خدمات ابری SaaS ، PaaS ، IaaS خدمات رایانش ابری و خدمات، کسب‌وکارها

با افزایش محبوبیت رایانش ابری و خدمات، کسب‌وکارها در سراسر جهان از ‌های سنتی سنتی که به آن تکیه کرده‌اند دور می‌شوند.

معنی SaaS ، PaaS ، IaaS خدمات ابری

خدمات مبتنی بر فضای ابری نحوه عملکرد کسب‌وکارها را تغییر داده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، پلتفرم‌ها، نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی از طریق اینترنت و نقاط اتصال آنلاین استفاده کنند.

برای سازمان هایی که در نظر دارند تجارت الکترونیک خود را به فضای ابری منتقل کنند، سه اصطلاح مهم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشند:

  • زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS).
  • پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS).
  • نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS).

IaaS، PaaS و SaaS سه نوع اصلی محاسبات ابری هستند که امروزه در دسترس هستند.

این پلتفرم‌ها در دهه گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند و درآمد جهانی آن از حدود 90 میلیارد دلار در سال 2016 به بیش از 312 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش یافته است.

با رشدی مانند این، محاسبات ابری به سرعت در حال تبدیل شدن به یک هنجار است زیرا کسب و کارها شروع به حذف تدریجی نرم افزارهای داخلی می کنند.

تفاوت های کلیدی بین On-Premise ، SaaS ، PaaS ، IaaS

در گذشته ای نه چندان دور، بیشتر سیستم های فناوری اطلاعات یک شرکت در محل بودند و ابرها فقط چیزهای کرکی سفیدی در آسمان بودند. اکنون، همه می توانند تقریباً برای تمام سیستم ها و فرآیندهای شما از پلتفرم های مبتنی بر ابر استفاده کنند.

SaaS، PaaS و IaaS سه روش مدرن اما متفاوت را برای توصیف نحوه استفاده از ابر برای تجارت خود ارائه می دهند.

یادآوری این نکته مهم است که اکثر مشاغلی که از پلتفرم‌های مبتنی بر ابر استفاده می‌کنند، از ترکیبی از مدل‌های سرویس محاسبات ابری SaaS و IaaS استفاده می‌کنند و بسیاری از توسعه‌دهندگان را به ایجاد برنامه‌های کاربردی با استفاده از PaaS نیز دعوت می‌کنند.

SaaS

پلتفرم‌های SaaS شامل نرم‌افزاری است که از طریق شخص ثالث از طریق اینترنت در دسترس است.

نمونه هایی از ارائه دهندگان محبوب SaaS عبارتند از:

  1. BigCommerce.
  2. Workspace, Salesforce.
  3. Dropbox.
  4. MailChimp.
  5. ZenDesk.
  6. DocuSign.
  7. Slack.
  8. Hubspot.

PaaS

PaaS در درجه اول بر ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری در دسترس از طریق اینترنت متمرکز است.

نمونه هایی از ارائه دهندگان محبوب PaaS عبارتند از:

  1. AWS Elastic Beanstalk.
  2. Heroku.
  3. Windows Azure (mainly used as PaaS).
  4. Force.com.
  5. Google App Engine.
  6. OpenShift.
  7. Apache Stratos.
  8. Adobe Magento Commerce Cloud.

IaaS

IaaS اساساً با سرویس‌های مبتنی بر ابر و پرداخت هزینه‌ای مانند ذخیره‌سازی، شبکه و مجازی‌سازی کار می‌کند.

نمونه هایی از ارائه دهندگان محبوب IaaS عبارتند از:

  1. AWS EC2.
  2. Rackspace.
  3. Google Compute Engine (GCE).
  4. Digital Ocean.
  5. Microsoft Azure.
  6. Magento 1 Enterprise Edition*.

3 نوع مدل خدمات رایانش ابری

1. IaaS (زیرساخت به عنوان یک سرویس).

IaaS که به عنوان خدمات زیرساخت ابری نیز شناخته می‌شود، جایگزین‌های مبتنی بر ابر برای زیرساخت‌های فیزیکی فیزیکی را در اختیار کاربران نهایی قرار می‌دهد و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که منابع را بر اساس تقاضا خریداری کنند، به‌جای سرمایه‌گذاری پرهزینه‌تر برای خرید و یت سخت‌افزار.

ویژگی های IaaS

IaaS مقیاس پذیر است و به کسب و کارها انعطاف پذیری بیشتری نسبت به راه حل های داخلی از طریق ابر ارائه می دهد. کسب و کارهای IaaS معمولاً خدماتی مانند ذخیره سازی، شبکه و مجازی سازی را ارائه می دهند.

سرورهای ابری IaaS معمولاً از طریق اینترنت به مشاغل ارائه می‌شوند، چه از طریق داشبورد یا یک API، و اطمینان حاصل شود که کاربران کنترل کاملی بر زیرساخت‌های محاسباتی خود دارند.

پلتفرم های IaaS عبارتند از:

  • بسیار انعطاف پذیر و بسیار مقیاس پذیر.
  • برای چندین کاربر قابل دسترسی است.
  • مقرون به صرفه.

مزایای IaaS

نگهداری زیرساخت های فناوری اطلاعات در محل می تواند پرهزینه و کار فشرده باشد زیرا اغلب به سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی در سخت افزار فیزیکی نیاز دارد. همچنین احتمالاً برای حفظ سخت افزار و به روز نگه داشتن همه چیز کارآمد و به روز، نیاز خواهید داشت که پیمانکاران IT ماهر خارجی را درگیر کنید.

با IaaS، می‌توانید آنچه را که نیاز دارید، همانطور که به آن نیاز دارید، بخرید، و با رشد کسب‌وکارتان، موارد بیشتری را خریداری کنید.

راه‌حل‌های IaaS بسیار انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر هستند و می‌توانند هر زمان که نیاز باشد بدون از دست دادن پول در سرمایه‌گذاری اولیه، جایگزین شوند.

یکی دیگر از مزایای IaaS این است که کنترل زیرساخت را در دستان شما قرار می دهد. شما دیگر نیازی به اعتماد به یک پیمانکار IT خارجی ندارید – در صورت تمایل می توانید بدون اینکه یک ویزای فناوری اطلاعات باشید، به محصولات IaaS دسترسی داشته باشید و بر آنها نظارت کنید.

معایب IaaS

هنگام انتقال به IaaS محدودیت ها و نگرانی های خاصی وجود دارد، از جمله:

  1. سیستم‌های قدیمی: قبل از تکمیل انتقال کامل به ابر، هر فناوری یا برنامه‌های قدیمی باید از نظر سازگاری بررسی شوند. بسیاری از سیستم های قدیمی وجود دارند که برای سرویس های مبتنی بر ابر طراحی نشده اند و ممکن است نیاز به ارتقا یا جایگزینی داشته باشند.
  2. امنیت: با حرکت از درون محل به فضای ابری، ممکن است تهدیدات امنیتی جدیدی وجود داشته باشد، چه منابعی از میزبان یا سایر ماشین‌های مجازی (VM). بسیار مهم است که سازمان ها تهدیدات امنیتی به روز و استراتژی های اصلاح آنها را بررسی و تحقیق کنند.
  3. داخلی: با یک سیستم جدید عدم آشنایی با پیچیدگی های آن همراه است. کسب‌وکارها باید آموزش‌ها و منابع بیشتری را آماده کنند تا اطمینان حاصل کنند که کاربرانشان می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

زمان استفاده از IaaS

IaaS برای مشاغل در هر شکل و اندازه مفید است. این اجازه می دهد تا کنترل کاملی بر زیرساخت شما داشته باشید و بر اساس یک مدل پرداخت به اندازه شما عمل می کند که با اکثر بودجه ها مطابقت دارد.

با اکثر پلتفرم‌های IaaS، به پشتیبانی مداوم دسترسی پیدا می‌کنید و این امکان را دارید که در هر زمان نیازهای خود را افزایش دهید.

استفاده از IaaS یک راه عالی برای اثبات آینده کسب و کار شما است.

مثال IaaS غیر تجارت الکترونیک.

یک مثال خوب از IaaS AWS EC2 است.

EC2 زیرساخت های مقیاس پذیر را برای شرکت هایی که می خواهند برنامه های مبتنی بر ابر را میزبانی کنند ارائه می دهد. کاربران EC2 صاحب سرورهای فیزیکی نیستند – AWS سرورهای مجازی را ارائه می دهد.

کاربران فقط هزینه استفاده از سرورها را پرداخت می کنند و در هزینه – و نگهداری مداوم مرتبط – سرمایه گذاری در سخت افزار فیزیکی صرفه جویی می کنند.

مثال تجارت الکترونیک IaaS.

Adobe Commerce (Magento) بسته به نحوه انتخاب تاجر برای میزبانی گاه خود، می‌تواند در محل یا IaaS استفاده شود.

در مورد IaaS، تاجر برای مجوز نرم افزار به Magento پرداخت می کند و سپس از یک شخص ثالث برای بهترین میزبانی وب مانند Rackspace استفاده می کند.

بازرگانان می‌توانند برای یک طرح میزبانی که نیازهای خودشان را برآورده می‌کند، بدون هزینه نگهداری سرورهای فیزیکی خودشان، پرداخت کنند. تاجر همچنان مسئول نصب و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار Magento خود است.

2. PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس).

PaaS که به عنوان خدمات پلتفرم ابری نیز شناخته می‌شود، چارچوب، نرم‌افزار و ابزارهای مورد نیاز برای ساخت برنامه‌ها و نرم‌افزارها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که همه از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.

PaaS اغلب به عنوان یک نسخه کوچک شده از IaaS دیده می شود، به مشتریان خود دسترسی وسیع تری به سرورها، فضای ذخیره سازی و شبکه می دهد که همگی توسط یک ارائه دهنده شخص ثالث مدیریت می شوند.

ویژگی های PaaS

تحویل PaaS با روش‌های SaaS قابل مقایسه است، با تفاوت اصلی این است که مشتریان قادر به دسترسی به نرم‌افزار آنلاین نیستند، بلکه به یک پلتفرم آنلاین دسترسی دارند.

PaaS این پلتفرم را برای توسعه دهندگان نرم افزار فراهم می کند تا بتوانند به جای هرگونه مشکل خارجی روی خود نرم افزار تمرکز کنند.

پلتفرم های PaaS عبارتند از:

برای چندین کاربر قابل دسترسی است.
مقیاس پذیر – مشتریان می توانند از بین سطوح مختلف منابع محاسباتی متناسب با اندازه کسب و کار خود انتخاب کنند.
بر اساس فناوری مجازی سازی ساخته شده است.
اجرای آسان بدون دانش مدیریت سیستم.

مزایای PaaS

PaaS در درجه اول توسط توسعه دهندگانی که در حال ساختن نرم افزار یا برنامه های کاربردی هستند استفاده می شود.

یک راه حل PaaS بستری را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا نرم افزار منحصر به فرد و قابل تنظیمی ایجاد کنند، به این معنی که توسعه دهندگان نیازی به شروع از صفر در هنگام توسعه برنامه ها ندارند – در زمان و هزینه آنها برای نوشتن کدهای گسترده صرفه جویی می شود.

PaaS یک انتخاب محبوب برای مشاغلی است که می‌خواهند بدون صرف هزینه‌های گزاف یا بر عهده گرفتن تمام مسئولیت‌ها، یکیشن‌های منحصربه‌فرد ایجاد کنند. این شبیه تفاوت بین یک مکان برای اجرای یک نمایش در مقابل ساختن یک مکان برای اجرای یک نمایش است.

محل برگزاری ثابت می ماند، اما آنچه در آن فضا ایجاد می کنید منحصر به فرد است.

معایب PaaS

مانند IaaS، اشکالات خاصی در استفاده از PaaS وجود دارد که شرکت ها باید از آنها آگاه باشند، از جمله:

  1. یکپارچه سازی: با PaaS، ممکن است هنگام ادغام برنامه های جدید با چالش هایی روبرو شوید. این به مسائل مربوط به سیستم های قدیمی مرتبط است زیرا اغلب جنبه هایی از این سیستم ها وجود دارد که برای ابر ساخته نشده اند.
  2. امنیت داده ها: استفاده از سرورهای شخص ثالث برای داده های شما به طور بالقوه می تواند منجر به خطرات امنیتی اضافی شود. گزینه های امنیتی نیز ممکن است محدود باشند، زیرا باید راه حلی بیابید که بتواند با سیستم های شخص ثالث یکپارچه شود.
  3. زمان اجرا: راه‌حل‌های PaaS ممکن است برای زبان و چارچوب‌هایی که کسب‌وکار شما استفاده می‌کند به‌طور کامل بهینه نشده باشند و یافتن راه‌حلی خاص ممکن است دشوار باشد.
  4. محدودیت‌های عملیاتی: عملیات ابری سفارشی‌شده ممکن است با راه‌حل‌های PaaS، به‌ویژه آن‌هایی که دارای گردش‌های کاری اتوماسیون مدیریت هستند، سازگار نباشند. این می تواند توانایی های عملیاتی شما را مهار کند و دامنه کامل کسب و کار شما را محدود کند.

زمان استفاده از PaaS

PaaS اغلب مقرون‌به‌صرفه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک اپلیکیشن منحصربه‌فرد است.

PaaS به توسعه‌دهنده این امکان را می‌دهد که بر روی جنبه خلاقانه توسعه برنامه تمرکز کند، در مقابل کارهای ساده‌ای مانند مدیریت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار یا وصله‌های امنیتی. در عوض، زمان و قدرت مغز آنها می تواند صرف ایجاد، آزمایش و استقرار برنامه شود.

مثال غیر تجارت الکترونیک PaaS.

یک مثال خوب از PaaS AWS Elastic Beanstalk است.

خدمات وب آمازون (AWS) بیش از 200 سرویس رایانش ابری مانند EC2، RDS و S3 را ارائه می دهد. بیشتر این خدمات را می توان به عنوان IaaS استفاده کرد و بیشتر شرکت هایی که از AWS استفاده می کنند خدمات مورد نیاز خود را انتخاب و انتخاب می کنند.

با این حال، مدیریت چندین سرویس می تواند به سرعت برای کاربران دشوار و وقت گیر شود.

اینجاست که AWS Elastic Beanstalk وارد می‌شود. به‌عنوان لایه دیگری در بالای خدمات زیرساخت کار می‌کند و به طور خودکار جزئیات تأمین ظرفیت، تعادل بار، مقیاس‌پذیری و نظارت بر سلامت برنامه‌ها را مدیریت می‌کند.

مثال تجارت الکترونیک PaaS.

Adobe Commerce (Magento) رایج ترین نمونه PaaS برای تجارت الکترونیک است. این تاجر را قادر می سازد تا میزبانی خود را به عنوان بخشی از بسته خود با Magento همراه کند.

بازرگانانی که مجنتو را ارزیابی می کنند، برای تعیین نیازهای میزبانی خود، که در برنامه ماهانه آنها گنجانده شده است، یک فرآیند محدوده بندی را انجام می دهند. شما به ویرایش کد منبع Magento آنها دسترسی کامل خواهید داشت و می توانید برنامه را به طور کامل سفارشی کنید.

هر گونه به روز رسانی پلتفرم، وصله های امنیتی و نگهداری عمومی فروشگاه آنها بر عهده تاجر خواهد بود.

3. SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس).

SaaS که به عنوان سرویس های کاربردی ابری نیز شناخته می شود، رایج ترین سرویس مورد استفاده در بازار ابری است. پلتفرم‌های SaaS نرم‌افزار را از طریق اینترنت در دسترس کاربران قرار می‌دهند، معمولاً با هزینه اشتراک ماهانه.

آنها معمولاً آماده استفاده هستند و از مرورگر وب کاربران اجرا می شوند، که به کسب و کارها اجازه می دهد از دانلود یا نصب برنامه های اضافی صرف نظر کنند.

ویژگی های SaaS

SaaS از طریق اینترنت به عنوان یک سرویس کاربردی کامل، قابل دسترسی از طریق هر مرورگر وب ارائه می شود. با SaaS، فروشندگان داده‌ها، سرورها و ذخیره‌سازی را مدیریت می‌کنند و در نهایت نیاز به بررسی فناوری اطلاعات و ساده‌سازی فرآیندهای تجاری را از بین می‌.

پلتفرم های SaaS عبارتند از:

  • از طریق اینترنت در دسترس است.
  • میزبانی شده روی یک سرور راه دور توسط یک ارائه دهنده شخص ثالث.
  • ایده آل برای کسب و کارهای کوچک یا هایی که نمی توانند نرم افزارهای کاربردی خود را توسعه دهند.
  • مقیاس پذیر، با سطوح مختلف برای مشاغل کوچک، متوسط ​​و سطح سازمانی.
  • فراگیر، ارائه امنیت، انطباق و نگهداری به عنوان بخشی از هزینه.

مزایای SaaS

با SaaS، نیازی به نصب و اجرای برنامه های نرم افزاری روی رایانه خود ندارید. وقتی به صورت آنلاین وارد حساب کاربری خود می شوید همه چیز از طریق اینترنت در دسترس است. معمولاً می‌توانید از هر دستگاهی و در هر زمان به نرم‌افزار دسترسی داشته باشید – تا زمانی که اتصال اینترنت وجود داشته باشد.

همین امر در مورد هر کس دیگری که از نرم افزار استفاده می کند نیز صدق می کند. همه کارکنان شما لاگین های شخصی سازی شده متناسب با سطح دسترسی خود خواهند داشت. دیگر نیازی به جذب یک متخصص فناوری اطلاعات برای دانلود نرم افزار بر روی چندین رایانه در سراسر دفتر خود ندارید یا نگران به روز نگه داشتن نرم افزار در هر رایانه باشید. همه اینها در Cloud مراقبت می شود.

مزیت کلیدی دیگر ساختار پرداخت است.

اکثر ارائه دهندگان SaaS یک مدل اشتراک را با هزینه حساب ماهانه ثابت و فراگیر اجرا می کنند. شما دقیقاً می دانید که نرم افزار چقدر هزینه دارد و می توانید بدون نگرانی در مورد غافلگیری های پنهان بودجه بندی کنید.

اشتراک ها می توانند به طور بالقوه شامل تعمیر و نگهداری، انطباق و خدمات امنیتی باشند. ارائه‌دهندگان SaaS همچنین راه‌حل‌های ساده‌ای را برای راه‌اندازی در صورت نیاز به یک بسته اولیه با راه‌حل‌های پیچیده‌تر برای سازمان‌های بزرگ‌تر ارائه می‌کنند. می‌توانید نرم‌افزار اصلی را در عرض چند ساعت آماده و اجرا کنید – و در طول مسیر به خدمات مشتری و پشتیبانی دسترسی خواهید داشت.

معایب SaaS

مانند IaaS و PaaS، محدودیت ها و نگرانی هایی در مورد SaaS وجود دارد، از جمله:

  • امنیت داده ها: با داده هایی که در درجه اول در سرورهای خارج از محل قرار دارند، امنیت به طور بالقوه می تواند به یک مشکل تبدیل شود. مطمئن شوید که راه حل های امنیتی مناسبی دارید و از هر سرویس SaaS که استفاده می کنید راحت هستید.
  • قابلیت همکاری: ادغام با برنامه ها و سرویس های موجود می تواند یک نگرانی باشد زیرا بسیاری از برنامه های SaaS برای ادغام باز طراحی نشده اند. یافتن سرویسی با قابلیت های یکپارچه سازی می تواند دشوار باشد و تلاش برای ایجاد سرویس خود می تواند بدتر باشد.
  • سفارشی‌سازی: سرویس‌های SaaS معمولاً حداقل سفارشی‌سازی را برای ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و ادغام‌ها امکان‌پذیر می‌کنند. این می تواند شرکت ها را مجبور کند که منابع قابل توجهی را برای مدیریت یا اضافه کردن قابلیت های سفارشی سازی سرمایه گذاری کنند.
  • عدم کنترل: با راه حل SaaS، کسب و کارها اغلب باید کنترل نهایی را به ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث بسپارند – به آنها کلیدهای عملکرد، عملکرد و حتی داده ها را می دهند. باید اطمینان حاصل کنید که به ارائه دهنده مورد استفاده اعتماد دارید یا توانایی بررسی اطلاعات خود را از راه دور دارید.

زمان استفاده از SaaS

پلتفرم‌های SaaS برای زمانی ایده‌آل هستند که می‌خواهید برنامه‌ای به صورت روان و قابل اعتماد با حداقل ورودی شما اجرا شود.

برای مثال سرور ایمیل خود را در نظر بگیرید.

می‌خواهید بدانید که می‌توانید به ارسال و دریافت ایمیل‌ها ادامه دهید، بدون اینکه نیازی به تنظیمات ایمیل خود داشته باشید یا نگران به‌روزرسانی‌ها باشید. تصور کنید سرور ایمیل شما به دلیل اینکه فراموش کرده اید آن را به روز کنید از کار افتاده باشد؟ این به سادگی یک گزینه در بازار امروز نیست.

اگر از برنامه‌های SaaS برای اجرای صندوق ورودی ایمیل خود استفاده می‌کنید، احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید بسیار کم است، و اگر مشکلی پیش آمد، یافتن راه‌حل به عهده ارائه‌دهنده SaaS است.

شما نه تنها برای برنامه ها/محصولات SaaS پرداخت می کنید، بلکه برای آرامش خاطر نیز هزینه می کنید.

نمونه SaaS غیر تجارت الکترونیک.

Google Workspace – که قبلاً با نام Google G Suite شناخته می‌شد – یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های زیرساخت مبتنی بر SaaS است. ارتقای G Suite در نتیجه تجربه یکپارچه‌تر در مجموعه گسترده‌تر Google صورت گرفت که به مشتریان این امکان را می‌داد تا بهتر با ابزارهای مختلف خود ارتباط برقرار کنند.

مجموعه Google Workspace دارای برنامه‌هایی است که مردم از آنها آگاه هستند، مانند Gmail، Google Calendar، Google Docs و غیره.

نمونه تجارت الکترونیک SaaS.

یک نمونه عالی از پلتفرم تجارت الکترونیک SaaS BigCommerce است.

  1. BigCommerce یکی از پلتفرم های تجارت الکترونیک پیشرو SaaS برای برندهای متوسط ​​​​بازار و سازمانی است. تمام مزایای مرتبط با SaaS چند مستاجر – سهولت استفاده، کارایی بالا و به‌روزرسانی‌های مداوم – همراه با APIهای گسترده پلتفرم را دارد که به کسب‌وکارها امکان سفارشی کردن سایت‌ها و ادغام با برنامه ها و خدمات خارجی
  2. BigCommerce نرم‌افزار سبد خرید و زیرساخت میزبانی کامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی در مورد کدنویسی، میزبانی یا نرم‌افزار یک فروشگاه آنلاین در عرض چند دقیقه ایجاد کنند.
  3. پلتفرم BigCommerce همچنین دارای به‌روزرسانی‌های منظم است که به‌طور خودکار برای کاربران عرضه می‌شود و مجوزهای نرم‌افزار، ارتقاء و هزینه‌های میزبانی همه تحت پوشش هزینه اشتراک ماهانه قرار می‌گیرند.

کلام پایانی

در نهایت، تفاوت های بین IaaS، PaaS و SaaS چیست؟

  1. IaaS برای ارائه حداکثر انعطاف پذیری در هنگام میزبانی برنامه های سفارشی ساخته شده و همچنین ارائه یک مرکز داده عمومی برای ذخیره سازی داده ها وجود دارد.
  2. PaaS اغلب بر روی یک پلت فرم IaaS ساخته می شود تا نیاز به مدیریت سیستم را کاهش دهد. این به شما امکان می دهد به جای مدیریت زیرساخت، روی توسعه برنامه تمرکز کنید.
  3. SaaS راه حل های آماده و آماده ای را ارائه می دهد که نیازهای تجاری خاصی را برآورده می کند (مانند وب سایت یا ایمیل). اکثر پلتفرم های مدرن SaaS بر روی پلتفرم های IaaS یا PaaS ساخته شده اند.

افزایش محبوبیت IaaS، PaaS و SaaS نیاز به میزبانی داخلی را کاهش داده است. با ادامه ادغام کسب‌وکارها و فناوری، مهاجرت به ابر برای سازمان‌هایی که می‌خواهند در لبه‌های برتر باقی بمانند بسیار مهم است.

این مدل‌های تحویل ابری به کاربران امکان انتخاب، انعطاف‌پذیری و گزینه‌هایی می‌دهند که میزبانی داخلی به سادگی نمی‌تواند ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *