10 نکته کلیدی در سازی فردی / ( پرسنال برندینگ )

برندسازی فردی ( برندسازی شخصی Personal )  روز به روز بیشتر شناخته میشود.

اپل جهان را به چالش کشید تا “متفاوت فکر کنید Think Different  “. نایک ، صرف نظر از سن ، جنسیت و سطح آمادگی جسمانی ، مردم را به “فقط انجامش بده  Just Do It” تشویق کرد.

در طول سالها ، این تگ لاین ها قابل تشخیص به فریادهای عمومی تبدیل شده است – و زمینه ساز نحوه برقراری ارتباط و شناسایی هر شرکتی در بازار است.

فقط با تعداد محدودی از کلمات ، این تگ لاین ها داستانی را بیان کرده و بر نحوه درک افراد از سازمانهای تأثیر گذاشته اند. این لغات با هم ، قدرت و پتانسیل برند را نشان می دهند.

دکتر شان گرش ، عضو هیئت علمی در برنامه Northeastern's Master of Science in Corporate and Organizational Communication program ، می گوید:

همان چیزی است که شرکت ها برای آن مطرح می شوند. این در نحوه عملکرد آن شرکت ، نحوه خدمت به مردم ، ارزشی که شرکت به اشتراک می گذارد و در نحوه تولید این ارزش ها توسط شرکت منعکس می شود.”

یک برند قوی در اذهان عمومی برجسته است – و در نتیجه فروش بیشتر ، بالاتر و تجربه بهتری برای خود ایجاد مینمایند.

اما برند فقط برای شرکت ها نیست. افراد حرفه ای هر یک داستان خاصی برای گفتن دارند و اهداف ، مهارت ها و تخصصی را برای به اشتراک گذاشتن دارند.

در دنیای دیجیتالی که امروزه روز به روز توسعه میابد ، فردی دیگر یک چیز صرفا باحال نیست ، بله یک الزام است.

 

برندسازی فردی چیست؟

برندسازی فردی از بسیاری جهات شبیه به برندسازی شرکتی است.

چه کسی هستی ، برای چه چیزی می ایستادی ، ارزشهایی را که می پذیری و نحوه بیان این ارزشها چیست ؟

همانطور که برند یک شرکت کمک می کند تا ارزش خود را به مشتریان منتقل کند و از رقبا جدا شود ، یک برندسازی فردی نیز همین را برای افراد انجام می دهد و به فرد کمک می کند تا هویت منحصر به فرد و ارزش مشخصی را به کارفرمایان یا مشتریان بالقوه ارائه دهد.

یا ، همانطور که گرش خلاصه می کند: “برند فردی داستان یک فرد است.”

این داستان می تواند نقش مهمی در ایجاد یا تقویت شغلی شما داشته باشد. در حقیقت ، 85 درصد قریب به اتفاق ان گزارش می دهند که مارک شخصی یک نامزد شغلی بر تصمیمات استخدام وی تأثیر می گذارد.

برندسازی فردی باید نقاط قوت شما را برجسته کند ، شهرت ایجاد کند ، اعتماد ایجاد کند و ویژگی های منحصر به فردی را که به حوزه کسب و کار فعلی (یا مطلوب) خود می آورید ، بیان نماید.

با پرورش یک برند فردی مناسب ، به کارفرمایان نشان داده میشود که آیا شما برای همکاری مناسب هستید یا خیر.

برندسازی فردی ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد ، اما مراحل زیر را در نظر داشته باشید ، تا به نتایج مناسبی دست یابید

در اینجا ده نکته برندسازی فردی برای کمک به شما در ایجاد یک برند فردی معتبر به شما معرفی میشود.

برندسازی فردی برندسازی شخصی Personal Branding

ده نکته برای برندسازی فردی

 

بفهمید که چه کسی هستید

برای برندسازی فردی که هویت شخصی و شغلی شما را به درستی منعکس کند ، ابتدا باید بدانید که کیستید. درون نگر باشید و لیستی از نقاط ضعف و قوت فردی خود ایجاد کنید.

