چه بخواهید یک جدید شروع کنید ، چه کار خود را رونق دهید و چه بخواهید از سرمایه گذاری از خارج از کشور کمک بگیرید ، به یک بیزینس پلن ( Business Plan طرح تجاری) خوب به عنوان وسیله ای برای رسیدن به تان نیاز دارید.

چرا شما به بیزینس پلن نیاز دارید ؟

 شما از قبل برخی دلایل را میدانید ، اما دلایل بسیار زیادی برای ایجاد یک بیزینس پلن وجود دارد که بسیاری از صاحبان مشاغل از آنها اطلاع ندارند. بنابراین ، بیایید ابتدا دلایل کمتر واضح را بررسی کنیم و با دلایلی که احتمالاً قبلاً در مورد آنها را می دانید پایان دهیم.

بیزینس پلن Business Plan

10 دلیل نوشتن بیزینس پلن

تعیین اهداف برای مدیران

یت خوب مستلزم تعیین اهداف خاص و سپس رصد و پیگیری است. من تعجب می کنم که چگونه بسیاری از مشاغل موجود بدون برنامه مدون میتوانند کنند. چگونه آنچه را که قرار است اتفاق بیفتد را پیاده خواهید نمود ؟

در حقیقت ، باید یک راه کوتاه و عملی در نظر گرفت و برای پیاده سازی آن ، برنامه ریزی نمود. اما همانطور که کسب و کار شما رشد میکند ، به سازماندهی و برنامه ریزی بهتری و اولویت ها مشخص تری نیاز است. تفکر استراتژیک داشته باشید و برنامه ای تدوین و فی البداهه اجرا نمایید.

استراتژی ، از مشاور مدیریت استفاده نمایید.

 زندگی تجاری شما خیلی سریع می گذرد: سرعت در پاسخگویی به تماس های تلفنی مانند سرعت در خاموش کردن آتش است. برای اینکه در این سرعت چیزی را فراموش نکنید و زمان از دست نروید با یک مشاور صحبت نمایید. بیزینس پلن را با مشورت مشاور تهیه نمایید. در طی مسیر این طرح تجاری هست که شما را راهنمایی مینماید.

جایگزینی

در بیزینس پلن باید مشخص شود که چه اقدام یا محصولی را جایگزین چه چیزهایی منمایید. جایگزینی در جهت بهینه سازی در قلب تمام های مشاغل کوچک ، زندگی می کند.

تصمیم بگیرید که فضای جدید اجاره کنید یا خیر.

اجاره یک تعهد جدید است ، معمولاً یک هزینه ثابت. آیا چشم اندازها و برنامه های رشد شما پذیرش این هزینه ثابت افزایش یافته را توجیه می کند؟ آیا این نباید در برنامه کاری شما باشد؟

استخدام نیروی کار

 این یک تعهد جدید دیگر (هزینه ثابت) است که ریسک شما را افزایش می دهد. بیزینس پلن باید نشان دهد که افراد جدید چگونه به رشد و شکوفایی کسب و کار شما کمک می کنند؟ دقیقاً قرار است چه کار کنند؟ منطق باید در برنامه کاری شما باشد.

دارایی

در مورد نیاز به دارایی های جدید ، تعداد آنها و خرید یا اجاره آنها تصمیم بگیرید. از بیزینس پلن خود برای تصمیم گیری در مورد اتفاقات طولانی مدت استفاده کنید ، که باید موجب ایجاد یا کاهش هزینه ای شود. این خرید مهم در برنامه شما چه مدت طول می کشد؟

به اشتراک گذاری اهداف با مدیران

اهداف تجاری را با تیم مدیریتی ، کارمندان و نیروهای استخدامی جدید خود به اشتراک بگذارید. بخشهای منتخب بیزینس پلن خود را بخشی از کارمندان جدید خود قرار دهید.

توسعه همکاری

 از برنامه خود برای تعیین اهداف برای توسعه شبکه ارتباطی و از بخشهای منتخب برنامه خود برای برقراری ارتباط تجاری استفاده کنید.

با حرفه ای ها ارتباط برقرار نمایید

نکات با اهمیت حقوقی و مالی بیزینس پلن خود را با وکلا و حسابداران در میان بگذارید و از آنان مشاوره بگیرید.

معرفی صحیح کسب و کار به مشتری

 معمولاً بیزینس پلن قسمت بسیار مهمی از شیوه معرفی یک بیزینس به هستند. در طرح توجیهی باید توضیح دهید که  چگونه محصولات و خدمات شما به خریداران کمک میکند ، چرا ارزشی برای مشتری دارند و چرا مشتریان این محصولات و خدمات را میخواهند.

ارزیابی کسب و کار برای معاملات رسمی مربوط به طلاق ، ارث ، برنامه ریزی املاک و مسائل مالیاتی.

  اصطلاحی است برای تعیین میزان ارزش تجارت شما بکار میرود. معمولاً برای مسائلی که مرتبط با طلاق ، ارث ، برنامه ریزی املاک و مسائل مالیاتی است ، میتواند از تجربه یک متخصص و مشاور در قالب یک بیزنس پلن استفاده نمود. این بیزینس پلن به کارشناس ارزیابی دادگاه یا وکلا می گوید که تجارت شما چه کاری انجام می دهد ، چه زمانی ، چرا و چقدر هزینه دارد و چقدر تولید می کند.

کسب و کار جدیدی راه اندازی نمودن

برای درک صحیح از مراحل شروع یک کسب و کار ، از جمله مجوزها ، اقدامات اولیه ، منابع مورد نیاز و آنچه انتظار دارید اتفاق بیفتد ، از یک بیزینس پلن استفاده کنید.

جستجو برای سرمایه گذار ، خواه یک شرکت نوپا باشید یا نه.

 سرمایه گذاران قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری خود ، نیاز به دیدن یک بیزینس پلن دارند. آنها انتظار دارند که این طرح همه نکات اصلی را پوشش دهد.

بیزینس پلن برای وام تجاری

 وام دهندگان مانند سرمایه گذاران می خواهند این بیزینس پلن را ببینند و انتظار دارند که این طرح نکات اصلی را پوشش دهد

کسب و کار موجود خود را رشد دهید.

 یک استراتژی تعیین و منابع را با توجه به اولویت استراتژیک تخصیص دهید.

دانلود فرم خام طرح توجیهی Word

15 دلیل استفاده از بیزینس پلن

5/5 - (8 امتیاز)