علائم عاشق کار – عشق به کار

آیا شما عشق به دارید ؟

هیچ ی ایده آل نیست و همه ان و کارکنان سازمان‌ها برای رسیدن به ایده‌آل‌های مد نظر خود و سازمان، تلاش می‌نمایند. حتی رمانتیک‌ترین و صمیمی‌ترین رابطه‌ها نیز روزهای سردی را تجربه نموده‌اند.

عشق به کار علاقه به کار i love my job

در برخی مواقع، کارهایی را که علاقه به انجامشان نداریم را انجام می‌دهیم.

برای مثال، در مدتی که من با ردبول کار و برای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی متعدد به کشورهای متعددی سفر می‌نمایم، به این کار عشق می‌ورزم، اما در برخی سفرها ، گاه مجبور به انجام کارهایی شده‌ام که اصلاً به انجام آن علاقه ندارم، مانند حضور در ضیافت شام یک مسئول محلی و خوردن یک غذای محلی نامطبوع (حداقل ناسازگار به عادات غذایی یک ایرانی)، فقط به خاطر احترام به آداب و رسوم و نیز کمک به ایجاد یک تعامل سازنده با افراد حقیقی و حقوقی در جهت تسهیل اجرای برنامه‌های آتی ردبول در محل.

هنگامی که عشق به کار دارید :

1- شما در مورد دیگران به صورت کلی صحبت نمی‌کنید، در مورد کارهای جالبی که دیگران انجام می‌دهند، صحبت می‌کنید.

  • ” جانی مدیر پروژه جدید شده است. روی چه موضوعی کار می‌کند ؟”
  • “دوست دارم که بدانم، مایک چگونه مدیریت ارتباط با را پیش می‌برد”
  • “کلر یک کانال جدید راه‌اندازی نموده، باید دید که چطور می‌توانم او را تقویت کنم”

وقتی عشق به کار دارید، در مورد ضعف‌ها و ‌های افراد مشغول به انجام آن کار شایعه درست نمی‌کنید، بلکه در مورد ‌ها آنان صحبت می‌نمایید و از موفقیت آنان خوشحالید، زیرا برای انجام این کار از خود خوشنودید.( تقویت وی، تقویت عشق شماست)

2- فکر کردن به اینکه “امیدوارم که بتوانم … ” به جای ” امیدوارم که مجبور نشم به …”

وقتی عاشق کاری هستید، انجام کار برایتان مانند پوست کندن پیاز می‌شود. جلو می‌روید و با کار درگیر می‌شود تا نقاط کشف نشده و جدیدی از کار را کشف نموده و بیشتر بیاموزید. اما کنجکاوی بیشتر، اشک بیشتری نیز در پی خواهد داشت.

3- به مشتریان داخلی و خارجی سازمان، به صورت افرادی که باید راضی نگه داشته شوند، نمی‌نگرید.

مشتریان سازمان تنها یک لیست از افراد نیستند . شما باید به آن‌ها به صورت افرادی با نیازهای مشخص است، همراه با حس تعهد واقعی و اهمیت به نیاز آنان.

4- از زمانی که بر سر کار سپری می‌نمایید، لذت می‌برید.

مجبور نیستید که برای رسیدن به پایان ساعت کاری لحظه‌شماری کرده و برای رسیدن به شادی بیشتر به سمت منزل فرار نماید. شما معتقدید به لذت از زندگی و لذت از کار هستید. وقتی عاشق کار خود هستید، کار قسمتی از زندگی شما است و احساس زنده بودن در محل کار و منزل یکسان خواهد بود. اگر عاشق کارتان نباشید، کار سایه تاریکی بر زندگی‌تان است و تلاش شما برای فرار از آن خواهد بود.

5- به بهترین دوستانتان کار در سازمانتان را توصیه می‌نماید.

در واقع از هر فرصتی استفاده می‌نمایید تا در مورد کارتان صحبت نموده و اعلام کنید که چقدر کارتان با حال و فوق‌العاده است. که حتی در زمان مرخصی نیز از کاری دران سازمان انجام می‌دهید، لذت می‌برید.

6- لذت شرکت در جلسات سازمانی

واقعاً از آن لذت می‌برید، زیرا در مرکز فکر و مباحثی هستید که منجر به ابتکار، تصمیم و نهایتاً تغییر می‌گردد و شما نیز بخشی از این فرایند تغییر خواهید بود.

7- شما در مورد بقا و نجات نمی‌اندیشید، تمرکز شما بر روی پیروزی است.

شما خیلی در مورد از دست دادن کارتان، نگران نیستید، بلکه بیشتر نگرانید که مبادا به پتانسیل‌های خود دست نیافته و به اندازه کافی موثر نباشید.

8- با مدیر و نه برای مدیرتان کار می‌نمایید.

احساس بار ارزش بودن و احترام و اعتماد از سوی مدیر خود را دارید.

9- به همکارتان اجازه افول( گوشه‌گیری) نمی‌دهید.

نه به خاطر اینکه شاید دچار مشکل شده و یا نگران گزارش عملکرد جمعی خود باشید، بلکه آن‌ها را تحسین و تشویق می‌نمایید و متقابلاً نیاز به تحسین آن‌ها دارید.

10- به ندرت پیش میاید که به ساعت نگاه کنید.

آن‌قدر سرگرم کار هستید که وقت نگاه کردن به ساعت را ندارید. اگر هم به ساعت نگاهی بی اندازید، تمام شدن ساعت کاری را متوجه می‌شوید.

11- حس موفقیت شما نه فقط ناشی از رشد سازمانی و کسب درآمد است، بلکه ناشی از اجرای کاری است که به آن علاقه داشته و به داشتنش افتخار می‌نمایید.

هر فردی علاقه به ترفیع درجه و بیشتر دارد. اما در برخی موارد، پول بیشتر باعث رضایت از کار نمی‌شود. اگر عاشق کاری باشید و بعدان را رها نمایید، حتماً لحظاتی خواهد رسید که دلتان برایش تنگ می‌گردد.

12- در پایان ساعات کاری، لیست کارهایی که فردا باید انجام دهید را با علاقه تهیه و به مانیتور خود چسبانیده و یا در دفتر خود یادداشت می‌نمایید.

بسیار از افراد، در اولین ساعات شروع کار روزانه خود، از لیست کارهایی که امروز باید انجام دهند Task To Do بر روی کارهای تفریحی از پیش لیست شده خود خط کشیده و از آن‌ها صرف‌نظر می‌نمایند. شما اغلب با مسائل جالبی در محل کار برخورد می‌نمایید – طرح‌های جدید، پروژه‌های جانبی، تأیید داده‌ها، مشتری‌هایی که قصد صحبت با شما را دارند – همه این‌ها را باید در پایان ساعات کاری رها کرده و به خانه بروید و یک کار روتین را در خانه انجام دهید.

13- کمک بدون تفکر

شما برای موفقیت همکارانتان به آن‌ها کمک می‌نمایید و موفقیت او را به دست تقدیر نمی‌سپارید و برعکس.

14- به بازنشستگی فکر نمی‌کنید، … زیرا مبحثی کسل کننده است.

چه تعداد از موارد فوق را در مورد کار خودتان حس می‌نمایید ؟

  1. 0 تا 3 مورد : شما باید به دنبال کار بهتری باشید. “زندگی کوتاه است”
  2. 4 تا 6 مورد : شما از کارتان متنفر نیستید. اما عاشق آن هم نیستید. سؤال مهم آن است که چگونه می‌تواند متفاوت گردد.
  3. 7 تا 10 مورد : شما از کارتان و کار با همکارانتان لذت می‌برید.
  4. 11 تا 14 مورد : شما دیوانه وارد عاشق کارتان هستید، نه نوعی که دوستانتان به آن حسادت می‌نمایند.

 

ilovemyjob-iranmct

تیم مشاوران ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (6 امتیاز)