از خودت بپرس:

  • در کدام زمینه های شغلی سرآمد هستم؟
  • انگیزه من چیست؟
  • دیگران در خصوص کدام ویژگی ها از من تعریف کرده اند ؟
  • دیگران در انجام کدام پروژه ها مرتبا به من کمک کرده اند ؟
  • کدام نقش ها انرژی من را تخلیه می کنند ؟
  • بدون احساس خستگی می توانم ساعت ها را روی کدام پروژه ها زمان بگذارم؟

اگر در تلاش برای پاسخ دادن به این سوالات هستید ، از دوستان ، خانواده و همکاران بپرسید که چگونه شما را توصیف می کنند.

هنگامی که از جنبه های مختلف شخصیتی خود آگاهی پیدا کردید ، می توانید در مورد بهترین شیوه برندسازی فردی تصمیم بگیرید.

بخاطر داشته باشید که بسیاری از مردم برای انتخاب طرحی خاص تلاش می کنند زیرا نمی خواهند خود را محدود کنند.

باید بدانید که برند فردی شما ، مانند بسیاری از برندهای سازمانی ، با رشد شغلی شما تغییر خواهد کرد. بهترین انتخاب منطقه خاصی است که دوست دارید روی آن تمرکز کنید و اجازه دهید با گذشت زمان تکامل یابد.

مشخص کنید که می خواهید با چه چیزی شناخته شوید.

برند فردی شما چیزی بیش از انعکاس آنچه امروز هستید میباشد ؛ برندسازی فردی به دنبال بیان یک نقشه راه است که نشان میدهد که باید به کجا بروید.

برندسازی فردی به دنبال ارزیابی نقاط قوت و ضعف شما است زیرا که مربوط به هر صنعت یا شغلی که باشید میخواهید در آن با سایرین رقابت نمایید.

با این کار ، مهارت ها و ویژگی های متمایز شما و همچنین مناطقی را که برای پیشرفت در آن ها نیاز به پیشرفت یا کسب دانش جدید دارید ، کشف خواهید کرد.

پیش بینی جایی که می خواهید در طی پنج یا 10 سال در آن قرار گیرید – و خصوصیاتی که می خواهید با آن شناخته شوید – می تواند به شما کمک کند بهتر تعیین کنید که برای رسیدن به آنجا چه مراحلی را باید طی نمایید.

مخاطبان خود را تعریف کنید.

قبل از شروع فرایند برندسازی فردی ، باید تعیین کنید که به چه کسانی می خواهید دست یابید. آیا رهبران دیگر اندیش صنعت هستند؟ فردی در یک شرکت خاص؟ استخدام کنندگان؟ هر زودتر مخاطب را تعریف کنید ، ساخت داستان شما راحت تر خواهد بود ، زیرا نوع داستانی را که باید بگویید بهتر درک می کنید (و مکان مورد نیاز برای گفتن آن بهتر تعیین میشود)

به عنوان مثال ، اگر هدف شما دستیابی به مدیران و استخدام کنندگان است ، ممکن است با ایجاد یا به روزرسانی نمایه LinkedIn خود شروع کنید.

چرا؟ از آنجا که 92% استخدام کنندگان از های اجتماعی برای یافتن نامزدهای با کیفیت استفاده می کنند و 87٪ از آنها از LinkedIn استفاده می کنند.

از طرف دیگر ، اگر شما یک طراح گرافیک هستید که سعی در تحت تأثیر قرار دادن مشتریان موجود و جذب مشتری جدید دارید ، ممکن است تصمیم بگیرید که داستان خود را از طریق یک وب سایت شخصی یا نمونه کارها تعریف کنید ، جایی که می توانید طیف گسترده ای از استعدادهای خود را بیان کنید.

درباره صنعت مورد نظر خود تحقیق کنید

همانطور که شروع به ایجاد نقشه ذهنی در مورد این حوزه از کسب و کار مینمایید ، تحقیقاتی را درباره متخصصان این نقش در این حوزه نیز انجام دهید.

رهبران فكری حوزه مورد علاقه خود را بشناسید ، اما پیروی صرف و کورکورانه نکنید.

وب سایتهای آنان را بابید و با شیوه نگاه آنان آشنا شوید. به دنبال افرادی باشید که موفق هستند و کارهایی را که انجام می دهند بررسی کنید.

هدف شما از ساختن یک برند فردی ، برجسته شدن است – اما بدون داشتن اطلاعات کافی از افرادی که قبلاً در در این حوزه برندسازی فردی موفقی داشته و چهره درخوری برای خود ساخته اند ، نمی توانید به رده های بالا صعود کنید.

مصاحبه اطلاعاتی

همانطور که شروع به تشکیل لیستی از شرکت هایی که آرزو دارید برای آنها کار کنید و رهبران صنعتی که آنها را تحسین می کنید ، می توانید برای درخواست مصاحبه اطلاعاتی با این متخصصان تماس بگیرید.

شاید گفتگو با چنین فردی فقط 20 دقیقه طول انجامد ، اما ارزش بالایی دارند. “از کسی که می خواهید از او بیشتر بیاموزید بپرسید و از این کار نترسید. شما از واقعی بودن و سخاوتمندی آنان تعجب خواهید کرد. “

هنگام ملاقات با این افراد ، سوالاتی بپرسید که می تواند به شما کمک کند تا بینش جدیدی در مورد رشته مورد نظر خود بدست آورید ، مانند:

  • چگونه وارد صنعت شدید؟

  • اگر بخواهید مجددا وارد این عرضه شود ، چه کارهایی را میکنید ؟

  • تحولات صنعت را چگونه می بینید؟

  • چگونه با روند صنعت خود را به روز نگه میدارید ؟

  • آیا انجمن های حرفه ای یا تجاری وجود دارد که باید در آن عضو شوم؟

مصاحبه های اطلاع رسانی با یک مزیت اضافی همراه است: شما در حال یادگیری آنچه برای ورود به این حرفه لازم است میباشد ، اما در گفتگویی هستید که از خود شما نیز اطلاعاتی به طرف مقابل منتقل میشود ، این همان برندسازی فردی شما است.

ذهن خود برای معرفی با تکنیک آسانسوری آماده نمایید

همانطور که عناصر اصلی برندسازی فردی خود را در ذهن شکل میدهید ، مدتی را صرف شکل دهی به سناریوی معرفی آسانسوری خود نماید – داستانی 30-60 ثانیه ای درباره اینکه چه کسی هستید.

چه در یک رویداد حرفه ای شرکت می کنید و چه در یک مهمانی غیر رسمی ، تسلط به تکنیک آسانسوری برایتوصیف آنچه را که انجام می دهید و جایی که می خواهید (یا دوست دارید بروید) بسیار مهم است.

فرانک کاتیتا ، بنیانگذار مرکز برند جهانی و استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه شمال شرقی می گوید:

شما باید مطالبی کوتاه و مختصر برای گفتن داشته باشید که ویژگی های شما را در پرتویی مناسب تنظیم نماید تا به برندسازی فردی کمک نماید.

با تمرکز روی چند نکته اساسی که می خواهید روی آن تأکید کنید ، در زمان صرفه جویی نمایید.

این می تواند شامل این باشد که :  شما به دنبال چه موقعیتی هستید ، نقاط قوت شما چه مواردی است ، اخیراً ارزش شرکت فعلی خود را چگونه افزایش داده اید.

گسترش شبکه

همانطور که برند فردی خود را پرورش می دهید ، مهم است که به طور منظم (و به طور موثر) شبکه ارتباطی خود بزرگتر نمایید تا حلقه حرفه ای خود را بزرگتر نمایید. با رفتن به رویدادهای رسمی و غیررسمی با همتایان و رهبران صنعت ارتباط برقرار نمایید.

هرچه ارتباط بیشتری برقرار کنید – و هرچه ارزش بیشتری در تعاملات خود داشته باشید – احتمال شناسایی برند فردی شما بیشتر است. و با توجه به اینکه 85 درصد از سمتهای شغلی از طریق شبکه معرفی شده اند ، حضور منظم در این رویدادها به شما کمک می کند تا نه تنها برند خود را بسازید ، بلکه به طور بالقوه حرفه خود را نیز ارتقا دهید.

در این رویدادها ، از اینکه از همکاران خود بخواهید دوباره برای مصاحبه اطلاعاتی یا گفتگویی دیدار کنند ، خجالتی نباشید. و به یاد داشته باشید ، اگر فرصتی برای برقراری ارتباط در این رویداد پیدا نکردید ، از طریق ایمیل یا LinkedIn برای برقراری مکالمه استفاده نمایید.

درخواست توصیه

همکاران و مدیران فعلی و سابق شما یکی از ساده ترین و م موثرترین راه ها برای تعریف برند شخصی شما هستند، به دیگران اجازه می دهد با ارزشهای شما ، شما را تعریف نمایند. همانطور که یک کسب و کار با استفاده از  نظرات مشتریان ممکن خود را بهبود بخشد، شما نیز باید نظرات دیگران، خود را تقویت نمایید.

LinkedIn مکانی عالی برای درخواست توصیه است زیرا این توصیه ها احتمالاً چشم مدیران استخدام آینده را به خود جلب می کند. اما فراموش نکنید که از افرادی که شما را تأیید می کنند بخواهید هنگام جستجوی شغل خود به عنوان مرجع واقعی عمل کنند ، مطمئن باشید که مایل هستند در صورت لزوم با یک کارفرمای بالقوه صحبت کنند یا توصیه نامه برایتان بنویسند.

مطمئن نیستم از کی بپرسم؟ مدیران سابق که از نزدیک شما را راهنمایی می کردند ایده آل هستند ، اما سایر افراد مرتبط نیز می توانند توصیه های موثری از جمله اساتید و رهبران سازمان هایی را که شما عضو آن هستید برایتان بنویسند.

حضور آنلاین خود را افزایش دهید.

یکی از مهمترین جنبه های برندسازی فردی این است که مطمئن شوید حضور آنلاین شما به صورت دائما در مقابل چشم استخدام کنندگان است – حتی اگر به دنبال کار نباشید.

امروزه با وجود بسیاری از ابزارهای مختلف رسانه های اجتماعی ، حضور آنلاین شما بسته به رسانه ای که انتخاب می کنید ، متفاوت به نظر می رسد. در حالی که داستان شما باید در همه جا یکسان باشد.

به یاد داشته باشید که برند فردی شما فقط آنلاین نیست.

برند فردی شما چیزی فراتر از یک شخصیت آنلاین است.

شهرت شما همه چیز است.

کسانی که دیگران را ناامید یا آزار می دهند – این به برند فردی خودشان متصل میشود.

هرچه فرصت بیشتری برای کار با دیگران ، داوطلب شدن در پروژه ها و معرفی خود به عنوان یک رهبر بیشتر داشته باشید ، برند خود را بیشتر تقویت خواهید نمود.

رهبری فقط به مدیران C-suite اختصاص ندارد. رهبران قوی در هر سطح از سازمان وجود دارند.

رهبری از نحوه رفتار ، نحوه عمل و نحوه ذات تعامل شما با مردم ناشی می شود.این رهبری واقعی است

آن داستانی که می گویید ، همراه با آن تعاملات روزمره ، در نهایت برند فردی شما را مشخص می کند.

 

برندسازی

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد

5/5 - (2 امتیاز)

برندسازی شخصی ( برندینگ شخصی  /  پرسنال برندینگ )

برندسازی شخصی یکی از مفاهیم اساسی در برندینگ و مدیریت برند است و عبارت است از فرایند توسعه یک نشانه، مارک یا علامت که در پیرامون اسم یا شغل یک فرد حقیقی ساخته می‌شود.

شما با استفاده از این مارک یا علامت، با دیگران ارتباط برقرار نموده و از طریق آن مهارت‌ها،شخصیت و ارزش‌های خود را به دیگران معرفی می‌نمایید.

هدف نهایی برندسازی شخصی ، ایجاد شهرت و معروفیت می‌باشد که در ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی و موردعلاقه دیگران به شما کمک خواهد نمود. پس از ایجاد یک چنین برندی، سایرین برای دستیابی به معلومات و دانش شما، به دنبال شما خواهند آمد.

پرسنال برندینگ برندسازی فردی Personal Branding برندسازی شخصی

اجزای اساسی در حوزه مدیریت برند شخصی

در حوزه مدیریت برند شخصی باید بدن ، لباس ، ظاهر فیزیکی و حتی دانش فردی موردتوجه قرارگرفته و این موارد باید کاملاً برجسته، باقابلیت به یادسپاری و به یادآوری بالا Recall و علامتی مشخص برای مخاطبان باشد. برندسازی شخصی بر هزینه‌های فرد تأثیر خواهد داشت.

ایجاد برند فردی گامی است در جهت ایجاد یک هویت و به رسمیت شناخته شدن فرد در اجتماع محلی و یا بین‌المللی با باعث کاهش هزینه‌های مالی و زمانی خواهد شد. بی‌هیچ تردیدی پرسنال برندینگ ، به‌ویژه برای مدیران کسب و کارهای کوچک بسیار حائز اهمیت است. زیرا فرد را برای جنگ رودررو مهیا می‌سازد.

اولین بار در دنیا، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2009 آقای اوباما از برندینگ فردی در حوزه برندینگ سیاسی استفاده نمود.

مشاور برنامه‌ریزی استراتژیک کمپین او فردی به نام David Axelrod بود و در ضمن از مشاوره مدرسه مدیریت دانشگاه هاروارد نیز استفاده نمود و پس از او نیکولاس سرکوزی در این حوزه از نوع برندینگ استفاده نمود. از سال 2012 استفاده از این روش برای انتخابات مجلس و حتی شوراهای شهرهای در آمریکا استفاده می‌شود.

در هالیوود ، یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیر برنامه‌های هنرمند ، برنامه‌ریزی برندسازی هنرمند است تا بیشترین آدیشن را برای او گرفته و او را معتبر و معروف نموده و پیشنهادهای نامناسب با توجه به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت آن هنرمند رد نماید. ویدیویی در خصوص برندینگ شخصی از کاوازاکی (مشاور و مدیر در شرکتی مانند اپل، موتورورلا)

برخی از مخاطبان اصلی برندسازی شخصی

  • برندسازی شخصی مدیران تجاری، خدماتی، صنعتی Managers Branding
  • برندسازی شخصی پزشکان و متخصصین بخش سلامت Healthcare Branding
  • برندسازی شخصی وکلا Lawyers Branding
  • برندسازی شخصی هنرمندان Artists Branding
  • برندسازی شخصی سیاست‌مداران Political Branding

 

یکی از شرکت‌های مهم و بین‌المللی در تعریف استانداردهای استراتژی برند و مشاوره برندینگ ، شرکت معظم Interbrand اینتربرند آمریکا است.

این شرکت با داشتن چند هزار کارمند در سراسر دنیا و بیش از 30 دفتر در پنج قاره، در حوزه مارکتینگ ، صاحب نطر بوده و سهم عظیمی در گسترش علم برندینگ در دنیا داشته است.

تیم مشاوران مدیریت ایران، با توجه به نمایندگی انحصاری از CMCG آمریکا، توانسته است تا با تجربیات علمی و عملی خود به نحو شایسته‌ای این استانداردها را کسب و پیاده‌سازی نماید.

خدمات تیم مشاوران مدیریت ایران IRANMCT 

  • برنامه‌ریزی استراتژیک برندینگ شخصی / برندسازی اشخاص
  • تهیه و تدوین اساسنامه استراتژی برند شخص CIG
  • تهیه جداول کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس CIG

 

برندینگ فردی personal branding

مشاوره برندینگ فردی , Personal Branding, مدیریت برند فردی , برندینگ تجاری ، برندینگ خدماتی ، برندینگ صنعتی , Managers Branding

مدیریت برند فردی , برند پزشکان و برندینگ متخصصین بخش سلامت , Healthcare Branding , پرسنال برندینگ , Lawyers Branding , مدیریت برند فردی هنرمندان 

Artists Branding , مدیریت برند فردی سیاسی , Political Branding , برندینگ پزشکان برندینگ دندانپزشکان , برندسازی دندانپزشکی

4.7/5 - (12 امتیاز)