ساده سازی راه حل پیشنهادی برای

مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی شما بیش از هر زمان دیگری به ی دیجیتالی تکیه می کنند که بتوانند از آن یاد بگیرند، نظرات خود را شکل دهند و تصمیم بگیرند که آیا راه حل پیشنهادی شما به آنها کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسند.

اما اگر بازاریابی محتوا ، ایجاد محتوایی است که خریداران را متقاعد می کند تا راه حل پیشنهادی شما را انتخاب کنند، چرا اکثر محتواهای تولیدی آنطور که باید به فرایند تصمیم گیری مشتریان کمک نمی کنند؟

تحقیقات در حال انجام از Corporate Visions و B2B DecisionLabs نشان می‌دهد که عامل اصلی تصمیم‌گیری حافظه است. خریدار شما در یک لحظه با محتوای شما تعامل می کند، اما تصمیم می گیرد بعداً اقدام کند.

قبل از اینکه مشتری راغب متقاعد نمایید که تصمیم گیری نماید، ابتدا باید محتوای شما را بتواند به خاطر بسپارد.

خاطره سازی

هر فرآیندی که شامل تفکر، درک، برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود شامل حافظه کوتاه مدت یا حافظه فعال است.

حافظه ی Working memory مقدار کمی از اطلاعاتی است که می توان در ذهن نگه داشت و در اجرای وظایف شناختی از آن استفاده کرد، برخلاف حافظه بلند مدت long-term memory ، حجم عظیمی از اطلاعات ذخیره شده در زندگی. حافظه کاری یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در روانشناسی است.

حافظه کاری فرآیند نگهداری موقت اطلاعات در ذهن شماست تا زمانی که یک کار شناختی را کامل کنید. حجم داده های وارد شده به مغز  بر تعداد چیزهایی که می توانید در هر لحظه در ذهن خود نگه دارید تأثیر می گذارد.

مشکل این است که حافظه کاری محدودیت هایی در ظرفیت دارد.

مردم فقط می توانند اطلاعات زیادی را در یک لحظه در ذهن خود نگه دارند. و اگر می خواهید محتوای خود را به یاد ماندنی تر و کاربردی تر کنید، مهم است که با این محدودیت ها مقابله کنید.

باید به مشتریان کمک نمود تا آنچه را که می بینند درک کنند و بفهمند تا بتوانند اقدامی را انجام دهند. اگر بتوانید بدون ایجاد مشکلات بیشتر و داده ها بلااستفاده بر حجم کار شناختی آن‌ها این کار را انجام دهید، احتمالاً مشتریان محتوای شما را به خاطر می‌آورند (و بعداً آن را به کار می).

تحقیقات اخیر مطالعه مغز توسط ارشد علوم Corporate Visions و دکتر کارمن سایمون، عصب‌شناس شناختی، نحوه واکنش افراد را – در سطح ناخودآگاه – به انواع مختلف محتوای دیجیتال مورد مطالعه قرار داد. مطالعات او دو نکته خاص و شگفت‌انگیز را نشان می‌دهد که محتوای شما را به یاد ماندنی‌تر و انگیزه‌بخش‌تر می‌کند.

استفاده از تصاویر برای ساده سازی راه حل پیشنهادی

از منظر علوم اعصاب، تصاویری که برای کتاب‌های الکترونیکی و سایر محتواها انتخاب می‌کنید باید حجم کار شناختی حافظه خریدار شما را کاهش دهد و به او کمک کند اطلاعاتی را که می‌خواند را درک کند.

متأسفانه، بیشتر محتوا پر از عکس‌های عمومی و قابل پیش‌بینی استوک و تصاویر انتزاعی است که مستقیماً به متن مربوط نمی‌شود. این امر درک مطالبی را که می خوانند برای خوانندگان دشوارتر می کند. پیام باید تمرکز داشته باشد، اما جلوه های بصری مانع می شود.

طبق تحقیقات دکتر سایمون، استفاده از تصاویر که مستقیماً به متن مربوط می شود (در مقابل تصاویر انتزاعی یا صرفاً تزئینی) به عنوان نشانه های مؤثرتری برای ادامه خواندن یا بازدید مجدد متن عمل می کند.

تصویر در بازاریابی محتوا راه حل پیشنهادی مشتری

وقتی تصاویری محتوا را تکمیل و تقویت می کنند، خوانندگان اطلاعات را سریعتر و کارآمدتر پردازش می کنند. از طرف دیگر تصاویر انتزاعی فقط حواس پرتی ایجاد میکنند. آنها باعث می شوند مغز افراد سخت تر اصل مطلب را درک کنند.

اینفوگرافیک ها می توانند از نظر شناختی نیز مضر باشند. اگر از یک اینفوگرافیک استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که درک آن ساده است و به مهم‌ترین اطلاعاتی که می‌خواهید مردم به خاطر بسپارند مرتبط است.

ها را ساده نگه دارید تا خواننده محتوای شما بتواند اطلاعات را در یک نگاه درک کند.

حرکت را به ارائه محتوا اضافه کنید

ارائه اسلاید فرصتی را برای افزودن حرکت به پیام شما فراهم می کند. بر اساس نظرسنجی B2B DecisionLabs، در حالی که اکثر شرکت ها به نظر موافق هستند که افزودن حرکت بهبود شیوه ارائه کمک میکند، فقط 56% گفتند که هنوز از اسلایدهای ثابت و بدون هیچ حرکتی استفاده می کنند.

مطالعه دکتر سایمون نشان می دهد که گنجاندن حرکت بیشتر در ارائه به ایجاد اعتماد و ایجاد انگیزه در تصمیم گیری ها کمک می کند. انیمیشن می تواند به ارائه شما کمک کند تا با افشای تدریجی اطلاعات، تمرکز مشتری را به شیوه مناسبی روی محتوا نگه دارید. اما حاشیه نویسی ( کامنت گذاری)، که غیر معمول است، تفاوت قابل توجهی در نحوه برداشت مخاطب از اطلاعات ایجاد می کند.

حرکت و انیمشین را به محتوای خود اضافه کنید، اما فضایی را برای ارائه‌کنندگان بگذارید تا حاشیه‌نویسی کنند. از پس‌زمینه‌های تیره اجتناب کنید تا حاشیه‌نویسی‌ها به وضوح قابل مشاهده باشند، و نشانه‌ها و پیشنهادات را در متن ارائه‌تان بگنجانید. مخاطب احتمالاً آنچه را که می بیند به خاطر می آورد، از ارائه لذت می برد و انگیزه بیشتری برای عمل به پیام شما احساس می کند.

محتوای دیجیتال خود را به یاد ماندنی و انگیزشی کنید

خریداران شما از محتوای دیجیتال برای کشف، درک و محدود کردن گزینه های خود قبل از تصمیم گیری برای خرید استفاده می کنند. و در حالی که همیشه نمی‌توانید زمان و نحوه یافتن محتوای خود را کنترل کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی پیدا کردند شما را به خاطر خواهند آورد.

با پیروی از این دو نکته علمی، درک، به خاطر سپردن و عمل به پیام خود را برای خریداران آسان کنید.

مشاور بازاریابی

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *