دوران استفاده از  کارت ویزیت کاغذی به پایان رسیده است و کارایی خود را از دست داده است.

کافی است که به پیرامون خود نگاهی انداخته که چگونه ارتباطات تحت شبکه و دنیای مجازی استفاده از وسایل کاغذی و چاپی را کاهش داده است و ارتباطات را ساده نموده است.

زمان آن فرا رسیده است که از خود سوالی بپرسید :

تاکنون چه تعداد ت ویزیت Business Card از دیگران گرفته‌اید که هیچ گاه دوباره به ان حتی نگاه نکرده‌اید و یا بعد از چند روز ان را به زباله دانی انداخته‌اید؟؟

جدا این یک سؤال مهم است.

  • از زمان استفاده کارت ویزیت توسط آبراهام لینکن یا انشتن چند سال گذشته است ؟
  • آیا هنوز باید بر استفاده از آن باید پافشاری نماییم ؟

کارت ویزیت لینکلن

کارت ویزیت لینکلن

کارت ویزیت لینکلن

کارت ویزیت انشتین

یکی از دوستان به نام تام، هرگز از کارت ویزیت استفاده نمی‌کند، زیرا اعتقاد دارد که اگر ارتباط با وی برای کسی با اهمیت باشد، حتماً را او پیدا خواهد نمود. البته بنده نیز با وی هم عقیده هستم. من نیز برای چندین سال کارت ویزیت نداشتم تا اینکه به افغانستان رفتم، به علت عدم دسترسی مردم به اینترنت ( قبل از راه اندازی اینترنت 4 مگ برای منازل !!) مجبور به چاپ کارت ویزیت شدم.

 به استثناء این مورد، از زمانی که کارت ویزیت را می‌توان به وسیله تلفن همراه از یک تلفن به تلفن دیگر منتقل نمود، عملاً کاربرد کارت ویزیت در بین ان بین‌المللی بسیار کم شده است و به ندرت از فردی کارت ویزیت دریافت می‌نمایم.

 با آمدن عینک نیز انتقال اطلاعات هر چه بیشتر راحت گشته است اما بسیاری از یکیشن های تحت “App” نیز این کار را برایمان آسان نموده‌اند. مثلاً  Bump در بین مدیران اروپایی و آمریکای شمالی بسیار معروف است و اکثراً ان را روی آی‌فون، آی پد و گلکسی‌تب نصب نموده‌اند.

 زمانی که افراد، دستگاه های موبایل خود را به یکدیگر نزدیک می‌نمایند، به صورت اتوماتیک کارت ویزیت‌ها مجازی با یکدیگر مبادله می‌گردند. البته در حال حاضر وب سایت‌هایی مانند WriteThat.Name هم وجود دارد که خدماتشان رایگان نیست و شرکت‌ها برای کارکنان خود این خدمات را خریداری می‌نمایند. این وب سایت، ایمیل‌هایی که برای شما ارسال می‌شود را چک کرده و مشخصات افراد که به عنوان امضای هر ایمیل هست را جمع آوری کرده به صورت یک کارت ویزیت در گوشی و ایمیل شما ذخیره می‌کند.

 مورد بعدی استفاده از LinkedIn's CardMunch app می‌باشد که تقریباً مشخصات شما در لینکداین را به صورت یک کارت ویزیت عکس دار مهیا نموده و ارسال می‌نماید. در حال حاضر در شرکت ردبول برای کاهش مصرف کاغذ و استفاده از این روش‌ها، تسهیلاتی را فراهم نموده و حتی برای ترغیب کارکنان، پاداش غیر نقدی فراوانی را در نظر گرفته‌ایم.

 Bump اپ موبایل

سپاس