چه عواملی سبب فالو یا آنفالو کردن برند در شبکه اجتماعی

فالو یا آنفالو کردن می‌تواند حاوی پیام مهمی باشد. با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی بخشی ورودی قیف فروش را تشکیل می‌دهند ، مدیریت بازاریابی و یا مدیریت فروش همواره به این سوال فکر می‌نمایند که شبکه اجتماعی چگونه می‌تواند موجب تقویت جایگاه برند شده که به افزایش فروش منجر شود ؟

چه عواملی سبب فالو یا آنفالو کردن برند می‌شود ؟ ( دنبال کردن برند یا دنبال نکردن برند )

عامل کلیدی موفقیت برند برای حضور شایسته در شبکه‌های اجتماعی ، درک مخاطب است ، این همان چراغ هدایت برای است. حضور موفق در شبکه اجتماعی خود موجب شهرت و اقتدار برند خواهد بود که و عامل است.

نتایج یک تحقیق نشان داده است که چه عواملی سبب فالو یا آنفالو کردن برند می‌شود . چه چیزی بر را ناراحت می‌نماید ؟

57.5 % کاربران از افزایش پست‌های تبلیغاتی بسیار ناراحت هستند و این مهم‌ترین عامل ناراحتی کاربران از برندها است.

چه چیزی کاربر را ناراحت می‌نماید

اما به طور کلی می‌توان عوامل ناراحتی کاربران را چنین بیان نمود :

فالو آنفالو

  • ات بسیار زیاد
  • استفاده از اصطلاحات محلی یا لغات عامیانه
  • برند نتوانسته شخصیت برند را در آن اکانت به مخاطب القاء نماید
  • تلاش برای خنده‌دار و شوخ بودن ، درحالی‌که برند اصل چنین شخصیتی ندارد
  • پاسخ ندادن به پیام‌ها

 

این به این معنی است که برندها نیاز به تعادل در استفاده از ی ی دارند، باید زبان و صدای مطالب خود را بهبود بخشند، پاسخگوتر باشند. نیازی نیست سعی کنید بیش از حد و به صورت سخت‌گیرانه در شبکه اجتماعی حضور داشته باشید تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.

چرا کاربران آفالو می‌کنند ؟

follow فالو کردن

73.4% کاربران یک برند را به علت علاقه به محصولات و خدماتش فالو می‌نمایند، درحالی‌که 58.8% کاربران بیشتر به خاطر جوایز و پاداش‌ها، علاقه به فالو دارند

مخاطب یک را فالو می‌کند، زیرا :

  • برند سرگرم کننده است
  • پاداش می‌دهد
  • مخاطب به آن حوزه از کسب و کار علاقه مند است
  • برای برقراری ارتباط با برند
  • دوستان وی ، آن را دوست دارند یا فالو می‌نمایند

 در برند خود چیزی پیدا کنید که انگیزه‌ای برای دوست داشته شدن یا مورد علاقه بودن توسط کاربران باشد. اگر محتوا سرگرم کننده باشد ، در این حالت محتوا می‌تواند موجب ایجاد شخصیت برند متفاوت گردد.

چرا کاربران آنفالو می‌کنند ؟

graph unfollow آنفالوکردن

46 درصد از کاربران پس از دریافت انبوهی از پیام‌های تبلیغاتی، برند را آنفالو می‌نمایند، درحالی‌که 41.1 درصد از آن‌ها پس‌ازاینکه متوجه می‌شوند که اطلاعات ارسالی از سوی برند به آن‌ها ارتباط ندارد ، آن را آنفالو می‌نمایند.

همچنین جالب است که  بدانید کاربران کاملا آماده آنفالو کردن برندی هستند که خیلی پست ارسال می‌کنند یا برندهایی که خیلی دیربه‌دیر پست می‌گذارند و یا کمتر پاسخگو هستند. حتی استفاده مکرر از  واژه‌های عامیانه ممکن است عامل مهمی برای آنفالو کردن باشد.  تمام دلایل بالا نشان می‌دهد چرا برندها باید استراتژی خاص خود را داشته باشند. صدای منحصربه‌فرد و تعادل در محتوا موجب خوشنودی مخاطبین  از برنامه‌های برند خواهد بود.

 چگونه رسانه‌های اجتماعی منجر به خرید می‌شوند.

جالب است که بدانید 57 درصد از افرادی که برندی را در های اجتماعی فالو می‌نمایند، به خرید از آن برند علاقه‌مندند. اما باید به طور متوسط 2 تا 4 بار در معرض معرفی خدمات برند قرار گیرند، تا وارد فرایند خرید شوند. حتی اگر زمان بیشتری طول بکشد (بااینکه آنان از نحوه تولید محتوا و استراتژی معرفی برند راضی هستند)، چنین کاربرانی همچنان مایل به تبدیل‌شدن به مشتری هستند.

خرید فالو آنفالو دنبال کردن

کدام کسب و کارها در رسانه‌های اجتماعی بیشترین علاقه‌مندان را با خود همراه دارند

 به نظر می‌رسد صنعت خرده‌فروشی در میان کاربران در رسانه‌های اجتماعی بیشترین فالوئر را دارند، پس از آن صفحات سرگرمی و کالاهای مصرفی است. همه آن‌ها بر کاربران خود تمرکز دارند و تعامل می‌تواند نقش مهمی در این مسیر داشته باشد.

سازمان‌های دوست داشتنی رسانه‌های اجتماعی

سازمان‌های آزار دهنده در رسانه‌های اجتماعی

 دولت به عنوان مزاحم‌ترین سازمان در نظر گرفته شده است و میانگین پاسخ‌دهی 10.7 ساعت است که موجب می‌شود که کاری از پیش نرود. بانکداری / مالی، بازاریابی / تبلیغات و املاک و مستغلات نیز در رتبه‌های بعدی هستند و برای همه آن‌ها جالب است که بدانند چرا کاربران آن‌ها را آزار دهنده می‌دانند و چگونه می‌توانند حضور خود را بهبود بخشند. با توجه به پاسخ‌های بالا، این سازمان‌ها بیش از حد از اصطلاحات، پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌نمایند.  همیشه باید در نظر داشت که معتبر بودن، ارائه دیدگاه انسانی و پیدا کردن زمان‌های مناسب برای ارسال مطالب بسیار مهم است.

سازمان‌های آزاردهنده رسانه‌های اجتماعی

 آمار کلیدی :

  • 86 درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی می‌خواهند برندها را در شبکه اجتماعی فالو کنند
  • 71٪ از کاربران یک نام تجاری را به دلیل منفعل بودن ؛ آنفالو می‌کنند
  •  75٪ از کاربران چیزی خریداری کرده‌اند، که در شبکه اجتماعی مشاهده کرده‌اند
  • 57٪ از کاربران بیشتر از یک برندی خرید می‌نمایند که آن را فالو می‌کنند

برند ، چه می‌آموزد ؟

حضور رسانه‌های اجتماعی برای یک برند فقط مربوط به ارسال محتوا یا حتی نظارت بر نظر و شمارش آرا نیست. مهم است که کاربران خود را درک کند، انتظارات آنان از برند و یا حتی نگرانی‌های آنان در خصوص برند و محتوای تولیدشده را مدنظر داشته باشند.  این مورد به برند این اجازه را می‌دهد تا برای تنظیم استراتژی و ایجاد یک عنصر انسانی و صدایی که شانس ایجاد یک روابط معتبر را داشته باشد، برنامه‌ریزی نماید، ایجاد اعتبار برند موجب آنلاین و قدرت رقابت آنلاین می‌گردد. هرگز نظر کاربران را نادیده نگیرید و مهم‌تر از همه، هرگز نظراتشان را کمتر از چیزی که است ، ارزیابی ننماید.

حضور و رابطه “اجتماعی و دوستانه” را با موارد زیر ایجاد کنید :

  • یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان خود
  •  تراز تعادل با ارزش
  • نوشتن در لحن معتبر
  • اجتناب از زبان جرگه
  • پاسخگو بودن

این به مخاطبان شما کمک می‌کند تلاش‌های اجتماعی شما را قدردانی کند و به محتوای شما بیشتر جذب کند، که در نهایت می‌تواند فرصت‌های جدید (و وفادار) مشتریان را افزایش دهد.

 

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *