لبخند مشتری

باید لبخند برای یک کسب و مهم باشد . پس سوال اساسی این باید باشد : چگونه طنز را به خود اضافه کنید و بر چهره مشتری خود لبخند را نمایان سازید.

لبخند بر لبان مشتری لبخند مشتری

بررسی لبخند مشتری

1- آیا شخصیت آنلاین شما موجب لبخند مشتری میشود ؟

از آنجایی که بسیاری از افراد قبل از اقدام به خرید، در مورد کالای شما در اینترنت مطالعه و تحقیق مینمایند، بنابراین اولین محل برخورد با برند شما همانجاست. یکی از کارهای جالب میتواند در زمان جستجو در سایت باشد ، زمانی که فرد منتظر جواب جستجو در سایت شما. یک پیغام جالب و بامزه ظاهر شود. مثلا در سایت HubSpot شما با یک پیام مواجه میشود : off to the races که نام یک موزیک خاطره ساز هست و نیز یک استعاره در امریکا به معنای ” یک چیز باحال و هیجان انگیز شروع شده “.

2- پیام روی صفحه نمایش

هنگامی که مشتری پیام خود را ارسال و یا خریدی را انجام داد، پیامی جالب و طنز گونه، ظاهر شود و شما از او تشکر نمایید.

سپاس بابت خریدت گُلم ،  و آفرین به این حسن انتخاب و خرید از ما

3- پیام ارسال کالا

هنگامی که قصد ارسال کالا به آدرس خریدار را دارید، نوشته ای را همراه با آن ارسال نمایید. زمان توجه نمایید که دوربان تولید و ارسال انبوه گذشته است و اگر مشتری بداند که برای آن زمان گذشته و متنی را آماده نموده اید ( اصطلاحا زمان گذاشته اید)، ابراز احترام و ارزشمندی مشتری در نزد شما را درک نموده و بسیار خوشحال خواهد.

برای مثال، من از یک وب سایت به نام CD Baby یک CD خریداری کردم و همراه آن نامه ای برایم ارسال شده بود که متن ان بسیار جالب بود و من را علاقه مند به خرید مجدد از آن وب سایت نمود. در متن آن چنین آمده بود: در حالی که در همکارانم این بسته را آماده مینمودند، شمعی صورتی را به عشق شما مشتری عزیز روشن نمودند با دستکشی سفید و استریل شده CDهای شما را بر روی بالشی کوچک و مخملی قرار داده اند . 50 نفر از کارکنانمان CD شما را تحت نظر و کنترل قرار میدهند که مطمئن شویم که کیفیت مد نظر شما را در بهترین شرایط مهیا نماییم و همکارانمان در هنگام عبور از خیابان های شهر برای رساندن بسته با صدای بلند فریاد میزنند که این بسته که میبیند برای یکی از مشتری عزیزمان است که به زودی دریافت خواهد نمود.

4- پیام ارسالی پس از  لغو عضویت

اگر شما برای افرادی که در سایتتان برای دریافت خبرنامه ثبت نام نموده اند، ایمیل ارسال مینمایید، حتما راهی را برای Unsubscribe ( لغو عضویت ) هم قرار داده اید و حتما یک پیام اتوماتیک را برای تایید این مرحله قرار داده اید. حتما سعی کنید که پیامی باحال در قسمت پیام قرار دهید. مثلا سایت Groupon پس از انصراف از دریافت ایمیل شما این را مشاهده مینماید.

پیام تهدید جالب : “دوست دارید که شما را دست دریک بدم ؟

زود دوباره subscribe بشو !!

 5- ایجاد پیام تلفنی اتوماتیک

اگر توانایی فنی و تخصصی را در کشورتان دارید ، یک خط تلفن برای ارسال پیامهای جذاب و تلفنی بسیار کوتاه قرار دهید (خط ثابت یا MMS) که به صورت برنامه ریزی شده، مطالبی را به مشتریان ارسال نماید.

 6- ایمیلهای عمومی

چرا را از ایمیل های عمومی و تکراری برای ارتباط با مشتریهای خود استفاده مینماید. مثلا اکثر شرکتها از Info@VVV.com استفاده مینمایند. لطفا کمی داشته باشید. چرا از این ایمیل ها استفاده نکنیم.

Sayhello@vvv.com    ChiefHelper@vvv.com   Arzsalam@vvv.com   Sharik-Tejari-Shoma@vvv.com

 7- پیام خوش آمدگویی

هنگامی که فرد در سایت شما ثبت نام مینماید باید یک پیام جذاب و شاد از شما دریافت نماید. از یک متن ثابت و بی روح استفاده ننماید. مثلا :  40 پیام آماده نمایید و بر اساس ساعت ورود/ محل زندگی / زبان یا گویش بازارهای / جنیست / سن / تحصیلات ثبت نام کننده، پیامی متفاوت ارسال شود.

هفت راه برای ایجاد لبخند بر لبان مشتری

 تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

5/5 - (21 امتیاز)