کاربران قادر خواهند بود برای شخصیت‌های آنلاین خود پوسته‌هایی با مارک سفارشی ایجاد کنند.

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) راه‌های جدیدی برای گنجاندن مد در دنیای مجازی ایجاد کرده‌اند. AR و VR همه محدودیت‌های مد دنیای واقعی را حذف کرده‌اند، دامنه آن مطلقاً هیچ حد و مرزی نخواهد داشت.

Metaverse Marketing بازاریابی متاورس مارکتینگ VR AR

مد مجازی این قابلیت را دارد که بر مد دنیای واقعی تأثیر بگذارد و بالعکس. به این معنی که با تمرکز بر فناوری‌های AR و VR، برندهای مد می تواند سود قابل توجهی داشته باشد.

بازتعریف دنیای واقعی و سرگرمی مجازی

به طور فزاینده ای، تمایز بین تعاملات واقعی و مجازی در حال مبهم شدن است و در نتیجه انواع جدیدی از سرگرمی ها و تجربیات واقعیت مجازی همهجانبه ایجاد می شود. این تجربیات جدید امروزه اغلب توسط گروهی از مردم مشارکت می شود و به اشتراک گذاشته می شود. نتیجه همه اینها انتقال رفتار واقعی به انواع پلتفرم های دیجیتال و ایجاد واقعیت کاملاً جدید است.

شرکت های بیشتری در حال آزمایش رویدادهای زنده در این فضا هستند. برای اولین نمایش فیلم بدون پشیمانی، آمازون پرایم یک تجربه بازی واقعی را ایجاد کرد (که اولین تجربه در جهان بود).

این رویداد به صورت زنده از توییچ پخش شد. این رویداد مانند یک تولید صحنه تنظیم شد، با تعاملی شبیه به بازی، جلوه تبلیغاتی به آن داده شد و تقریباً مانند یک رویداد ورزشی پخش شد.

در حال حاضر، رایج ترین راه برای داشتن این تجربیات از طریق AR موبایل است، اما عینک جدید اسنپ چت یک گام بزرگ جلوتر است. برخلاف تلاش‌های قبلی، این لنزها AR را مستقیماً بر روی سطح صحنه از طریق لنزها قرار می‌دهند، نه اینکه به طور عطف به تکمیل فیلم بپردازند.

اسنپ ​​چت همچنین لنزهای متصل را معرفی کرد که به شما امکان می دهد تجربه AR خود را با شخص دیگری که از دستگاه مشابهی استفاده می کند به اشتراک بگذارید و حس واقعیت را به دنیای دیجیتال بیاورد.

ایجاد حضور برند در همه جا

بهترین و مهم‌ترین درسی که برندها و خرده‌فروشان در سراسر جهان در طول همه‌گیری دریافتند این بود که ایجاد حضور دیجیتالی شما را دیگر نمی‌توان نادیده گرفت. پس از اینکه همه‌گیری باعث تعطیلی کل جهان شد، بازرگانان عجله کردند تا نسخه‌های دیجیتالی کسب‌وکار خود را ایجاد کنند، زیرا نسخه‌های واقعی دیگر در دسترس نبودند.

اگر مشتریان نمی توانند به صورت فیزیکی از شما بازدید کنند، باید تجربه سه بعدی برند خود را برای آنها به ارمغان بیاورید.

غول های مد راه کاملا جدیدی برای تعامل با مشتریان و خریداران ایجاد کردند. خود تجربه همه جانبه شامل همه چیزهایی است که یک مشتری باید بداند، از جمله بافت ها، تناسب و سبک هر یک از کالاها تا به آنها کمک کند تجربه خرید خود را بسیار آسان تر کنند.

بهره گیری از محدوده متاورس

چه از طریق فناوری های آینده باشد و چه با دستگاه های فعلی شما، متاورس Metaverse در همه جا وجود خواهد داشت و می توان از هر جایی به آن دسترسی داشت.

در این مرحله، حتی یک برند کوچک نیز این توانایی را دارد که در Metaverse نامی برای خود دست و پا کند، اما مهمتر از آن، حضور خود را در همه جا گسترش دهد. برندهای بیشتری به این موضوع پی می‌برند و گام‌هایی برای بهره‌گیری از تمام امکانات متاورس برمی‌دارند.

نکاتی که باید با بازاریابی متاورس در نظر داشت

متاورس آینده است. درباره اون هیچ شکی نیست. افراد و کسب و کارها می توانند به دنبال فناوری هایی باشند که به سرعت در حال توسعه هستند و فرصت های غیر قابل تصوری را با خود به همراه دارند. با این حال، حتی اگر به آسانی ترسیم شده باشد، بازاریابی در متاورس مجموعه ای از چالش های خاص خود را خواهد داشت.

یادگیری در مورد این چالش ها و یافتن راه های موثر برای مقابله با آنها ممکن است به معنای تفاوت بین ایجاد و شکست یک تجارت باشد. در اینجا برخی از مشکلاتی که ممکن است مانعی برای برخی برندها باشد، آورده شده است.

دسترسی آسان

اکثر کارشناسان موافقند که در آینده نه چندان دور، متاورژن به راحتی توسط هر فردی به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. با این حال، آن زمان هنوز به اینجا نرسیده است. دسترسی به دلیل محدودیت های کی محیط در حال حاضر یک مشکل در آن است. اکثر مردم به ابزار مورد نیاز برای درک کامل متاورس دسترسی ندارند.

این شامل کامپیوترهای پیشرفته و لنزهای واقعیت مجازی می شود. این به طور قابل توجهی پتانسیل برندها را برای کسب و کارشان محدود می کند و انجام کمپین های بازاریابی انبوه را دشوارتر می کند.

ادغام ادغام بدون درز

هنگام عبور از متاورس، برندها باید احتیاط کنند. برای گیمرها به برند، ادغام یکپارچه ضروری است. این فناوری نسبتاً جدید است، به این معنی که بازاریابان باید بدون کنار گذاشتن کسی، جایگاه خود را در متاورژن کشف کنند.

اطمینان از اینکه مکان‌های برند به دقت فکر شده و طبیعی به نظر می‌رسند و به خوبی در آن ادغام شده‌اند، می‌تواند بازی را برای کسب‌وکارها تغییر دهد.

یکپارچگی برند

متاورس برای هر کسی باز است، به این معنی که برندها باید در حفظ شهرت خود احتیاط کنند. هر چه افراد کنترل بیشتری روی آن داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که یک برند با محتوای مشکل دار مرتبط شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که کاربران از نصب ها سوء استفاده کنند. به همین دلیل است که روش های بازاریابی برند باید روان، متفکرانه و دقیق باشد تا کاربران احساس راحتی کنند و تمایل به برقراری ارتباط داشته باشند.

امنیت داده ها

در متاورس، امنیت و حریم خصوصی مسئله حریم خصوصی و امنیت داده ها باید بر اساس اولویت مرتب شود. فناوری جدید به اقدامات امنیتی پیشرفته تری نیاز دارد، به این معنی که باید اقدامات جدید حفاظت از داده ها در جایی که قبلاً وجود نداشته است، توسعه یابد.

مفاهیم فعلی مانند تأیید شخصی ممکن است دیگر کافی نباشد. از آنجایی که کاربران تمایل بیشتری به هک های امنیتی دارند، هرچه داده های شخصی بیشتری را به اشتراک بگذارند.

مفاهیم روشن

همچنین تصورات غلط زیادی در مورد متاورژن وجود دارد که باید برطرف شود. در حال حاضر، بیشتر مفاهیم به عنوان بازی های اساسی کودکان توسط عموم مردم دیده می شود.

از آنجایی که همه اهمیت متاورس را درک نمی کنند، ممکن است شرکت ها در موقعیتی قرار بگیرند که نتوانند حضور خود را توسعه دهند زیرا به سادگی هیچ کس علاقه ای به آن ندارد.

چگونه بازاریابان می توانند با گسترش این متاورس سازگار شوند؟

ابتدا، بازاریابان باید ارزش millennials و Gen Zers را به عنوان بازار در نظر داشته باشند. این نسل ها همچنین کاربران مشتاق برخی از انواع متاورس ها، مانند بازی هایی مانند Roblox و فناوری هایی مانند VR هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید بررسی کنیم که چگونه بازاریابی را می توان در متاورس انجام داد.

بازاریابی متاورس در موازات بازاریابی واقعی

تجارب بازاریابی ایجاد کنید که با تجربیات دنیای واقعی مرتبط باشد یا به موازات کاری که برند شما در زندگی واقعی انجام می دهد، باشد. به عنوان مثال، برند AB InBev's Stella Artois با Zed Run در ماه ژوئن کار کرد تا تجربه ای شبیه به تاماگوچی را با دربی کنتاکی ایجاد کند.

آنها این کار را انجام دادند زیرا Stella Artois متعلق به AB InBev در حمایت مالی از رویدادهای ورزشی، به ویژه مسابقات اسب دوانی، بزرگ است. از این رو، ایجاد یک پلتفرم آنلاین که در آن اسب‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) معامله، مسابقه و پرورش داده می‌شوند، به نظر یک نقطه ورود طبیعی برای آن‌ها است.

نتیجه

Metaverse و Metaverse Marketing دو مورد از ترندهای برتر توییتر در سال جاری بودند.

بزرگترین کانال های رسانه ای تقریباً به طور مداوم این موضوعات را پوشش می دهند. مدیران ارشد در سراسر جهان قبلاً استفاده از متاورس را در پروفایل خود شروع کرده اند. این فقط نشان می دهد که نفوذ آن و تمام فناوری های مرتبط با آن با سرعتی کاملاً غیرقابل پیش بینی در حال رشد هستند.

عصر متاورس (که یا جایگزین اینترنت می شود یا آنطور که ما می شناسیم متحول می شود) ممکن است به همان زودی که امیدواریم فرا نرسد، اما شکی نیست که به زودی خواهد آمد.

بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان روی فناوری‌ها و دستگاه‌هایی کار می‌کنند که به متاورس شکلی ملموس می‌بخشد. اکنون زمان تنظیم دستورالعمل هایی است که نحوه عملکرد ما را در Metaverse تعریف می کند.

اکنون نیز زمان مناسبی برای برندهاست تا به آینده خود فکر کنند و اینکه چگونه کسب و کار خود را بازاریابی می کنند تا با چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تحول همگام شوند.

بازاریابی در متاورس به برندها این فرصت را می‌دهد تا بفهمند مصرف‌کنندگان چه می‌خواهند و قبل از اینکه رقبایشان انجام دهند، آن را ارائه دهند. البته هنوز چالش هایی وجود دارد که باید برطرف شوند. زیرا بدون غلبه بر آن چالش ها، کاربران نه به فضای مجازی جدید اعتماد می کنند و نه به اندازه کافی برای تعامل در آن احساس راحتی می کنند.

اما زمانی که این مشکلات برطرف شد، کاربران متوجه خواهند شد که Metaverse (و دنیای کاملاً جدیدی که ارائه می دهد) پتانسیل زیادی را نشان می دهد.

به طور خلاصه، متاورس به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی و آمادگی بشر برای عبور از دنیای دیجیتال، آماده گسترش فوق العاده است. بنابراین ایجاد حضور یک برند در حال حاضر ممکن است بهترین چیز برای یک تجارت باشد.

 

دریافت مشاوره متاورس مارکتینگ از تیم مشاوران مدیریت ایران

 

بازاریابی متاورس – متاورژن (متاورس مارکتینگ)

5/5 - (9 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *